آشنایی با برند اشنایدر

اشنایدر الکتریک ( Schneider Electric  ) که در اختصار به آن SE نیز گفته می شود، یک کمپانی و شرکت بزرگ چند ملیتی فرانسوی است که شعبه اصلی این برند در شهر Rueil Malmaison واقع شده است. کیفیت و کارایی بی نظیر محصولات این برند در دنیا ثابت شده است و به همین دلیل است که این برند در سرتاسر دنیا جز برندهای محبوب در زمینه تجهیزات پسیو شبکه می باشد.

شرکت اشنایدر انواع تجهیزات الکترونیکی را طراحی و تولید می کند و از آن جایی که دارای تنوع بسیار بالایی در محصولات تولیدی خود می باشد، لیست کردن تمامی آن ها در این مطلب ممکن نیست اما در ادامه مطلب ” آشنایی با برند اشنایدر ” دسته بندی کلی محصولات این برند را برای شما می آوریم.

شرکت اشنایدر در سال 1836 توسط آقایان جوزف اشنایدر و آدولف اشنایدار تاسیس شد و در حدود 200 سال قدمت دارد و یک برند قدیمی و معتبر در حوزه ی الکترونیک به شمار می آید. برند اشنایدر در حدود 100 کشور نمایندگی دارد و بالغ بر هزاران نفر در سراسر دنیا به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار برای این برند می باشند.

طبق آمار مجله فورچون که هر ساله 500 شرکت بزرگ دنیا در زمینه های مختلف را معرفی می کند، برند اشنایدر نیز هر ساله در این لیست حضوری پر رنگ دارد و تا کنون بیش از 20000 اختراع مختلف به نام این شرکت ثبت شده است و نکته قابل ذکر این است که هر ساله 5 درصد از درآمد کل این مجموعه برای کار توسعه و تحقیق این شرکت کنار گذاشته می شود. اگر شما از علاقمندان به این حوزه هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سیر تحول برند اشنایدر

سیر تحول برند اشنایدر

به طور کلی تاریخچه این شرکت به سه دوره زمانی تقسیم می شود که عبارتند از:

  • آغاز: در آغاز کار این شرکت در حوزه ی برخی صنایع هم چون اسلحه، آهن و فلز تمرکز داشت و فعالیت می کرد.
  • قرن بیست: در بازه زمانی سال های 1981 تا 1997 تمرکز این شرکت از ساخت فلزات و کشتی به ساخت لوازم الکترونیک تغییر پیدا کرد.
  • در سالهای اخیر: در سال 2015 برند اشنایدر به منظور ارتقا ارزش های این شرکت برند Life is on را به ثبت رساند و هم چنین در سال 2016 شرکت اشنایدر به عرصه تکنولوژی های جدید از جمله اینترنت اشیا یا IOT پا نهاد.

جمع بندی

به طور کلی برادران اشنایدر در سال 1836 از یک ریخته گری متروکه شروع به کار کردند و پس از گذشت 2 سال با تمرکز بر صنعت فولاد توانستند برند خود را ایجاد کنند. در آن زمان ماشین های سنگین و وسایل حمل و نقل بخش گسترده ای از خط تولید را به خود اختصاص می داد و همین امر سبب پیشرفت این شرکت شد.

در سال 1975 Merlin Gerin که از بزرگ ترین تولیدکنندگان تجهیزات برق بود توجه اشنایدر را به خود جلب نمود و در بازه ی زمانی سال های 1981 تا 1997 تمرکز این شرکت روی صنایع الکترونیکی گذاشته شد.

در سال 1999 این شرکت برای نشان دادن فعالیت خود در حوزه الکترونیک نام آن را به طور رسمی به Schneider Electric تغییر داد و در سال 2010 این شرکت برای حمایت از استارتاپ های مربوط به حوزه انرژی و محیط زیست در همکاری با Alstom و با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری Aster را ایجاد نمود.

در سال 2014 نیز شرکت اشنایدر همکاری جدیدی را با یک شرکت تامین کننده برق آلمانی به نام RWE آغاز نمود و در بازه زمانی سال 2015 تا 2016 این شرکت وارد حوزه ی اینترنت اشیا شد و به فعالیت در این زمینه پرداخت. در سال 2017 نیز شرکت اشنایدار کنترل یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار های مهندسی و صنعتی به نام Aveva Group را بر عهده گرفت.

تکنولوژی دوربین های مداربسته

محصولات شرکت اشنایدر

 

محصولات برند اشنایدار همانطور که پیش تر گفته شد بسیار متنوع و زیاد هستند اما به طور کلی می توان آن ها را به چند دسته تقسیم کرد که عبارت اند از:

  • کسب و کارهای کوچک و مسکونی
  • محصولات ولتاژ پایین
  • اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترلی
  • انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی
  • دسترسی به انرژی
  •  خنک کننده ها و رک ها
  • توزیع ولتاژ متوسط و اتوماسیون شبکه
  • اتوماسیون صنعتی و کنترل

کسب و کار های کوچک و منازل مسکونی

برند اشنایدر به منظور فراهم نمودن امنیت و آسودگی بیشتر برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و هم چنین برای ساکنین منازل مسکونی، محصولات متنوعی را در این زمینه ارائه نموده است که از جمله خدمات و محصولات این شرکت در این زمینه به مواردی هم چون کلید برق، روشنایی اضطراری، هوشمند سازی خانه، امنیت خانه، محافظ برق، شارژ خودرو برقی، تهویه مطبوع، ابزار و تجهیزات نصب، اتصالات، زیر ساخت شبکه و … می توان اشاره کرد.

محصولات ولتاژ پایین

بسیاری از تجهیزاتی که با ولتاز کم کار می کنند هم چون ابزارهایی از جمله قطع کننده های Power Pact، قطع کننده های Master Pact و Com Pact در این دسته بندی جای می گیرند.

اتوماسیون ساختمان و سیستم های کنترلی

در این دسته بندی ابزار هایی که با هدف ایجاد ساختمان هایی هوشمند همچون سیستم های مدیریت ساختمان، نرم افزارهای مانیتورینگ، ضد حریق و افزایش امنیت، انواع سوپاپ ها و … قرار می گیرند.

انرژی خورشید و ذخیره انرژی

شرکت اشنایدار با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و به کمک فتو ولتاییک یا همان PV، از نور خورشید الکتریسته تولید می کند و جهت تولید این الکتریسته از سلول های خورشیدی استفاده می شود.

دسترسی به انرژی

دسترسی به انرژی

شرکت اشنایدر با خدمات و محصولات خود دسترسی به انرژی را در دنیا راحت تر کرده است اما گفتنی است که هم اکنون جمعیت زیادی در دنیا که به طور تقریبی شامل 1 میلیارد و 300 میلیون نفر می شود به منابع انرژی دسترسی ندارند اما خبر خوب این است که برند اشنایدر با ارائه محصولاتی هم چون فانوس خورشیدی که با نور خورشید کار می کند و یا چراغ هایی برای روشنایی خیابان ها و… در تلاش است تا در حل این مشکل بزرگ گامی بر دارد.

 خنک کننده ها و رک ها

تجهیزات مختلف شبکه مانند سوئیچ شبکه، روتر، پچ پنل ها، کابل و … درون محفظه هایی در کنار هم قرار می گیرند که به آن ها رک می گویند. رک ها از جمله تجهیزات معروفی می باشند که شرکت اشنایدر به تولید آن ها می پردازد.

محصول دیگر این شرکت سیستم های خنک کننده می باشند که برای کنترل دما استفاده می شند و بسیاری از متعلقات رک نیز در این دسته بندی قرار می گیرند.

اتوماسیون صنعتی و کنترل

بخشی از محصوولاتی که در این دسته قرار می گیرند و توسط شرکت اشنایدر تولید می شوند عبارتند از دکمه های هماهنگ کننده فشار و سیگنالینگ، انواع جعبه، کابل کشی ها، رابط ها، رله ها، محوطه سازی، لوازم جانبی، نمایشگر های صنعتی HMI، انواع ابزارها برای سنجش فشار، دما و چگالی و….

تجهیزات شبکه شرکت اشنایدر

برند اشنایدر محصولات مختلفی در حوزه تجهیزات شبکه تولید می کند که عبارتند از:

  • کابل شبکه اشنایدر:

    مطمئنا از بهترین و محبوب ترین کابل های شبکه می توان به کابل شبکه برند اشنایدر اشاره کرد. با وجود رشد تکنولوژی های بی سیم و وایرلس هنوز هم سیم از جمله اجزای مهم در تجهیزات شبکه به شمار می رود و وجود کابل شبکه برای برقراری ارتباط بین دستگاه هایی که داخل شبکه کار می کنند مانند کامپیوتر، سوئیچ و روتر برای انتقال درست اطلاعات الزامی می باشد.

  • کابل های شبکه این برند به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند از محبوب ترین و همچنین گران ترین کابل های شبکه در دنیا به شمار می روند و این کابل ها در انواع مختلفی از Cat1 تا CAT8 موجود می باشند.
  • پچ کورد اشنایدر: پچ کورد ها از شباهت زیادی با کابل های شبکه برخوردار هستند و دسته بندی آن ها مشابه کابل های شبکه می باشد، برای مثال پچ کورد های cat5 یا cat6. پچ کورد ها در دو نوع روکش PVC و LSZH و هم چنین در دومدل UTP که بدون محافظ و شیلد است و SFTP که با دو لایه ی محافظ و یک لایه شیلد بافته شده و یک لایه فویل است، تولید و عرضه می شوند.
  • پچ پنل اشنایدر:

    پچ پنل ها که از تجهیزات پسیو شبکه به شمار می روند نقش مهمی در نظم دهی به کار شما و هم چنین مرتب سازی زیر ساخت ها دارند و به طور کلی پچ پنل ها کابل های شبکه را به دیگر تجهیزات شبکه متصل می کنند؛

  • به این صورت که نقاط انتهایی کابل های شبکه و تجهیزات شبکه مثل روتر، سوئیچ و… را به یکدیگر متصل می کنند و با این عمل ساختار بسیار منظمی به شبکه می دهند.
  • این محصول بر اساس تعداد کابل شبکه ای که در آن ها جای می گیرد به دو دسته 24 و 48 پورت تقسیم می شود و نکته مهم این است که حتما به این موضوع توجه داشته باشید که پچ پنل ها باید با کابل شبکه وکیستون خود هماهنگی داشته باشند چون در غیر این صورت موجب اتلاف در منابع شبکه می شود.
  • کیستون شبکه اشنایدر: کیستون ها از تجهیزات پسیو بسیار پر کاربرد شبکه هستند و در واقع کیستون وسیله ای است که از یک سو یه کابل شبکه و از سمت مقابل به یک پورت مادگی متصل می باشد و به راحت تر شدن ارتباط کمک می کند.

اگر مطالعه مطلب ” آشنایی با برند اشنایدر ” برای شما مفید و جالب توجه بوده است، برای مطالعه سایر موارد مشابه به سایت ما مراجعه فرمایید.

پچ کورد و انواع آن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *