انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته

که یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه ها برای برقراری امنیت در فضاهای مختلف است. سیستم های مداربسته انواع مختلفی دارند و برای موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای اینکه دوربین های مداربسته خروجی قابل قبولی داشته باشند موارد متعددی وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرند. یکی از مهم ترین این موارد، جانمایی صحیح دوربین است. اگر جانمایی سیستم های دوربین مناسب نباشد، تصاویر قابل قبولی بدست نخواهد آمد که این موضوع باعث می شود نصب این دوربین ها بازدهی مورد نظر را نداشته باشد. بنابراین انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته صحبت کنیم.

انتخاب مکان مناسب برای نصب سیستم های مداربسته به اندازه پیدا کردن دوربین مناسب اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید بهترین محل را برای نصب دوربین انتخاب کنید، باید بدانید چه توقعاتی از دوربین داشته و در واقع برای چه موضوعی قصد نصب دوربین را دارید. از مهم ترین فضاهایی که می توان برای این موضوع معرفی نمود، پنجره طبقه اول، درب اتوماتیک پارکینگ، زیر زمین ها، درب های ورودی دیگر و فضاهایی این چنینی هستند.

یکی دیگر از نکاتی که می توان برای نصب در نظر گرفت این است که این دوربین ها در فضاهایی نصب شوند که خارج از دسترس هستند، سپس ماکت را در دسترس نصب کنید تا اگر فرد مجرم قصد داشت دوربین های را قطع نموده یا به آنها آسیب بزند، شما همچنان تصاویر دوربین ها را در اختیار داشته باشید. در ادامه قصد داریم 5 نقطه که برای نصب دوربین های مداربسته حیاتی هستند را به شما معرفی کنیم:

نصب دوربین

درب جلویی ساختمان

برآورد شده است که تقریبا یک سوم سارقین و خلافکاران برای ورود به فضای مورد نظرشان از درب جلویی وارد می شوند. بنابراین شما باید یکی از بهترین دوربین های مداربسته را در این نقطه قرار دهید. برای اینکه دوربین مزاحمتی نداشته باشد بهتر است آن را در سطح طبقه دوم یا در سطح صاف منزل قرار دهید و آن را بر روی درب جلویی تنظیم کنید. اگر خانه شما فقط یک طبقه دارد، دوربین جلو را در یک شبکه فلزی قرار دهید که در برابر خرابی و شکستگی محافظت شود.

شما همچنین می توانید یک دوربین روزنه ای نصب کنید، بطوری که فرد پشت درب را پیش از بار نمودن درب ببینید. همچنین زنگ های ویدیویی که به وای فای متصل می شوند یکی از بهترین گزینه ها هستند که 4 ستاره را در آمازون نیز دریافت نموده اند.

درب پشتی ساختمان

طبق برآوردهای انجام شده 22 درصد از سارقین خانه ها از درب پشتی و درب جانبی وارد می شوند. بنابراین شما نیاز دارید تا دوربین هایی را در این نقاط نصب کنید. به این موضوع حتما دقت کنید که هر کدام از درب ها دوربین خودشان را داشته باشند. ضمنا توصیه می شود تلاش کنید تا دوربین را خارج از دسترس، دقت کنید خارج از دسترس نه خارج از دیدرس، قرار دهید چرا که دوربین ها به خودی خود خاصیت بازدارندگی دارند و بسیاری از سارقین با دیدن دوربین های مداربسته صحنه را ترک می کنند.

توصیه می شود حتما دوربینی را نصب کنید که هم ضد آب باشد و به دید در شب مجهز باشد  تا بتواند در هر شرایطی نیازهای شما را برطرف نماید.

نصب دوربین

پنجره های دور از خیابان

یکی از فضاهایی که سارقین با استفاده از آن وارد ساختمان می شوند، پنجره های دور افتاده و به دور از خیابان است. با نصب دوربین بر روی پنجره هایی که چنین شرایطی دارند، این شانس را از سارقین و مجرمان خواهید گرفت تا با استفاده از این راه وارد ساختمان شوند. بهترین گزینه در اینجا این است که دوربین مداربسته ای را انتخاب کنیم که بی سیم باشد و قابلیت کنترل از راه دور را داشته باشند تا بتوان تصاویر آنها را بر روی موبایل، تبلیت یا کامپیوتر شخصی دید.

ورودی های جانبی و ورودی حیاط خلوت

گاهی اوقات بیرون از منزل وسایل گران قیمتی دارید یا به طور مثال دوچرخه ای را بیرون پارک نموده اید. برای اینکه بتوانید امنیت این فضاها را برقرار کنید، بهترین گزینه این است که یک دوربین مداربسته با کیفیت بالا برای این فضاها نصب کنید. اگر حیاط پشتی شما از داخل حصار دارد، مطمئن باشید که دوربین شما نمای ورودی را دارد. توصیه این است دوربین را در این فضا در دید آشکار قرار دهید چرا که در بسیاری اوقات دیدن دوربین کافیست تا مجرم از ورود به فضا صرفنظر کند.

پله های زیر زمین

اغلب زیر زمین ها پنجره ها یا درب هایی دارند که برای وارد شدن سارقین و مجرمان به داخل مناسب هستند. برای محافظت از این فضاها بهتر است دوربین ها را در محل های ورودی به زیر زمین نصب کنید تا تصویر افرادی که وارد می شوند گرفته شود. توصیه این است در این فضاها دوربین هایی را نصب کنید که قابلیت دید در شب و حساسیت نسبت به حرکت را داشته باشند.

 

نصب دوربین های مداربسته

اگر شما خودتان دوربین مداربسته را نصب می کنید می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی نمائید. این کار به شما کمک می کند تا با سیستم ها و ویژگی های آن آشنا شوید. در هنگام نصب دوربین به موارد زیر توجه کنید:

  • نقشه فضایی که می خواهید دوربین را نصب کنید تهیه کنید تا بدانید به چند دوربین نیاز دارید؟
  • تجهیزاتی که خریداری نموده اید را قبل از اینکه نصب کنید آزمایش کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که ابزارهای مناسب را برای نصب دوربین ها در اختیار دارید.

 

به چند دوربین مداربسته نیاز دارید؟

یکی دیگر از موارد مهمی که در انتخاب محل نصب دوربین های مداربسته اهمیت دارد،  تعداد دوربین هایی است که مورد نیاز می باشد. اینکه شما برای فضای خود به چه تعداد نیاز دارید، بستگی به موارد مختلفی دارد که از جمله آن می توان به طرح معماری فضا و متراژ آن اشاره نمود. همچنین موارد دیگری مانند تعداد نواحی مورد نظارت و زوایای دوربین ها بستگی دارد.

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته

بهترین زاویه دید کدام است؟

در نصب دوربین های مداربسته داخلی و خارجی، پیش از اینکه سیستمتان را انتخاب کنید، نیاز خواهید داشت بدانید که منظره به چه اندازه وسعت دارد. لنزهایی با زاویه وسیع نواحی دید وسیع تری را تحت پوشش قرار می دهند. این موضوع یک بدی دارد و آن هم این است که اجزای آن فضا کوچک تر دیده می شوند. لنزهای با زاویه دید کوچک تر با اینکه فضای کوچک تری را تحت پوشش قرار می دهند اما اشیای آن قسمت ها بزرگ تر دیده می شوند.

کدام ویژگی دوربین های مداربسته از لحاظ امنیتی اهمیت دارند؟

زمانی که شما قصد دارید بهترین فضا را برای نصب دوربین های مداربسته خود انتخاب کنید، باید ویژگی های امنیتی دوربین ها را نیز مورد نظر قرار دهید. از جمله ویژگی های یاد شده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نظارت از راه دور و بصورت زنده:

یکی از ویژگی های مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد نظارت از راه دور و بصورت زنده است چرا که با استفاده از این قابلیت می توان از راه دور، در خانه یا محل کار تصاویر دوربین ها را چک نمود.

 هشدار فعالیت:

برای بسیاری از دوربین های مداربسته می توان گزینه هایی را تعریف نمود تا زمانی که از آن پیش فرض تخطی می شود، دوربین بصورت خودکار پیام کوتاه ارسال نماید، تماس تلفنی بگیرد یا ایمیلی ارسال کند. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و توصیه این است که دوربینی تهیه شود که این امکان را داشته باشد.

ذخیره سازی ابر:

تصاویر ارسالی از دوربین توسط این ویژگی در فضای ابری ذخیره می شوند و به راحتی در هر فضایی می توان به آن دسترسی داشت.

قابلیت حرکت و زوم کردن:

بسیاری از دوربین های دیجیتال این اجازه را به کاربران خود می دهند تا از طریق برنامه سیستم امنیتی یا مرورگر بتوان دوربین را حرکت داد و زوم نمود. این دو ویژگی بسیار اهمیت دارند چرا که کمک می کند تا مجرمین راحت تر شناسایی شوند.

از دیگر ویژگی های امنیتی دوربین ها می توان به ارتباط صوتی دو طرفه، ضبط چند کاناله، هشدار مزاحمت و قابلیت دید در شب اشاره نمود.

 

2 thoughts on “انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته کجاست؟

  1. پایه دوربین خیلی خیلی مهمه
    شما هم تو محصولاتتون بود
    روی تعداد تخفیف نمیدین؟

    1. تماس بگیرین لطفا حتما روی تعداد تخفیف میدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *