POE و POC

تفاوت های poe vs poc

همانطور که مستحضر هستید برای دوربین های مداربسته در گذر زمان تکنولوژی های متعددی ارائه گردیده که یکی از مهم ترین آنها یکی شدن کابل های انتقال انرژی (POE و POC) و اطلاعات است. در گذشته برای تامین برق دستگاه های موجود در سیستم مداربسته از یک کابل و برای انتقال اطلاعات ارسالی از دستگاه ها یک کابل دیگر مورد استفاده قرار می گرفت که هم هزینه زیادی را در بر داشت و هم اینکه فضای زیادی را اشغال می نمود. به همین دلایل سازندگان دوربین های مداربسته تصمیم گرفتند تا کاری کنند که انتقال اطلاعات و برق دستگاه ها از طریق یک کابل منتقل گردد.

این موضوع همانطور که گفته شد هزینه راه اندازی سیستم های مداربسته را کاهش داد و باعث شد تا فضای کمتری توسط مجموعه سیستم مداربسته اشغال گردد. این موضوع توسط سازندگان دوربین های مداربسته به دو صورت اجرایی شد که در نوع اول برق و اطلاعات توسط کابل  Ethernetو در نوع دوم برق و اطلاعات از طریق کابل Coaxial منتقل می گردید. به این دو تکنولوژی به اختصار POE و POC گفته می شود که در ادامه این مطلب قصد داریم به تفاوت های این دو بپردازیم و اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

POE چیست؟

POE مخفف عبارت POWER OVER ETHERNET است. در این فناوری علاوه بر اطلاعات، برق مورد نیاز دستگاه های موجود در سیستم نیز توسط کابل  ETHERNET تامین می شود. به عبارت دیگر انتقال برق همزمان با سیگنال های داده از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل می شود. به طور مثال یک دوربین مداربسته عموما به دو کابل داده و یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارند، این در حالی است که دوربین POE داده ها و اطلاعات را از طریق یک کابل شبکه و از طریق سوئیچ دریافت می کند.

POE و POC

POC چیست؟

POC مخفف عبارت POWER OVER COAXIAL است و به معنی ارسال جریان برق از طریق کابل تصویر استاندارد است. این تکنولوژی این امکان را به مشتری می دهد تا تصویر، صدا، برق، داده های تصویری و سیگنال های کنترلی دوربین های گردان و موتورایز شده را از طریق یک کابل کوواکسیال منتقل کند.

 POC

تفاوت POE با POC در چیست؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده می شود درباره تفاوت این دو تکنولوژی است. تفاوت اولیه این دو در استاندارد هر کدام در ولتاژ برق تامینی است. تفاوت های دیگر این دو به شرح زیر است:

POE یک استاندارد در صنعت الکتریکی است که به شما این امکان را می دهد تا برق را همزمان با سیگنال های داده از طریق کابل منتقل نمائید. POE برای رعایت محدوده ولتاژ های خاص بین 37 تا 57 ولت استاندارد گردیده است.

در مورد POC نیز باید گفت که این قابلیت با POE اصول مشابهی دارد اما تفاوتش با POE این است که POC غیر استاندارد است و برای سیستم های اختصاصی اعمال می شود.

تفاوت POE و POC

مزایای استفاده از POE

صرفه جویی در وقت و هزینه:

استفاده از پی او ای باعث می شود تا در وقت و هزینه ها صرفه جویی شود. زمانی که نیازی به نصب کابل برق و مناسب بودن برق نباشد، کاربر به سادگی می تواند مکان مناسب را برای دستگاه پیدا کند، دستگاه را نصب نموده و از طریق اترنت به شبکه متصل کند که این موضوع در نهایت به صرفه جویی در زمان هم منجر خواهد شد.

انعطاف پذیر بودن:

از آنجایی که لازم نیست دوربین و بقیه دستگاه ها به برق متصل شوند، کاربر قادر خواهد بود دوربین ها و دیگر موارد را در هر نقطه ای که علاقمند است قرار داده و در صورت لزوم به راحتی تغییر مکان دهد.

ایمن بودن:

برقی که از طریق اترنت جا به جا می شود از 48 ولت دی سی استفاده می کند که توسط استانداردهای UL به عنوان یک ولتاژ ایمن شناخته می شود. POE همچنین دارای یک ویژگی ایمن داخلی است که بدین شکل عمل می کند که اگر در اتصال خللی ایجاد شود، PSE به طور خودکار ارسال برق را متوقف می نماید. به عبارت دیگر اگر به طور مثال به کابل آسیبی وارد شود، برق بصورت خودکار قطع می شود.

قابل اطمینان بودن:

انرژی که از طریق POE جا به جا می شود به جای مجموعه ای از آداپتورهای توزیع شده، از یک منبع مرکزی و سازگار ارسال می شود. این انرژی می تواند توسط یک منبع تغذیه پشتیبانی و کنترل شود تا دستگاه ها به راحتی غیر فعال یا تنظیم شوند.

مقیاس پذیر بودن:

از آنجایی که برق مورد نیاز دستگاه ها توسط شبکه تامین می شود، این بدان معنی است که نصب و توزیع اتصالات شبکه ساده و موثر خواهد بود.

 

دستگاه هایی که از  POE استفاده می کنند کدامند؟

همانطور که فناوری ما را بیشتر و بیشتر به سمت اینترنت سوق می دهد، تعداد دستگاه هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند روز به روز در حال افزایش است. به عنوان مثال دستگاه هایی که از طریق POE کار می کنند به شرح زیر هستند:

دوربین های مدرابسته IP:

دوربین های IP هم اکنون از استانداردترین دوربین ها در سراسر جهان هستند که در مقیاس گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و نصب، راه اندازی و کنترل آنها آسان تر است.

تلفن های IP:

تلفن های صوتی عموما از طریق کابل شبکه متصل می شوند و داده و برق را از سوئیچ شبکه می گیرند.

IP Intercoms:

سیستم های Intercom Door در واقع تلفن های زرهی هستند و بنابراین دقیقا به همان شیوه فعالیت می کنند، داده و سیگنال برق را طریق کابل شبکه منتقل می کنند.

اسپیکرهای IP:

آخرین نسل سیستم های صوتی از طریق شبکه به یکدیگر متصل می شوند و این امکان را دارند تا هم برق و هم داده را از همان طریق دریافت کنند.

امید است تا به اینجای مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد. در ادامه نیز با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

مزایای استفاده از  POEو POC چیست؟

همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد، از این دو قابلیت برای انتقال داده ها و برق به صورت همزمان و با استفاده از یک کابل استفاده می گردد. استفاده از این دو سیستم مزایایی دارد که برای بسیاری دارای اهمیت بالایی است. این مزایا به شرح زیر هستند:

هزینه خرید سیستم مداربسته کاهش می یابد، هزینه های زمان و نیروی کار کاهش می یابد، فضای اشغال شده کاهش پیدا می کند، فرصت های بیشتر برای پروژه ایجاد می گردد، از آنجایی که برق بیش از اترنت برای ارسال سیگنال های شبکه در مسافت های طولانی توصیه نمی شود، POC یک راه حل عالی است چرا که مسافت انتقال تا 400 متر بیشتر می شود، POE و POC  دارای فناوری قطع برق اضطراری هستند.

مزایا POE و POC

محدودیت های استفاده از POC

با توجه به مزایای بالایی که سیستم های POE دارند، سیستم های POC نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما طبیعتا دارای محدودیت هایی هستند که خود می تواند پاسخی برای تفاوت های POE و POC باشد. این محدودیت ها با شرح زیر هستند:

  • برای استفاده از POC در دوربین های آنالوگ و دستگاه DVR، این دوربین ها و دستگاه باید قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی را داشته باشند. اگر سیستم های مداربسته ای که در اختیار دارید خیلی قدیمی باشند نمی توان از این قابلیت برای راه اندازی آنها استفاده نمود. به عبارت دیگر به طور مثال دستگاه DVR باید خروجی POC داشته باشد.
  • تکنولوژی POC فقط برای دوربین های آنالوگ نسل جدید قابل استفاده هستند و دوربین های آنالوگ قدیمی امکان استفاده از این تکنولوژی را ندارند.
  • سیستم های POC همچنین محدودیت کابلی نیز دارند. در سیستم های فعلی این مقدار به 200 متر خلاصه می شود و برای اینکه بتوانیم تا در مسافت های بالاتر از 200 متر این قابلیت را پیاده کنیم باید به صورت جداگانه کابل برق کشیده شود تا امکان استفاده از این ویژگی وجود داشته باشد.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید با دیگر مطالب آموزشی ما نیز همراه باشید.

 

 

1 thoughts on “تفاوت های poe با poc

  1. دستگاه های شما چند کانال هست؟ روی nvr می بایست سوییچ هم تهیه شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *