دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته لامپی

امروزه با پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده است، هر روز شاهد تولید تجهیزاتی جدید و مطابق با تکنولوژی های روز دنیا در همه ی زمینه ها هستیم. یکی از این تجهیزات جدید که جهت حفظ امنیت تولید و طراحی شده است، دوربین مداربسته لامپی هستند که از جمله پر فروش ترین دوربین های مدار بسته در سال های اخیر بوده اند و همانطور که از نام آن ها پیداست، این دوربین ها شکلی مشابه لامپ های حبابی دارند که البته به دلیل شباهت دوربین به چشم ماهی به ان ها Fish eye  هم گفته می شود.

دوربین های لامپی بیشتر در مکان هایی که لازم نیست دوربین در آن ها دیده شود و باید از دید عموم خارج باشد کاربرد دارند، مکان هایی همچون ادارات، زندان ها، حراست و …. در ادامه مطلب ” دوربین مدار بسته لامپی “ به معرفی این نوع دوربین ها و ویژگی ها و خصوصیات آن ها می پردازیم. اگر شما از علاقمندان به این حوزه هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

خرید دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته لامپی چیست؟

همانطور که پیش تر گفته شد ظاهر دوربین های مدار بسته لامپی همچون لامپ های حبابی و لامپ های کم مصرف می باشد که تشخیص آنها از لامپ های معمولی بسیار سخت می باشد و به همین دلیل از این دوربین ها به عنوان دوربین جاسوسی نیز استفاده می شود و سارقین و یا افراد تحت نظر قادر به تشخیص آن نیستند. از آن جایی که دوربین های لامپی توانایی تصویر برداری از همه ی فضا به طور کامل را دارند و می توانند یک پانورامای کامل در اختیار ما قرار دهند، به آن ها دوربین های مدار بسته 360 درجه نیز می گویند.

دوربین های مدار بسته لامپی نیاز به منبع تغذیه خاصی ندارند و به طور مستقیم از جریان برق شهری استفاده می کنند و به همین دلیل تشخیص آن ها از لامپ های معمولی دشوار است و گزینه ای بسیار مناسب برای استفاده کسانی است که می خواهند نظارت نا محسوس داشته باشند. از اسامی دیگری که به این دوربین ها نسبت داده شده است می توان به دوربین های لامپی مخفی و لامپ دوربین دار اشاره نمود.

محدوده متراژ مناسب برای دوربین های لامپی حدود 80 متر می باشد و این دوربین می تواند تمام این محدوده را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد. البته باید توجه داشت که این دوربین ها تنها سیستم مدار بسته ای نیستند که محدوده دید وسیعی دارند و دوربین های مدار بسته ی 360 درجه در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد.

دوربین مداربسته لامپی

ویژگی های دوربین مدار بسته لامپی

از جمله ویژگی های دوربین های لامپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضبط تصاویر دوربین مدار بسته لامپی توسط کارت حافظه میکرو اس دی که بر روی آن ها قرار دارد و بدون نیاز به دستگاه ان وی آر و دی وی آر.
  • ساپورت کارت حافظه میکرو تا حجم 64 گیگا بایت.
  • دارای اسپیکر و میکروفون داخلی جهت ارتباط صوتی دو طرفه با محل قرارگیری دوربین مدار بسته لامپی.
  • نگه داری فیلم و صدا تا حداقل 20 روز.
  • امکان مشاهده تصاویر بدون نیاز به اینترنت در واقع انتقال تصویر بین موبایل و دوربین از طریق هات اسپات صورت می پذیرد.
  • دارای سنسور تصویر CMOS و فیلتر تصویر IRCUT برای تفکیک درست رنگ ها.
  • انتقال تصویر و صدا با کیفیت فول اچ دی.
  • قابلیت دید در شب و امکان مشاهده تصویر با وضوح کامل در تاریکی مطلق.
  • قابلیت زوم دیجیتال.
  • امکان دریافت هشدار به محض تشخیص حرکت و صدا از طریق ایمیل یا اپلیکیشن های مرتبط.
  • امکان تعریف برنامه زمانی ساعتی و یا ضبط فیلم تنها در صورت تشخیص حرکت.
  • امکان فرمت کارت حافظه درون دوربین و همچنین نمایش حجم کلی کارت حافظه و حجم باقی مانده.
  • نمایش فایل های ضبط شده بر روی کارت حافظه داخل دوربین بدون نیاز به خارج نمودن کارت حافظه از دوربین و از طریق وای فای.
  • امکان مشاهده تصاویر دوربین توسط 5 نفر دیگر.
  • برخورداری از اپلیکیشن های اندروید و IOS.
  • قابلیت نصب سریع و آسان سرپیچ لامپ.

انواع دوربین مدار بسته لامپی

 انواع دوربین های لامپی عبارتند از:

  • دوربین لامپی بی سیم: گیرنده دوربین های مدار بسته لامپی بی سیم شبکه اینترنت یا وای فای است که می توان آن را به گوشی تلفن همراه وصل نمود و به دلیل اتصال به اینترنت کیفیت این دوربین ها بالاست.
  • دوربین لامپی سیم کارتی: این دوربین ها نیازی به دستگاه وای فای ندارند و با قرار گرفتن سیم کارت در آن ها به اینترنت متصل می شوند و بعضی از آن ها رم و کارت حافظه نیز دارند.
  • دوربین مدار بسته لامپی دید در شب: این دوربین ها برای استفاده در محیط و فضاهای کوچک بهترین انتخاب هستند و به دلیل داشتن امواج رادیویی امکان دید در شب برای این دوربین ها وجود دارد.

دوربین مداربسته لامپی

مزایای دوربین مدار بسته لامپی

در سال های اخیر تمایل مردم به خرید این نوع از دوربین هار بسیار بیشتر شده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از این دوربین ها هستند. طبیعتا مزایا و ویژگی هایی که این دوربین ها دارند سبب شده تا این چنین پر طرفدار شوند. از جمله مزایای این دوربین ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان: با توجه به ویژگی هایی که دوربین های مدار بسته لامپی دارد انتظار می رود که قیمت بسیار بالایی داشته باشد، اما قیمت این محصول در حدود یک میلیون تومان می باشد و با این خصوصیات طبیعتا قیمت بالایی ندارد.
  • نصب آسان و راحت: نصب این دوربین ها همچون نصب یک لامپ معمولی است و شما نیازی به تامین منبع تغذیه ندارید و هیچ ابزار جانبی دیگری در کنار دوربین به کار گرفته نشده است.
  • امکان نظارت 360 درجه: نظارت به کمک دوبین های مدار بسته لامپی به شما این امکان را می دهد تا به صورت 360 درجه بر همه نقاط نظارت کنید و در نتیجه نقاط کور در اتاق را به حداقل می رسد و در کنار آن شما از طریق اپلیکیشن هایی که روی تلفن همراه خود نصب نموده اید می توانید دوربین را کنترل کنید.
  • قابیلت های زیاد و کاربردی: دوربین های لامپی از قابلیت های زیادی همچون ضبط 360 درجه تصاویر، امکان ضبط تصاویر با کیفیت های مختلف، امکان ضبط صوت به همراه تصویر و … برخوردار هستند که سبب شده دوربینی ایده آل برای خریداری باشند.

معایب دوربین مدار بسته لامپی

شاید بتوان گفت بزرگ ترین ایراد دوربین های مدار بسته لامپی، نمایش تصاویر به صورت پانوراما است زیرا اصولا تشخیص دادن جزئیات در تصاویر پانوراما بسیار سخت می باشد و این کار ما را برای تشخیص جزئیات در تصویر این دوربین ها دشوار می کند. البته امروزه دوربین های مدار بسته با کیفیت بخشی از این مشکل را بر طرف نموده اند اما به هر حال این مورد از اشکالات اساسی این نوع دوربین ها می باشد.

نصب دوربین مدار بسته لامپی

نصب دوربین های مدار بسته لامپی بسیار راحت است و همانطور که پیش تر گفته شد همانند نصب نمودن یک لامپ معمولی است. در حقیقت طراحی این دوربین ها به گونه ای است که برای انتهای آن ها یک لامپ در نظر گرفته شده است که دقیقا مشابه لامپ های حبابی معمولی می باشد، در نتیجه شما نیازی به سیم کشی یا ابزار خاصی ندارید و به راحتی می توانید دوربین را به محل لامپ های معمولی نصب کنید و تامین جریان آن از طریق برق شهری صورت می گیرد.

نصب دوربین مداربسته

هدف از ساخت دوربین های مدار بسته لامپی چیست؟

هدف اصلی از ساخت دوربین های مدار بسته لامپی، نصب و راه اندازی سریع و آسان بوده است و برخلاف تصور بسیاری از کاربران، کاربرد اصلی این دوربین ها برای موارد مخفی و جاسوسی نمی باشد. امکان اتصال دوربین های مدار بسته لامپی به هر مودم وایرلسی وجود دارد و برخی از انواع این دوربین ها امکان نصب سیم کارت را نیز دارند. مدل های متنوعی از این دوربین ها با قیمت های متنوعی در بازار وجود دارندکه تفاوت قیمت آن ها بر اساس سطح کیفیت تصویر خروجی تعیین می شود و البته باید گفت کیفیت ضبط تصاویر در این دوربین ها بسیار بالا است.

مهم ترین مزیت استفاده از این نوع دوربین ها این است که برای نصب نیازی به کابل کشی ندارند و هیچ دانش فنی برای نصب آن ها لازم نخواهید داشت. امکانات این دوربین ها بسیار زیاد است و نصب و راه اندازی آسانی دارند و جزو دوربین های مدرن و پیشرفته به شمار می روند. شرکت های زیادی در دنیا در حال تولید این نوع دوربین های مدار بسته هستند که البته بیشتر آن ها چینی هستند.

دوربین های مدار بسته هوشمند چشم ماهی یا همان دوربین مدار بسته لامپی با زاویه دید 360 درجه می تواند بهترین گزینه برای تامین امنیت شما باشد و شما با خریداری این دوربین ها می توانید از امنیت خانه، محل کار و عزیزانتان آسوده خاطر باشید و به راحتی از هر جایی آن ها را تماشا کنید. اگر مطالعه مطلب ” دوربین مدار بسته لامپی “ برای شما مفید و جالب توجه بوده است و شما از علاقمندان به این حوزه هستید، برای مطالعه مطالب مشابه به وب سایت ما مراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *