دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته کوچک

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که مهم ترین دلیل و شاید اصلی ترین دلیل آن برقراری امنیت، پیشگیری از وقوع جرم و در نهایت پگیری جرم انجام شده و شناسایی مجرمان است. کاربردهای دیگر دوربین های مداربسته نیز در موضوعات کنترلی، ثبت پلاک خودروها و کاربردهای فراوان دیگر است که به این دلایل دوربین های مداربسته متعددی به بازار عرضه شده اند. در ابتدا دوربین های مداربسته تنوع امروزی را نداشتند و فقط یک سایز داشتند و کاربردهای فراوانی نیز نداشتند اما به مرور برندهای تولید کننده، دوربین های متعدد با قابلیت های مختلفی تولید و به بازار عرضه نمودند تا نیازهای کاربران را برطرف کنند.

دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته کوچک یا بزرگ

یکی از مواردی که همواره توسط کاربران مورد توجه بود، سایز دوربین های مداربسته بود چرا که بسیاری عقیده داشتند سایز بزرگ دوربین ها دست و پا گیر است و همه متوجه آن می شوند که در برخی موارد باعث می گردید تا هدفی که از نصب دوربین وجود داشته محقق نشود. البته بسیاری معتقدند که دوربین باید کاملا مشخص نصب شود تا خود وسیله ای برای پیشگیری از وقوع جرم باشد اما در بسیاری از مواقع سعی بر این است تا به طور مثال جرمی که مدت هاست انجام می شود و مجرم هنوز شناسایی نشده با استفاده از یک دوربین کوچک شناسایی شود، بنابراین نیاز به دوربین هایی با سایز های کوچک شدیدا در بازار احساس می شد تا اینکه کمپانی ها به ساخت چنین دوربین هایی روی آوردند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این دوربین ها با شما صحبت کنیم.

همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد دوربین های مداربسته با سایز کوچک یکی از درخواست های کاربران بود که طی سالیان گذشته مدل های مختلفی از آن به بازار عرضه گردیده است. بسیاری دوربین های کوچک را به عنوان دوربین های جاسوسی یا دوربین های مخفی می شناسند. این نوع دوربین ها در انواع و سایزهای متعددی در بازار وجود دارند. اکثر دوربین های مداربسته ای که در بازار وجود دارند را اگر باز کنید، مشاهده خواهید کرد که بدون بدنه، این دوربین ها حجم کوچکی دارند و می شود آنها را در هر فضایی نصب نمود. بسیاری از این دوربین ها کیت وایرلس نیز دارند که این موضوع کمک می کند نیازی به سیم نداشته باشند.

آیا دوربین های مداربسته کوچک مجهز به وایرلس هستنئ؟

دوربین های مداربسته کوچک در واقع همان دوربین های معمولی هستند که سایزهای کوچک تری دارند و عموما مجهز به کیت وایرلس هستند تا نیازی به سیم کشی نداشته باشند. البته اخیرا دوربین های مداربسته کوچکی به بازار عرضه شده اند که درون خود، کارت حافظه میکرو اس دی دارند که این موضوع باعث می شود دیگر حتی نیازی به کیت وایرلس هم نداشته باشند. درون این دوربین ها باطری های کوچک با میلی آمپر بالا نیز نصب شده تا بتواند مدت زمان بیشتری به ضبط تصاویر بپردازد.

اگر شغل های حساسی دارید حتما به این موارد دقت کنید تا در دام جاسوسان نیفتید. مردم تصوراتی از دوربین های مداربسته کوچک دارند که اغلب این تصورات به واسطه فیلم ها در ذهن آنها شکل گرفته و باید بدانند که در دنیای واقعی همه چیز متفاوت است. به طور مثال دوربین مداربسته مخفی در سایز یک نخود نمی تواند امکان اجرایی شدن داشته باشد. به عبارت دیگر دوربین کوچکی وجود ندارد که بتوان در چند ثانیه در جایی قرار داد و تصاویر آن را کیلومتر ها ان طرف تر دید.

نصب دوربین مداربسته مخفی

این نوع دوربین ها عموما در مکان هایی جانمایی می شوند که غیر قابل شناسایی باشند و در دیدرس قرار نداشته باشند. به طور مثال اگر نصب این دوربین ها خیلی سری باشد می توان آنها را در گوشی های تلفن همراه، خودکار، ساعت و عروسک نیز نصب نمود. البته باید توجه داشت استفاده و نصب این دوربین ها بدون مجوز، پیگرد قانونی دارد، بنابراین باید در نصب و استفاده از این دوربین ها دقت داشت.

ویژگی های دوربین های مداربسته کوچک یا جاسوسی

امروزه دوربین های مداربسته کوچک همانند دیگر دوربین های مداربسته به امکانات و تجهیزات متعددی مجهز گردیده اند که در ادامه به معرفی برخی از این امکانات می پردازیم:

دوربین مداربسته کوچک

ویژگی تشخیص حرکت:

دوربین های مداربسته کوچکی که به این قابلیت مجهز هستند، اینگونه فعالیت می کنند که هر زمان حرکتی ایجاد گردد، شروع به ضبط می نمایند. این ویژگی بسیار مفید است چرا که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی، باطری و کارت حافظه دستگاه می شود.

ویژگی دید در شب:

این ویژگی کمک می کند زمانی که نور کافی وجود ندارد شما بتوانید هر آنچه که رخ می دهد را ببینید و تصاویری مانند تصاویر روز در اختیار داشته باشید که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بسیاری از جرائم در تاریکی شب اتفاق می افتد و این موضوع می تواند کمک بسزایی در شناسایی و دستگیری مجرمان بنماید.

منبع تغذیه:

این دوربین ها نیاز به یک منبع تغذیه دارند که می تواند دائم یا موقتی باشد.

ارائه تصویر رنگی:

دوربین های مداربسته کوچک انواع مختلفی دارند که تصاویر را بصورت رنگی یا سیاه و سفید ارائه می کنند. توصیه این است دوربین های مداربسته کوچکی را انتخاب کنید که تصاویر را بصورت رنگی ارائه می دهند چرا که این دوربین ها قادر هستند تا تصاویر با کیفیت تری را ارائه نمایند. جزئیات تصاویر در دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که هر چه جزئیات بالاتر باشد، امکان پیگیری و تشخیص جرم و مجرمان بالاتر است.

سازگاری با تلفن همراه:

یکی از قابلیت های مهمی که می تواند در دوربین های مداربسته اهمیت بالایی داشته باشد، قابلیت مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه است. این امکان به کاربر این توانایی را می دهد که در هر مکانی قرار داشته باشند بتوانند تصاویر را چک نمایند. توصیه این است دوربین های کوچکی را تهیه کنید که از این قابلیت بهره ببرد و توانایی شما را در چک نمودن و نشان دادن عکس العمل سریع بالاتر ببرد.

انواع دوربین مداربسته کوچک یا مخفی

طراحی دوربین های مداربسته کوچک عموما به شکلی است که امکان کشف پائین تری داشته باشد، در ضمن حال بتواند در سایز کوچک خود بیشترین تجهیزات را داشته و بهترین امکانات را ارائه دهد. در ادامه به چند مورد دوربین مداربسته کوچک که قابلیت مخفی بودن را دارند اشاره می کنیم:

دوربین مداربسته بند انگشتی

این دوربین ها به دلیل سایز کوچکی که دارند امکان نصب در هر مکانی را دارند. سیستم آن AHD و کیفیت تصاویر آن 2 مگاپیکسل است. دوربین های مداربسته بند انگشتی انواع مختلفی دارند که این انواع به شرح زیر هستند:

دوربین مداربسته کوچک

دوربین مداربسته پین هول:

پین هول به معنای سوراخ کوچک می باشد. پس از نصب این دوربین در فضای مورد نظر دیگر امکان تشخیص آن وجود ندارد. لنز این دوربین به صورت یک حفره کوچک است که تصاویر با کیفیت بالایی را ضبط می کند. قیمت دوربین های پین هول بالاست، قابلیت دید در شب ندارند و احتیاج به نور مادن قرمز دارند.

دوربین مینیاتوری معمولی:

این دوربین ها جز ساده ترین دوربین ها هستند که بیشتر برای کاربردهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. این دوربین ها قیمت ارزانی دارند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

دوربین کوچک آینه ای:

این دوربین ها درون یک محفظه آینه محدب قرار می گیرند و در نور بالا تصاویر با کیفیتی را ضبط می کنند.

دوربین هالوژنی:

این دوربین ها درون یک هالوژن قرار می گیرند و تصاویر با کیفیتی را ارائه می کنند.

دوربین جاسوئیچی:

این دوربین ها دوربین های کوچک و قابل حمل هستند. مشکلی که این دوربین ها دارند این است که حجم باطری کوچکی دارند و تنها می توانند 30 دقیقه فیلم ضبط کنند.

دوربین های متعدد دیگری مانند عینک های دوربین دار، دوربین جاسوئیچی نیز وجود دارند که به دلیل کوچک بودن سایز دوربین ها قابلیت استفاده بسیاری دارند.

چگونه بهترین دوربین مداربسته کوچک را انتخاب کنیم؟

انتخاب دوربین های مداربسته کوچک به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله این موارد می توان به مکان نصب، قیمت و امکانات مورد نظر اشاره نمود. با مشخص شدن این ویژگی ها به راحتی می توان دوربین مورد نظر را برگزید و انتخاب نمود.

مزایای دوربین های کوچک

دوربین های کوچک مزایای بسیاری دارند که از جمله این مزایا می توان به اندازه کوچک این دوربین ها و امکان نصب در هر مکانی اشاره نمود. قیمت این دوربین ها نیز به علت سایز کوچکی که دارند عموما مناسب است. کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین ها نیز به نسبت سایزشان عالی است. معایب این دوربین ها عموما شامل تصاویر محدب و غیر شفاف است که در مقایسه با مزایای آن قابلیت چشم پوشی دارد.

امید است مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید، با دیگر مطالب آموزشی ما نیز همراه باشید.

 

2 thoughts on “دوربین مداربسته کوچک چیست؟

  1. قیمت و مدل میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *