هایک ویژن

ریست کردن پسورد در هایک ‌ویژن

همانطور که مستحضر هستید برندهای متعددی در بازار دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی فضاها فعالیت می کنند که یکی از شاخص ترین و برترین این برندها، برند هایک ویژن است. هایک ویژن به لطف بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز توانسته قوی ترین دستگاه های حفاظت از امنیت فضاها را در چند سال اخیر روانه بازار نماید و به همین واسطه به یکی از وزنه های این بازار بزرگ تبدیل گردد. هایک ویژن به دلیل شناسایی نیازهای کاربران دستگاه های متعددی را تولید و روانه بازار می نماید که کار کردن با این دستگاه ها نیازمند آموزش های اولیه است. از جمله این آموزش ها می توان به آموزش ها جهت فراگیری نحوه کار با دستگاه ها اشاره نمود.

تعمیر دوربین مداربسته

یکی از مواردی که ممکن است بسیار مورد نیاز کاربران دوربین های مداربسته هایک ویژن قرار بگیرد، ریست نمودن پسورد این دستگاه هاست که در ادامه مطلب ” ریست کردن پسورد در هایک ویژن ” قصد داریم دراین باره اطلاعات کافی را دراختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هایک ویژن

ریست نمودن پسورد دوربین هایک ویژن

در ابتدای این مطلب قصد داریم ریست نمودن پسورد دوربین های هایک ویژن را به شما آموزش دهیم. عموما آنچه نیاز بیشتر کاربران است، ریست نمودن دستگاه های NVR و DVR است که جلوتر به آن خواهیم پرداخت. اما از این موضوع که بگذریم، پسورد خود دستگاه دوربین مداربسته هایک ویژن نیز قابلیت تغییر را دارد. این قابلیت در دوربین های تحت شبکه هایک ویژن وجود دارد. به طور کلی ریست نمودن دوربین مداربسته هایک ویژن با قصد تغییر پسورد یا تغییرات در تنظیمات WDR انجام می گردد. در این بخش از مطلب به ریست نمودن پسورد خود دوربین هایک ویژن می پردازیم که این مهم از دو روش انجام می پذیرد که این دو روش به شرح زیر می باشند:

الف. ریست دوربین مداربسته از طریق دکمه ریست دستگاه

ب. ریست دوربین هایک ویژن از طریق کامپیوتر

 

ریست نمون دوربین مداربسته از طریق دکمه ریست

با توجه به اینکه در ساختار بخشی از دوربین های مداربسته هایک ویژن دکمه ریست وجود دارد، شما قادر هیتسد در این دستگاه ها از این دکمه استفاده کنید. این دکمه عموما در کنار جایگاه کارت حافظه دوربین است. پس از پیدا نمودن جایگاه دکمه ریست مراحل زیر را انجام دهید:

  • کابل برق را از دوربین جدا کنید.
  • دکمه ریست را فشار دهید و نگه دارد.
  • دوربین را دوباره به برق متصل کنید.
  • دکمه را همچنان به مدت 10 تا 15 ثانیه نگه دارید و در نهایت رها کنید.
  • پس از اینکه دوربین ریست شد، شما می توانید یا استفاده از نرم افزار SADP تنظیمات دوربین را انجام دهید.

ریست نمودن دوربین هایک ویژن با استفاده از کامپیوتر

چنانچه به هر دلیل از جمله دور بودن دوربین، امکان دسترسی به آن را ندارید، می توانید ریست نمودن را از طریق کامپیوتر انجام دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در اولین گام صفحه مرورگر خود را باز کنید.
  • در گام دوم وارد منوی دوربین خود شوید.
  • از طریق مسیری که در ادامه به شما می گوئیم، به صفحه RESET FACTORYیا ریست تنظیمات کارخانه بروید: maintenance  سپس configuration بعد default و در نهایت restore

خوبی این روش این است که دیگر نیاز نیست تا برای زدن دکمه ریست شما دوربین خود را از جایش باز کنید و تمام تنظیمات تصاویر و زاویه ها را خراب کنید.

ریست نمودن پسورد دستگاه های NVR و DVR هایک ویژن

در این بخش از مطلب ” ریست کردن پسوورد در هایک ویژن ” نوبت به آموزش نحوه ریست نمودن پسورد دستگاه ان وی آر و دی وی آر هایک ویژن رسیده است. یکی از مشکلات بسیار رایجی که برای کاربران دوربین های مداربسته و سیستم های ضبط تصاویر این دوربین ها رخ می دهد، فراموشی رمز دستگاه های یاد شده است. زمانی که این موضوع پیش می آید کاربر قادر نیست به منوی دستگاه و تصاویر ضبط شده توسط آن دسترسی پیدا نماید. در دستگاه های ان وی آر و دی وی آر هایک ویژن ریست نمودن پسورد به دو روش انجام می گیرد:

روش اول: ریست نمودن پسورد با بهره گیری از نرم افزار SADP هایک ویژن

روش دوم: ریست نمودن پسورد با استفاده از خود دستگاه

هایک ویژن

ریست نمودن پسورد با بهره گیری از نرم افزار SADP هایک ویژن

ابتدا برای انجام ریست، شما باید نرم افزار SADP TOOL را دانلود و نصب نمائید. سپس دستگاه را به شبکه لوکال متصل کنید. در مرحله بعدی نرم افزار یاد شده را اجرا کنید تا نرم افزار، دستگاه های ضبط موجود در شبکه را شناسایی کند. پس از اینکه نرم افزار، عملیات شناسایی دستگاه های ضبط را انجام داد، دستگاه NVR یا DVR را که می خواهید پسوردش را عوض کنید، انتخاب کنید. سپس در پایین تصویر سمت راست، دکمه فراموشی پسورد یا FORGOT PASSWORD را بزنید. پس از اینکه گزینه فراموشی را زدید، سه حالت پیش می آید که در ادامه به هر 3 حالت اشاره خواهیم نمود:

حالت اول

در حالت اول صفحه ای باز می گردد و از شما می خواهد که SECURITY CODE را وارد کنید. در این صورت شما باید به نرم افزار  SADPمراجعه کنید و به قسمت  START TIME بروید. در ادامه شما باید شماره سریال دستگاه را برای شرکت هایک ویژن ایمیل کنید. تیم پشتیبانی هایک ویژن پس از دریافت ایمیل شما کدهای امنیتی را ارسال می نماید که دارای تاریخ های مختلفی هستند. شما پس از اینکه کدها را دریافت نمودید، باید یکی از آنها را مطابق با زمانی که مایل هستید انتخاب نموده و در باکس مربوطه وارد کنید و در انتها گزینه CONFIRM را بزنید. پس از اینکه کد را وارد نمودید، پسورد دستگاه به 12345 تغییر می کند.

حالت دوم

در حالت دوم صفحه ای باز می شود که مانند شکل روبرو از شما درخواست ENCRYPT FILE می نماید. در این حالت باید ابتدا بر روی گزینه  EXPORT کلیک کنید تا XML مورد نظر در کامپیوتر شما ذخیره شود. شما باید این فایل را برای پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید. تیم پشتیبانی هایک ویژن پس از اینکه ایمیل شما را دریافت نمود، فایل ENCRYPT FILE را برای شما ارسال می کند. سپس شما با بارگزاری این فایل قادر خواهید بود تا پسورد جدیدی را برای دستگاهتان انتخاب نمائید.

حالت سوم

در حالت سوم پنجره دیگری باز می شود و از شما درخواست KEY یا  ENCRYPT FILEمی شود. در این حالت می توانید به دو روش عمل کنید. در روش اول مانند حالت دوم باید ایکس ام ال ار در کامپیوترتان ذخیره کنید و سپس برای دریافت رمز، آن را برای پشتیبانی ارسال کنید. در روش دوم QR CODE موجود را اسکن کنید و سپس آن را برای تیم هایک ویژن ارسال کنید. زمانی که این کد را برای تیم پشتیبانی ارسال نمودید، از طرف آنها ایمیلی دریافت می کنید که حاوی یک پسورد 8 حرفی است که ترکیبی از اعداد و حروف می باشد. با وارد نمودن این رمز می توانید پسورد دستگاه DVR خود را ریست نمائید.

تذکر: در صفحه باز شده قسمت سومی نیز وجود دارد که این قسمت برای این منظور است که بخواهید پسورد دوربین خود را نیز تعویض کنید. بدین ترتیب پسورد تمامی دوربین های موجود در شبکه که به NVR متصل هستند نیز عوض می شود که باید این موضوع را مد نظر داشته باشید.

ریست کردن پسورد هایک ویژن

ریست نمودن پسورد با استفاده از خود دستگاه

این روش فقط برای دستگاه های سری K، E و I دستگاه های  NVR و سری DS-HG/HQ/HUHI-F  دستگاه های  DVR قابل انجام است. با استفاده از این روش کاربران می توانند خودشان نسبت به ریست نمودن پسورد و تعویض آن مبادرت بورزند. این روش فقط برای دستگاه های موجود در شبکه لوکال کاربرد دارد.

نحوه انجام کار:

ابتدا بر روی قسمت چپی واقع در پایین صفحه ورود به منوی دستگاه ان وی آر یا دی وی آر خود کلیک کنید تا صفحه ریست پسورد دستگاه ظاهر شود. سپس سریال نامبر و همچنین DEVICE START TIME را برای تیم پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید. پس از ارسال، کد امنیتی برای شما ارسال می شود. سپس سریال نامبر و کد ارسال شده را در صفحه باز شده وارد کنید. صفحه دیگری باز می شود که می توانید پسورد جدید را برای دستگاه تعریف کنید. به همین راحتی و سادگی.

خوب به پایان مطلب آموزشی “ ریست کردن پسورد در هایک ویژن” رسیدیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد و شما توانسته باشید با استفاده از این آموزش ها، دستگاه هایک ویژن خود را ریست نموده باشید. اگر علاقمند به این دست مطالب هستید، پیشنهاد می کنیم با دیگر مطالب آموزشی ما نیز همراه باشید.

آموزش تنظیم مودم ADSL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *