نکات و ترفندهایی برای محافظت در محیط

همانطور که می دانید محافظت از فضاها و برقراری امنیت در بسیاری از مکان ها در سالهای اخیر به یکی از دغدغه های مهم کاربران تبدیل گردیده و همین موضوع ضرورت نصب و راه اندازی سیستم  امنیتی از جمله دوربین های مداربسته را دو چندان نموده است. برندهای متعددی در نقطه نقطه جهان مشغول تولید و توسعه دوربین های مداربسته هستند تا بتوانند نیازهای کاربران را نسبت به این سیستم های پر کاربرد برطرف نمایند. قطعا تکنولوژی دوربین ها، ویژگی ها و قابلیت های اضافه شده به آنها برای بهتر پوشش دادن فضاها و کیفیت تصاویر دوربین ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

اما با در نظر گرفتن تمامی این موارد، اگر موارد مهمی چون جانمایی دوربین ها در زمان استفاده مورد توجه قرار نگیرد، می توان گفت ممکن است بسیاری از ویژگی های دوربین ها قابل استفاده نباشد. در ادامه مطلب ” نکات و ترفندهایی برای محافظت در محیط ” قصد داریم بیشتر درباره این موارد مهم صحبت کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره وری را از سیستم های امنیتی خود داشته باشیم. با ما همراه باشید.

مداربسته

اهمیت انتخاب دوربین مداربسته

چنان که پیش تر ذکر شد، دوربین های مداربسته در سالیان گذشته به تکنولوژی ها و قابلیت های متعددی مجهز شده اند که امنیت و بازدهی این دستگاه ها را دو چندان نموده و به عبارت دیگر می توان بیشتر از گذشته به این دوربین ها اعتماد کرد. به طور مثال در زمان های دور زمانی که نور محیط کم بود، دوربین مداربسته نمی توانست تصاویر با کیفیت قابل قبولی را ارائه نماید و عملا در تاریکی کاربردی نداشت، اما امروزه با توسعه ویژگی ها و قابلیت های دوربین های مداربسته و اضافه شدن تکنولوژی هایی مانند دید در شب دیگر چنین دغدغه ای وجود ندارد.

اما از این موارد که بگذریم تصور کنید دوربین شما که به تمام تکنولوژی های این چنینی نیز مجهز است در فضایی نادرست جانمایی شود، در این صورت حتی اگر دنیایی از آپشن ها هم در دوربین مداربسته شما تعبیه شده باشد، کارایی مورد نظر را نخواهد داشت. پس باید دقت کرد که به موارد پیش پا افتاده که شاید از نظر شما بی اهمیت باشد دقت شود تا از کارایی دوربین شما کم نشود. در ادامه مطلب به این موارد خواهیم پرداخت:

جانمایی دوربین مداربسته در فضای درست

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان نصب دوربین های مداربسته باید دقت ویژه ای به آن نمود، محل نصب دوربین های مداربسته است. این موضوع شاید به عقیده بسیاری، موضوعی پیش پا افتاده باشد اما یکی از مهم ترین موارد که نیاز به دانش و تجربه نیز دارد، جانمایی دوربین مداربسته است. اگر دوربین شما در مکانی صحیح نصب گردد، فضای بیشتری را پوشش می دهد و این موضوع باعث می شود تا کاربری دوربین شما به عبارتی چند برابر شود.

به طور مثال اگر نصاب دوربین فرد حرفه ای باشد، دوربین را طوری جانمایی می کند تا فضای تحت پوشش آن به شکلی باشد که نیاز به دوربین دیگری برای پوشش آن فضا نباشد. این موضوع به کاربر دوربین مداربسته این امکان را می دهد که هزینه هایش را کاهش دهد چرا که در صورت جانمایی صحیح دوربین مداربسته، تعداد دوربین های مورد نیاز کاهش می یابد.

مداربسته

نصب دوربین مداربسته در فضای مناسب

یکی دیگر از مواردی که اهمیت نصب دوربین در فضای مناسب را دو چندان می کند این موضوع است که باید دقت شود دوربین در مکانی نصب نشود که نور مستقیم به لنز آن برسد، چرا که این موضوع دید دوربین را مختل نموده و می تواند راهی برای فرار از دوربین توسط مجرمان باشد. بنابراین باید دقت شود دوربین روبروی پنجره یا در مسیر مستقیم نورهای مصنوعی یا در نزدیکی آنها قرار نگیرد تا بتواند بازدهی صد در صدی خود را حفظ نماید.

همچنین در زمان نصب دوربین های مداربسته باید دقت داشته باشید تا آینده فضای خود را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر قصد داشته باشید تا کاربری فضای خود را عوض نموده یا دکوراسیون را در آینده تغییر دهید باید دقت داشته باشید که این موضوع باعث مسدود شدن دید دوربین مداربسته نشود که در این صورت توصیه این است سریعا محل نصب دوربین مداربسته جا به جا گردد.

ارتفاع نصب دوربین مداربسته

یکی دیگر از مواردی که باید در زمان نصب دوربین مداربسته مورد توجه قرار گیرد، ارتفاع نصب دوربین مداربسته است. بنا بر مدل و کارایی دوربین مداربسته، این تجهیزات را می توان در ارتفاع های متفاوتی نصب نمود. حداقل ارتفاع توصیه شده برای نصب دوربین های مداربسته بیش از 3 متر است و حداکثر ارتفاع آن بستگی به کاربری، نوع لنز دوربین، مدل دوربین و فضای مورد نظر دارد. همچنین توصیه می شود زاویه نصب دوربین عموما بین صفر تا چهل و پنج درجه باشد.

فضای دوربین مداربسته در تاریکی شب

یکی دیگر از توصیه های مهم برای نصب دوربین مداربسته که باید توجه ویژه ای به آن داشت این است که فضایی که دوربین در تاریکی شب ثبت می کند به چه شکل است. این موضوع بدین دلیل اهمیت دارد که عموما اعمال مجرمانه در تاریکی شب صورت می گیرد و باید در نظر داشت تا دید دوربین در شب نیز مانند روز باشد و هیچ چیزی آن را مختل نکند.

اگر بخواهیم مثالی را برای این موضوع بیاوریم، می توانیم به مواردی که پنجره فضای مورد نظر رو به خیابان است اشاره کنیم. در این موارد زمانی که خودرویی رو به پنجره حرکت می کند نور چراغ های آن خودرو به درون اتاق می افتد و اگر دوربین رو به پنجره باشد دید دوربین مختل می شود. بنابراین باید تاریکی شب را نیز برای جانمایی دوربین مد نظر داشته باشیم تا در هر شرایطی دوربین بالاترین بازدهی را داشته باشد.

استفاده از لنز مطابق با کاربری فضا

یکی دیگر از مواردی که اهمیت ویژه ای برای محافظت صحیح از یک فضا دارد، استفاده از نوع دوربین و لنز مناسب است. به عبارت دیگر در زمان خرید دوربین مداربسته باید نیازهای خود و فضای مورد نظر را مد نظر داشته باشید تا نوع درستی از دوربین را انتخاب کنید. به طور مثال اگر شما مد نظر داشته باشید تا یک فضای اداری را پوشش دهید نیازی به داشتن قابلیتی مانند عبور از خط یا تعقیب هوشمند نیست. در نظر گرفتن موارد این چنین می توان به شما کمک کند تا دوربین مد نظر خود را بصورت صحیح انتخاب نموده و در هزینه ها صرفه جویی نمائید.

مورد دیگری که پیش تر نیز ذکر شد، انتخاب نوع صحیح لنز برای دوربین مداربسته است. مساحت فضایی که قصد پوشش آن را دارید، بیرونی بودن یا داخلی بودن فضا، فاصله ای که می خواهید دوربین بتواند تحت پوشش داشته باشد، مقدار زومی که مد نظر دارید تا داشته باشید و موارد این چنینی می تواند در تعیین نوع لنز دوربین مداربسته شما تاثیر بسزایی داشته باشد، بنابراین برای تعیین نوع لنز باید اطلاعات دقیقی را به نصاب یا فروشنده دوربین مداربسته بدهید تا او مدل مناسب شما را پیشنهاد نماید.

دوربین های مداربسته

خرید مدل های جدید دوربین های مداربسته

همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد، دوربین های مداربسته از اولین مدل های تولید شده تا کنون سیر تکاملی را طی نموده اند تا به آنچه امروز می بینید برسند. در گذشته های دور دوربین های مداربسته کیفیت پائینی داشتند، فضاهای محدودی را تحت پوشش قرار می دادند، قابلیت زوم نمودن کمی داشتند، در تاریکی شب کارایی چندانی نداشتند و با آنچه امروز مشاهده می کنید فاصله بسیاری داشتند. با گذر زمان چنان که دیگر تکنولوژی ها پیشرفت نمودند، دوربین های مداربسته نیز پا به پای آنها پیشرفت نموده اند.

شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته سالهاست در تلاش هستند تا دوربین های مداربسته خود را ارتقا دهند و مشکلات، نواقص و ایرادات دوربین های قبلی را برطرف نمایند. همچنین نیازهای کاربران تا کنون به حجم بالایی رسیده و توسط تولید کنندکان شناسایی شده اند و قابلیت های متعددی برای رفع این نیاز ها به دوربین ها اضافه گردیده اند.

با توجه به قابلیت ها و ویژگی های متعددی که تا کنون به دوربین های مداربسته اضافه شده است، دوربین های مداربسته به دستگاه های فوق العاده قابل اطمینانی برای پیشگیری و ثبت جرائم تبدیل گردیده اند، لذا توصیه این است، شما که اکنون قصد نصب دوربین مداربسته دارید، آخرین و به روز ترین مدل ها را تهیه کنید. چرا که شما قصد پرداخت هزینه ای را دارید و باید بهترین سرویس دهی به شما انجام شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که جدیدترین دوربین ها را خریداری کنید تا مجموعه بیشتری از قابلیت ها را در اختیار داشته باشید.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد . اگر به این دست مطالب آموزشی علاقه دارید، با دیگر مطالب ما نیز همراه باشید.

میکروفن دوربین مداربسته

2 thoughts on “محافظت در محیط

  1. شما از این دستک هایی که توی عکس این مقاله وجود دارد هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *