مکان یابی دوربین های مداربسته در محیط

همواره انسان ها به دنبال تامین آرامش و امنیت در زندگی هستند و در واقع یکی از مهم ترین پارامتر های زندگی بشر در حال حاضر کسب آرامش است. آرامش چه در خانواده و محل سکونت و چه در محل کار و یا حتی مکان های عمومی مثل مترو و خیابان و … باید وجود داشته باشد. بدیهی است که برای رسیدن به امنیت و آرامش نیازمند صرف هزینه، انرژی، زمان و تخصص هستیم تا با استفاده از این عناصر و بهترین کارایی، بالاترین راندمان را با صرف کم ترین انرژی و هزینه داشته باشیم.می توان گفت یکی از مواردی که در این حوزه نیازمند تامل و توجه است مکان یابی دوربین های مداربسته می باشد.

دوربین های مداربسته به عنوان راه کاری بسیار محبوب برای تامین امنیت و آرامش معرفی شده اند و امروزه در هر جایی شاهد حضور آن ها هستیم، اما تنها وجود این دوربین ها کافی نیست و برای دریافت بهترین بازده نیاز به رعایت قوانینی در نصب آن ها هستیم که از جمله آن می توان به انتخاب محل صحیح نصب دوربین های مداربسته با توجه به مکانی که در آن نصب می شوند و هدفی که از نصب داریم، اشاره نمود. در ادامه مطلب ” مکان یابی دوربین های مداربسته در محیط ” به معرفی بهترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته می پردازیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعات خودتان را در این زمینه بالاتر ببرید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بهترین محل برای نصب دوربین مداربسته کجاست؟

عموما دوربین های مداربسته به دو منظور استفاده می شوند که عبارت اند از تحقق و بازرسی و بازدارندگی. اغلب تصویری که توسط دوربین های مداربسته ثبت می شوند بازبینی می شود و دلیل این امر نیز می تواند بررسی علل جرم یا تصادفات صورت گرفته باشد، اما خود دوربین های مداربسته نیز عاملی بازدارنده هستند چراکه یک سارق با دیدن دوربین مداربسته از انجام مقصودش پشیمان می شود. برای اعمال بیشترین تاثیر رسیدگی و بازدارندگی، مکان یابی دوربین های مداربسته بسیار مهم است.

شاید این سوال که دوربین های مدار بسته را کجا نصب کنیم ساده به نظر برسد اما این امر نیاز به توجه ی ویژه ای دارد. باید توجه کنید که به طور خاص می خواهید چه چیز هایی را در دید خود داشته باشید، ممکن است عواملی وجود داشته باشند که شما آن ها را در مسیر تصمیم گیری برای محل استقرار دوربین امنیتی محل کار خود در نظر نگرفته باشید. در واقع بهتر است لیستی تهیه کنید و اهداف خود را از نصب دوربین دسته بندی کنید. در ادامه بهترین مکان ها برای نصب دوربین های مداربسته آورده شده اند.

مکان یابی دوربین های مداربسته در محیط

ورودی ها و خروجی ها

درب های ورودی و خروجی می توانند بهترین انتخاب برای نصب دوربین های مداربسته باشند. به منظور ثبت تصاویر مفید، دوربین شما باید بتواند حداقل عرض 3 فوت را پوشش دهد که این پهنا معادل عرض یک درب معمولی می باشد. در مورد نصب دوربین مداربسته درب های خارجی دقت و توجه زیادی داشته باشید. هنگامی که درب خارجی باز می شود تغییرات شدیدی در سطح نور پیش می آید، این تغییرات می توانند باعث تیره دیده شدن اجسام شوند.

بنابراین در این شرایط برای شما یک تصویر تاریک ثبت می گردد بدون داشتن هیچ جزئیاتی. قرار دادن یک مانیتور نزدیک درب های ورودی نیز می تواند کمک زیادی به شما کند. اگر شما بتوانید دوربین مداربسته خود را نزدیک مانیتور نصب کنید بسیار عالی است چرا که در این صورت قادر خواهید بود تصاویر چهره افراد را بسیار دقیق و کامل ثبت کنید.

پارکینگ های خارج ساختمانی

به طور حتم یکی از شایع ترین محل های نصب دوربین های مداربسته و در واقع یکی از سخت ترین محل های مورد حفاظت، پارکینگ ها هستند. معمولا پارکینگ ها فضا های بزرگ مورد استفاده جهت ورود و خروج می باشند. در ضمن شما همواره با بسیاری از متغیر ها و موارد ناشناخته سر و کار خواهید داشت و این بدان معناست که باید همیشه آمادگی مواجهه با حادثه ای که در این فضای بزرگ اتفاق می افتد را داشته باشید.

مکان یابی دوربین های مداربسته در محیط

حیاط ها

به طور معمول حیاط ها جز مکان هایی هستند که شرکت ها دارایی های گران قیمتی را در آن ها قرار می دهند. ماشین آلات و ابزار آلات و دیگر وسایل بزرگ در این محیط ها نگهداری می شوند. این موضوع ممکن است در امر ایمنی بسیار پیچیده به نظر بیاید، در بهترین حالت ممکن باید دوربین های مداربسته را برای دیدبانی نقاطی خاص، معین و جایگذاری کرد. دوربین های مداربسته محرک خودکار و دوربین های مدار بسته مگا پیکسلی می توانند بهترین انتخاب برای این مکان ها باشند و البته ترکیبی از این دو نوع می تواند بهتر نیز باشد.

فضای خارجی ساختمان ها

پوشش ورودی ها و خروجی ساختمان ها می تواند امری چالش بر انگیز باشد و در حد امکان بهتر است دوربین های این محیط ها با دوربین های حیاط و پارکینگ یکی نباشند و از دوربین های مداربسته ی جداگانه ای برای این امر استفاده شود. هر چه میزان دید دوربین مدار بسته وسیع تر در نظر گرفته شود اجسام در تصویر کوچک تر به نظر خواهند رسید، از این رو می بایست برای دیدن جزئیات بیشتر از تعداد دوربین های بیشتری استفاده کنید.

نقاط تراکنشی مشتریان

نقطه ی مناسب دیگری که در مکان یابی دوربین های مداربسته باید به آن توجه نمود نقاط تراکنشی مشتریان می باشد. این نقاط شامل مکان های دریافت وجه، تسویه حساب، پذیرش ها، حسابداری ها و کیوسک ها می شود. علاوه بر مکان های ورودی و خروجی این مکان ها نیز می توانند در مکان یابی دوربین های مدار بسته مفید باشند. این اماکن قادرند تصاویر بسیار مفیدی را ثبت و ضبط کنند که در آینده می تواند برای رسیدگی و بازبینی ها موثر باشد. سعی کنید میزان دید این دوربین های مداربسته در حدود 7 فوت باشد و به صورت کاملا مستقیم مکان های مذکور را ضبط نماید. نکته ی مهمی که باید به آن توجه نمود ارتفاع نصب دوربین ها است چرا که اگر خیلی زیاد باشد چیزی جز سر افراد دیده نخواهد شد.

نقاط هدف

منظور از نقاط هدف، نقاطی است نظیر صندوق های وجه نقد، گاو صندوق ها، صندوق های بایگانی و یا هر مکانی که می تواند مورد هدف سارقان قرار گیرد. در این نقاط لازم است تصاویر با حداکثر جزئیات، میزان دید و کیفیت ثبت شوند. در این نقاط تنها مشاهده و ثبت چهره افراد کافی نیست و لازم است دوربین ها حتی بتوانند داخل صندوق ها را نیز رصد کنند.

نقاط خلوت

قسمت های مختلف پارکینگ ها و کوچه های پشتی همواره جزو بهترین نقطه ها برای مکان یابی دوربین های مداربسته هستند. تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته می توانند بسیاری از خراب کاری ها را فاش نمایند و به علاوه خاصیت بازدارندگی دوربین های مداربسته نیز در این نقاط شایان توجه است.

کنترل دارایی های داخل ساختمان

 

به طور حتم یکی از دلایل استفاده از دوربین های مدار بسته در داخل ساختمان حفاظت از وسایل قیمتی داخل ساختمان می باشد. با جای گذاری دوربین های مدار بسته در محل های پر رفت و آمد می توان از ورود و خروج افراد به داخل ساختمان مطلع شوید. برای حفاظت از وسایل گران قیمت داخل ساختمان همواره استفاده از دوربین های اضافی در محل نگهداری این وسایل توصیه می شود.

نکاتی مهم برای نصب دوربین های مدار بسته

در هنگام خرید و نصب دوربین های مدار بسته لازم است به نکاتی توجه کنید که از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مکان یابی دوربین های مداربسته در محیط

 

  • پوشش کل محیط:

همان گونه که پیش تر اشاره شد مکان یابی مناسب دوربین های مداربسته برای محیط بیرون می تواند به نظارت 360 درجه ای تمام ورودی ها و نقاط کلیدی کمک کند. در واقع شما می توانید با مشاهده تصاویر ارسالی از تمام دوربین ها، تمام حرکات سارق و یا خراب کار را پیگیری کنید که این امر در تحقیقات پلیس کمک زیادی می کند.

  • ارتفاع نصب:

اگر دوربین های مداربسته خارجی در ارتفاع کم و در دسترس عموم نصب شوند، با راحتی بیشتری تخریب خواهند شد. خلافکاران می توانند با اسپری رنگی، قطع کردن سیم ها و کابل ها و … این کار را انجام دهند و اقدامات مد نظرشان را پیاده سازی کنند.

نصب تجهیزات امنیتی در ارتفاع بالا، مانع از دست کاری دوربین مداربسته توسط سارقان شده و همچنین محدوده نظارت گسترده تری را فراهم می کند، البته باید به هدف از نصب نیز توجه نمود. اگر مطالعه مطلب ” مکان یابی دوربین های مدار بسته در محیط ” برای شما مفید واقع گردیده است، برای مطالعه سایر مطالب مشابه با ما همراه باشید.

نصب دوربین مداربسته

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *