مشخصات دزدگیر اماکن خوب و نحوه انتخاب

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی، با یک مطلب آموزشی دیگر در ارتباط با سیستم های امنیتی منازل در خدمت شما هستیم. همانطور که می دانید سیستم های امنیتی متعددی در جهان برای برقراری امنیت وجود دارند که هر روزه نیز به امکانات و ویژگی های آنها اضافه می شود. یکی از این سیستم ها، سیستم های دوربین مداربسته هستند که از گذشته تا کنون روز به روز بر میزان استفاده از آنها افزوده شده است. اما در کنار سیستم های دوربین مداربسته، دزدگیرهای اماکن نیز از مهم ترین و پر کاربردترین سیستم های برقراری امنیت در فضاها هستند.

اگر مقالات آموزشی ما را دنبال نموده باشید، مطالب بسیار مفیدی در ارتباط با دوربین های مداربسته در اختیار شما قرار داده ایم و در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بیشتری را درباره دزدگیرهای اماکن در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه مطلب ” مشخصات دزدگیر اماکن خوب و نحوه انتخاب ” با ما همراه باشید.

پکیج دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن

یکی از مهم ترین وظایف دزدگیرهای اماکن اطلاع رسانی در زمان خطر و اعلام نمودن هشدار است. این ویژگی ها در اکثر دوربین های مداربسته موجود هستند اما سوال مهم این است که یک دزدگیر اماکن چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد.

در زمان های دور دزدگیرها تنها می توانستند خطر را با آژیر اعلام کنند. این نوع از اعلام هشدار زمانی موثر بود که فرد مورد نظر یا فردی دیگر صدای آژیر را می شنید، اما اگر صدای آژیر توسط کسی شنیده نمی شد، این آژیر فایده ای نداشت. به همین دلیل سازندگان و برندهای تولید کننده امکانات دیگری را به دزدگیر ها اضافه نمودند. به طور مثال یکی از این ویژگی ها این بود که دزدگیر در زمانی که خطری وجود داشت با شماره ای مشخص شده تماس می گرفت و هشدار را اعلام می نمود. اما این نوع از دزدگیرها نیز با اینکه امکانات بهتری نسبت به نسل قبلی خود داشتند، اما به دلیل اینکه باطری ذخیره ای نداشتند، به راحتی با قطع برق از کار می افتادند.

مشکل دیگری که در برخی از سیستم های امنیتی اماکن وجود داشت این بود که اگر یکی از سنسورها دچار مشکل میشد، جریان برق دچار مشکل می شد یا به طور مثال در فضاهای بزرگ اگر یکی از سنسورها به صدا در می آمد مشخص نبود که هشدار از کدام ناحیه است.

 

دزدگیر اماکن

قابلیت اتصال به باطری در دزدگیر اماکن

ویژگی های متعددی تعریف گردیده تا یک دزدگیر اماکن به عنوان بهترین دزدگیر شناخته شود. یک دزدگیر اماکن خوب باید قابلیت اتصال به باطری پشتیبان را داشته باشد تا در صورتی که برق قطع شد، بتواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. علاوه بر موارد یاد شده یک دزدگیر بی سیم خوب می تواند با سنسورها و چشمی ها اتصال داشته باشد که این اتصال می تواند بصورت سیمی یا بصورت وایرلس انجام بگیرد. همچنین دزدگیرهای اماکنی مناسب هستند که امکان اتصال بی سیم داشته باشند، بتوان آنها را از راه دور کنترل نمود و از راه دور کنترل نمود.

ویژگی های دزدگیرهای اماکن و نحوه کارکرد آنها

نحوه کارکرد دزدگیر اماکن به این شکل است که هر دزدگیر دارای تعدادی زون های پیش فرض باز یا بسته است. هرچه تعداد زون ها بیشتر باشد یا قابلیت افزایش زون وجود داشته باشد، کارایی دوربین به همان میزان افزایش پیدا می کند. سنسورها و چشمی های مختلفی وجود دارند که امکان اتصال به هر یک از این زون ها را دارند و زمانی فعال می شوند که ریموت، دزدگیر را در حالت قفل قرار دهد. چشمی ها قابلیت ثبت موارد بسیاری را دارند که از جمله آن ها می توان به حرکت، دود، گرما، گاز و موارد دیگر اشاره نمود. هر زمان هر کدام از موارد فوق پیش بیاید، دزدگیر با ارسال یک فرمان به پنل مرکزی، زون مورد نظر را می بندد یا باز می کند.

در چنین شرایطی با توجه به قابلیت های دزدگیر، اعلام هشدار به صورت صدای آژیر، تماس با شماره ای مشخص و یا ارسال هشدار به روی گوشی های تلفن همراه از طریق اپلیکیشن های خاص صورت می گیرد.

نسل جدید دزدگیرهای اماکن بدین صورت عمل می کند که می توان با قرار دادن یک سیم کارت در داخل دستگاه، راه های ارتباطی مختلفی ایجاد نمود. این دستگاه ها بدین شکل قابلیت ارسال و دریافت پیامک را پیدا می کنند و می توانند با ارسال کدهای مشخصی عملکرد دستگاه را از راه دور کنترل نمود. روش دیگر نیز استفاده از اینترنت سیم کارت است که دزدگیر اماکن را به بصورت آنلاین به اپلیکیشن موبایل متصل می کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره سنسورهای دستگاه های دزدگیر اماکن در اختیار شما قرار دهیم.

 

دزدگیر های اماکن

انواع سنسورهای دزدگیر اماکن

سنسورهای متعددی را می توان برای دستگاه های دزدگیر مورد استفاده قرار داد تا در مواقع و شرایط مختلف اعلان های لازم را برای شما ارسال و شما را باخبر کنند. این سنسورها به شرح زیر هستند:

سنسور تشخیص حرکت دزدگیر اماکن

یکی از مهم ترین سنسورهایی که می توان بر روی دزدگیرهای اماکن نصب نمود، سنسور تشخیص حرکت یا چشمی حرکتی است. این نوع سنسورها با استفاده از گرمایی که از محرک تابیده می شود، و نور مادون قرمز می توانند حرکت را تشخیص دهند. سنسورهای پیشرفته تری نیز وجود دارند که با استفاده از آنها می توان انسان ها را از حیوانات خانگی تشخیص داد تا سنسور، دزدگیر را به دلیل عبور و مرور حیوانات خانگی فعال نکند. این سنسورهای پیشرفته، سنسورهای وزنی نامیده می شوند.

سنسور نشت آب دزدگیر اماکن

حسگر هوشمند نشت آب در مکان هایی که در انها امکان نشت آب وجود دارد کاربرد دارند. این فضاها عبارتند از حمام ها، زیر زمین ها، پارکینگ های زیر زمینی و … . این سنسورها زمانی که آب به فضای مورد نظر نشت کند و یا ارتفاع آب به بیش ز یک میلی متر برسد فعال گردیده و هشدارهای لازم را می دهند.

سنسور لرزش دزدگیر اماکن

وظیفه اصلی سنسور لرزش، تشخیص ایجاد تکان در اجسام یا لرزش است. این سنسور می تواند بر روی هر وسیله قیمتی مانند اشیا عتیقه، اشیا قدیمی، گاو صندوق یا موارد دیگر نصب شود و در صورتی که جا به جایی رخ دهد این مورد را به شما اطلاع دهد.

 

دزدگیر های اماکن

سنسور آهنربایی درب، پنجره یا سنسور مگنتی

مگنت قطعه ای دو تکه ای است که یکی از این دو تکه بر روی قسمت ثابت و دیگری بر روی قسمت متحرک نصب می شوند. زمانی که درب یا پنجره باز شود، با فاصله گرفتن این دو مگنت از یکدیگر، هشدار دستگاه فعال می شود.

سنسور دود دزدگیر اماکن

یکی دیگر از سنسور هایی که امکان نصب بر روی سیستم های دزدگیر را دارد، سنسور دود است. این سنسور برای تشخیص دود ناشی از آتش سوزی و سوختن اجسام استفاده می شود. سیستم های امنیتی اماکنی که دارای سنسور حرارت و دود هستند، قابلیت تشحیص و اعلام حریق را دارند. این ویژگی یکی از ویژگی های دزدگیرهای اماکن حرفه ای محسوب می شود.

سنسور خطی دزدگیر اماکن

این سنسور یک فنس مجازی را برای دزدگیر تعریف می کند و به این صورت عمل می نماید که در دو طرف دیوار با فضای مجازی مود نظر قرار می گیرد و با ارسال و دریافت امواج مادون قرمز دیواره ای مجازی درست می کند که با عبور هر جسم متحرک از آن، دستگاه هشدارهای لازم را می دهد.

سنسور شکست شیشه

این سنسور توانایی تشخیص امواج حرکتی که از شکستن شیشه حاصل می شود را دارد و در نزدیکی پنجره ها و با درهای شیشه ای نصب شده و در زمان شکستن شیشه فعال می گردد.

 

خوب امیداوریم مطالعه مطلب مشخصات دزدگیر اماکن خوب و نحوه انتخاب برای شما مفید واقع گردیده باشد. در این مطلب سعی کردیم ابتدا شما را با دزدگیر های اماکن آشنا ساخته سپس اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های مفیدی که دستگاه های دزدگیر اماکن خوب از آنها بهره می برند به شما بدهیم. همچنین اطلاعاتی را نیز درباره سنسورهایی که جهت خدمت رسانی بهتر بر روی این دستگاه ها نصب می شود، در اختیار شما قرار دهیم.

هر فردی که قصد نصب دزدگیر اماکن را داشته باشد ابتدا باید نیازهای خود را برای برقراری امنیت مدنظرش شناسایی کند و با توجه به آن نیازها سیستم دزدگیر اماکنی را خریداری کند که بالاترین بازدهی را برایش داشته باشد. امنیت در هر فضا به اشکال گوناگون تعریف می شود بدین معنا که امنیت در یک فضا ممکن است به شکل عدم نفوذ دزد یا افراد خرابکار در نظر گرفته شود و در فضایی دیگر به شکل عدم نفوذ آب یا شکستن شیشه. اگر به این دست مطالب علاقمند هستید، با دیگر مقالات آموزشی ما نیز همراه باشید.

 

2 thoughts on “نحوه انتخاب دزدگیر اماکن

  1. شما نصب هم میکنید؟
    ما نیاز به دزدگیر و دستگاه دوربین داریم

    1. بله تیم نصب هم داریم لطفا تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *