نرم افزارهای دوربین‌های مداربسته داهوا

دوربین‌های مدار بسته هر شرکتی ویژگی‌های خود را دارد و به طبع برای مدیریت تصویرها و فیلم‌ها، نرم افزارهای مناسب دوربین نیز باید وجود داشته باشند. هر یک از نرم افزارهای موجود قادرند یک یا چند کار را انجام دهند تا بتوان دوربین مداربسته را مدیریت کرد.

نرم افزارهای دوربین داهوا عبارتند از

  • نرم افزار smart player
  • نرم افزار smart pss
  • نرم افزار DMSS
  • نرم افزار ConfigTool

نرم افزار smart player

Smart player نوعی نرم افزار هوشمند امنیتی است که قابلیت‌های متفاوتی دارد. برخی از قابلیت‌های این نرم افزار عبارتند از: نمایش و کنترل فریم و نمایش چندین تصویر به صورت همزمان و غیر همزمان.

تنظیم کردن فریم یکی از ویژگی‌های این نرم افزار است. با کمک این نرم افزار می‌توان فریم به فریم صحنه را عقب برد و با سرعت‌های مختلف آن‌ را مشاهده کرد. همچنین قابلیت مشاهده چنین کانال به صورت همزمان را نیز دارد. برای دیدن دقیق‌تر جزئیات تصویر نیز می‌توان تصویر را زوم کرد و یا آن را کشید. این برنامه از پیش نمایش سریع صحنه‌ای خاص در یک دوره ضبط و بخش همزمان پشتیبانی  می‌کند.  این نرم افزار صدا و تصویر را در دوربین مداربسته بهبود می‌بخشد. بهینه سازی زمان و مدیریت فایل‌ها از دیگر ویژگی این برنامه است.

 

نرم افزار smart PSS

Smart pss نرم افزار اختصاصی شرکت داهوا است. از این نرم افزار برای مدیریت و انتقال فیلم‌های دوربین مداربسته داهوا و اسپایت استفاده می‌شود.

از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه، مدیریت ۲۵۶ دستگاه روی حدکاثر ۲۰۰۰ کانال است. با کمک این نرم افزار می‌توان انتقال تصویرها را مدیریت کرد. از دیگر قابلیت‌های این برنامه فشرده سازی تصویرها است. مشاهده زنده تصویرها و همچنین فیلم‌های ضبط شده نیز امکان پذیر است. در این نرم افزار می‌توان به صورت معکوس و عقب گرد تصویرها را مشاهده کرد. تصویرها به دو صورت لیست و thumbnail    نمایش داده می‌شود.

اگر از دستگاه NVR برای ضبط استفاده شود، نحوه ضبط  تصویرها قابل تنظیم است‌. علاوه بر دوربین‌های معمولی، این برنامه از دوربین‌های مداربسته اسپیددام یا PTZ گردان نیز پشتیبانی کرده و می‌توان آنها را مدیریت کرد. از ویژگی‌های بارز این برنامه پشتیبانی از سیستم‌های هوشمندی مانند شمارش افراد و heat map  است. با کمک Heat map می‌توان مکان‌های شلوغ و خلوت را از هم تفکیک کرد.

این نرم افزار برای ردیابی اتوماتیک می‌تواند به دوربین فیش آی و PTZ، بوت و PTZ متصل شود. در صورت لزوم کاربر می‌تواند پنل PTZ را به صورت پنهانی کنترل کند. این اتصال زمانی امکان پذیر است که تصویری همه جانبه از دوربین‌های موجود(ثابت و متحرک)، جزئیات دقیق دوربین و نقطه ثابتی برای ردیابی وتعقیب ارائه شود.

عکس گرفتن به صورت دستی و خودکار در این برنامه امکان پذیر است و به صورت خودکار ذخیره می‌شود. اگر به طور ناگهانی عکس‌ها و فیلم‌ها پاک شوند، می‌توان آن‌ها را بازیابی کرد. همچنین در زمان بازبخش فیلم می‌توان عکس خاصی را جستجو کرد. کاربر می‌تواند با مشخص کردن ابتدا و انتهای قسمتی از فیلم آن را برش دهد و یا برای دیدن جزئیات روی محل مورد نظر زوم کند.

این نرم افزار دوربین داهوا، امکان تنظیم صدای هشدار و مدیریت پاپ آپ ها را نیز فراهم می‌کند. تنظیم هشدار نیز می‌تواند از حالت Alarm CFG به Event config تغییر کند. رویدادهای مختلفی نیز می‌توان برای نرم افزار تعیین کرد.

همانطور که امکان بازیابی عکس‌ها و فیلم‌ها وجود دارد، می‌توان تنظیمات را نیز به حالت اول برگرداند و مطابق با تنظیمات شبکه و دستگاه دوباره آن را تنظیم کرد.  اجرای تنظیمات به صورت پردازش هوشمند با استفاده از تکنولوژی IVS نیز امکان پذیر است.  همچنین عملکرد CPU و RAM را نیز می‌توان مدیریت کرد.

نرم افزار دوربین داهوا

 

از آنجایی که نرم افزار می‌تواند دستورات مختلفی را انجام دهد، باز کردن یک پنجره برای هر کدام خود امتیاز محسوب می‌شود. فراموش کردن رمز و نام کاربری یا یکی از این‌ها اجتناب ناپذیر است. اگر رمز و نام کاربری در نرم افزار ذخیره شود، کاربر بدون وارد کردن آن‌ها وارد نرم افزار می‌شود. این برنامه برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده و از زبان‌های انگلیسی و چینی پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار DMSS

نرم افزار DMSS  مانند نرم افزارهای معرفی شده، برای کنترل و مدیریت دوربین مداربسته استفاده می‌شود.

این نرم افزار از زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، کره ای و…، پشتیبانی می‌کند. مشاهده زنده تصویرها و کنترل از راه دور نیز امکان پذیر است. امکان فعال کردن زنگ هشدار برای حالت آنلاین و باز پخش از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار است. در ضمن داشتن نقشه الکترونیکی یا (E-map) از قابلیت‌های منحصر به فرد این برنامه به حساب می‌آید. رمزگشایی فرمت‌های IPEG، بریدن قسمتی از فیلم و ماسک کردن تصویر به کمک DMSS انجام می‌شود.

نسخه لایت (lite)  این برنامه برای سیستم عامل اندروید و ios مناسب است. برای کنترل دوربین‌های مداربسته سپیددام از نسخه لایت استفاده می‌شود‌.

نسخه پلاس این نرم افزار قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه لایت آن دارد. این نسخه از امنیت بالایی برخوردار است چرا که از کد QR رمز نگاری شده، پشتیبانی می‌کند. در رابطه با آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته بیشتر بخوانید

نرم افزار ConfigTool

این نرم افزار دوربین داهوا مانند دیگر نرم افزارهای فوق، برای کنترل و مدیریت دوربین مداربسته طراحی شده است.

با کمک این نرم افزار می‌توان بر دستگاه‌های NVR و دوربین های مداربسته IP  یا تحت شبکه نظارت داشت و تنظیمات ویدئویی را در شبکه پشتیبانی می‌کند. برای امنیت بیشتر، سیستم رمزنگاری نیز برای ConfigTool در نظر گرفته شده است. کاربران می‌توانند اطلاعات دستگاه را نیز مشاهده کنند که عبارتند از: نمایش سریال، ورژن و مدل دستگاه. درضمن این برنامه پارامترهای پیکربندی را نیز دسته بندی می‌کند.

 

دانلود مستقیم تمامی نرم افزارها از سایت داهوا

کلام آخر

امروزه شرکت‌های مختلفی دست به تولید دوربین مداربسته زده اند و شرکت داهوا یکی از آن‌هاست. دوربین‌های مداربسته این شرکت از کیفیت مطلوبی برخوردار است. پس از نصب دوربین مداربسته، برای کنترل و مدیریت دوربین می‌توان از نرم افزارهای فوق بهره برد. با داشتن این نرم افزارهای دوربین داهوا، کاربران از راه دور روی دوربین‌ها نظارت داشته و در صورت لزوم اقدامات پیشگیرانه‌ ای را برای امنیت متعلقات خود انجام می‌دهند‌. برخی از ویژگی‌‌ها در همه آن‌ها مشترک بوده و برخی دیگر مخصوص یک دوربین می‌باشد. از قابلیت‌های مشترک می‌توان به پخش زنده تصویرها، پشتیبانی از چندین زبان و مدیریت فضا اشاره کرد. ویژگی‌های منحصر به فرد نیز  heat map و E-map هستند.

هایک ویژن دانلود نرم افزار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *