پنج برند برتر هوشمند سازی

پنج برند برتر هوشمند سازی

امروزه با پیشرفت هایی که در دنیای علم و فناوری روی داده است، شاهد روی کار آمدن تکنولوژی های جدیدی هستیم که برای رفع نیاز های انسان و تامین امنیت و آرامش طراحی و تولید شده اند. یکی از جدید ترین تکنولوژی هایی که امروزه در حال پیشرفت و توسعه می باشد، هوشمند سازی ساختمان ها می باشد. در واقع همه چیز از زمانی شروع شد که جمعی از کارشناسان برق و رایانه تصمیم گرفتند ساختار سنتی برق را متحول کنند و تصمیم گرفته شد تا اتوماسیون با تمام ابعاد پیشرفته وارد ساختمان شود.

در واقع زندگی در یک خانه هوشمند که حرف ما را می فهمد و دستورات را با دقت انجام می دهد، بدون اینکه احتیاج به حضور فیزیکی ما در خانه باشد رویای همیشگی ما بوده است و سال های زیادی کمپانی ها و افراد زیادی سعی کردند که این رویا را تبدیل به حقیقت کنند و در پایان هم موفق شدند.

در این زمینه برند های مختلفی در حال فعالیت و طراحی و تولید تجهیزات متنوع هستند که با مقایسه برند های سر شناس هوشمند سازی ساختمان کاملا مشخص است که دغدغه اصلی تولید کنندگان تجهیزات و لوازم ساختمان هوشمند، تبدیل هوشمند سازی ساختمان از کاری لوکس به یک ضرورت در ساختمان سازی و ایجاد امکان خرید و نصب تجهیزات هوشمند سازی برای افراد و خانواده های بیشتری با درآمد های سطح متوسط است تا همه بتوانند از این تکنولوژی بهره ببرند.در ادامه مطلب ” پنج برند برتر هوشمند سازی ” به معرفی بهترین برند ها در این زمینه می پردازیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعات خود را درباره خانه های هوشمند بالا ببرید با ما همراه باشید.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هدف سیستم ها و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و BMS فراهم آوردن آسایش و امنیت برای ساکنین ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است. با این حال سیستم های هوشمند سازی بسیار گسترده و نحوه پیاده سازی و ارتباط بین آن ها پیچیده است.

هر کدام از تجهیزات هوشمند سازی ساختمان نیز زیر مجموعه این زیر سیستم ها قرار می گیرند. برای داشتن خانه ای هوشمند که از قابلیت های زیادی برخوردار باشد باید هزینه ای بپردازید که به طور حتم ارزش این کار را دارد، اما برای این امر باید از بین برند های مختلف بازار یک برند معتبر را انتخاب کنید تا محصولات هوشمند سازی ساختمان را از آن شرکت تهیه و خریداری نمائید.

هوشمند سازی

تجهیزات مورد نیاز برای خانه هوشمند

برای اینکه تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند سازی ساختمان را مشخص کنید باید در ابتدا هدفی که از هوشمند سازی دارید را مشخص نمایید. اگر تنها قصد دارید که خانه از نظر امنیتی در حد بالاتری قرار بگیرد و تعداد زیادی قفل هوشمند برای درب خانه، دوربین ها و سنسور های حرکتی و حرارتی نیاز دارید و در کنارش می خواهید با هوشمند سازی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید باید از لامپ های ال ای دی وای فای استفاده نمایید.

سیستم های صوتی که با اتصال به وای فای کار می کنند از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای هوشمند سازی ساختمان ها هستند، اما یک سری از تجهیزات هستند که در هر خانه هوشمندی مورد نیاز می باشند.

این تجهیزات شامل یک وای فای با اتصال قوی، یک تبلت و یا یک موبایل هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، یک کنترل کننده مرکزی و یک روتر بی سیم می باشد.

 

برند Zennio

یکی از برند های خانه هوشمند، برند Zennio می باشد که محل تاسیس این برند در کشور اسپانیا است اما این شرکت تنها به کشور اسپانیا محدود نشده و در بیش از 80 کشور دیگر فعالیت کرده است. این موضوع به خوبی نشان دهنده ی بزرگی و معتبر بودن این برند خانه هوشند می باشد.

برند مذکور به تولید محصولاتی برای خانه های هوشمند تحت پروتکل KNX می پردازد که در این زمینه به عنوان یکی از متخصصین جهانی شناخته می شود. از جمله محصولاتی که توسط این شرکت و برند خانه هوشمند تولید می شود می توان به پرده های هوشمند، تجهیزات کنترل نور و روشنایی، تجهیزاتی برای سیتم های سرمایشی و گرمایشی و سنسور های هوشمند اشاره کرد.

نکته جالب این است که از این برند خانه هوشمند در مکان های معروفی مانند هتل های بزرگ در کشور های مختلفی حتی ایران استفاده شده است و کیفیت محصولات آن توجه همه را به خود جلب کرده است. طراحی های نوآورانه، کیفیت بالای محصولات و عملکرد فنی بسیار مناسب محصولات و تجهیزات از دیگر ویژگی های این برند خانه هوشمند می باشد.

برند ABB

یکی از برند های معروف که در دنیا بسیار شناخته شده می باشد، برند و گروه صنعتی ABB است که از تولیدکنندگان تجهیزات برقی می باشد اما فعالیت های این گروه صنعتی تنها به تولید تجهیزات برقی محدود نشده است و در زمینه هوشمندسازی ساختمان ها نیز فعالیت گسترده ای دارند. در واقع تولید محصولات برای هوشمندسازی، تحت پروتکل KNX توسط کمپانی که تحت نظر و زیر مجموعه ای از این برند می باشد انجام می گیرد. این برند خانه هوشمند در واقع در کشور سوئیس تاسیس شده است و در بازار جهانی توانسته جایگاه مناسبی کسب نماید.

برند MDT

از دیگر برند ها و تولید کننده های محصولات هوشمند سازی ساختمان ها شرکت ام دی تی می باشد که از تولید کنندگان کشور آلمان است. این برند نیز محصولات خود را تحت پروتکل KNX تولید کرده است و در سال 2016 با تولیدات خود توانسته در بین 100 شرکت برتر دنیا قرار بگیرد. آن چه که سبب جلب مشتریان و اعتماد آن ها از سوی این برند شده است، داشتن 3 سال گارانتی و ضمانت برای تمامی محصولات می باشد.

این موضوع به خوبی بیان گر تضمین کیفیت محصولات شرکت ام دی تی می باشد، اما محصولاتی که این شرکت به تولید آن ها می پردازد، شامل ورودی های باینری، سوئیچ ها، شاتر ها، کنترلگر های گرمایشی، کلید ها و سنسور های حرکتی برای تشخیص حضور افراد می باشد که در بازار جهانی عرضه شده اند. داشتن کیفیت بسیار مناسب به همراه قیمتی معقول و مناسب از دیگر ویژگی های محصولات این برند می باشد که سبب محبوبیت و معروف شدن آن در دنیا شده است.

برند یونیت

شرکت یونیت که از شرکت های کشور ترکیه می باشد با بیش از 10 سال سابقه توانسته در رده برند های برتر قرار بگیرد و محصولات خود را در بازار جهانی عرضه کند. این شرکت همواره در پی آن است که محصولاتی جدید تر و خلاقانه تر به بازار عرضه کند. محصولات تولیدی این کمپانی شامل تجهیزات تابلویی و دیواری و صفحات نمایشگر لمسی می باشد که تمامی آن ها تحت پروتکل KNX می باشند. این کمپانی با تولید محصولات جدید همواره به دنبال ایجاد راهکار هایی برای انواع ساختمان ها مانند ساختمان های ویلایی و هتل ها بوده است که این موضوع سبب شده است تا در پروژه های بزرگ موفق شود.

برند Control4

این شرکت در کشور آمریکا تاسیس شده است و جزو سه برند برتر دنیا در این زمینه به شمار می رود. این شرکت در دنیا به اندازه ای گسترش یافته است که بیش از 3300 نمایندگی در 88 کشور دنیا دارد. بزرگ بودن و معتبر بودن این برند خانه هوشمند باعث شده است تا تعداد پروژه های انجام شده توسط آن نیز بالا باشد. بسیاری از شرکت های بزرگ در دنیا با برند خانه هوشمند Control4 همکاری می کنند و از کیفیت محصولات آن رضایت کامل را دارند.

دیگر برند های فعال در هوشمند سازی ساختمان

برند های مختلف و مطرح زیادی در دنیا به تولید محصولاتی برای هوشمند سازی خانه ها و ساختمان ها وجود دارند که به تولید محصولاتی پیشرفته و با کیفیت مشغول هستند. از جمله ی این برند ها می توان به برند های GVS، سامسونگ، TIS، Nest و … اشاره کرد. برای آن که بتوان یکی از برند های معرفی شده را برای خرید محصولات به عنوان برند خانه هوشمند انتخاب کرد باید به عوامل مختلفی توجه نمود. همان طور که پیش تر خدمت شما ذکر گردید اکثر برند های معرفی شده خانه هوشمند موفق بوده اند و پروژه های بزرگی را در دنیا انجام داده اند، در نتیجه انتخاب کردن از میان آن ها کاری دشوار است.

پنج برند برتر هوشمند سازی

داشتن گارانتی و ضمانت خرید بیشتر می تواند یکی از عامل های مهم در انتخاب شما باشد. به این گونه که هر چه گارانتی مدت زمان بیشتری را پوشش دهد خیال شما نیز آسوده تر خواهد بود، اما این نکته به تنهایی برای انتخاب یک برند خانه هوشمند کافی نیست. بررسی کیفیت محصولات و تجهیزات نیز بسیار نکته حائز اهمیتی می باشد. قیمت محصولات از دیگر فاکتور ها و عامل های مهم می باشد، زیرا به طور کلی هوشمند سازی ساختمان ها و خانه ها هزینه زیادی دارند و توجه به قیمت تجهیزات می تواند بخشی از این هزینه ها را کاهش دهد.

اگر مطالعه مطلب ” پنج برند برتر هوشمند سازی ” برای شما مفید واقع گردید، برای مطالعه سایر مطالب مشابه با ما همراه باشید.

هوشمند سازی ساختمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *