کلید ها و پریز های هوشمند

کلید ها و پریز های هوشمند

از آن جایی که علم و تکنولوژی هر روزه در حال پیشرفت و توسعه است، انسان نیز علاقمند است از این تکنولوژی در هر محیطی از جمله منازل و ساختمان های خود استفاده کند. نصب کلید و پریز های هوشمند یک گام مهم در راستای هوشمند سازی خانه ها به شمار می رود.

در دنیای مدرن امروز، دوران استفاده از کلید و پریز های قدیمی به سر آمده است. تجهیزات برقی جدید کارآمد تر از انواع رایج هستند و شما می توانید در حالی که بیرون از منزل هستید روشنایی خانه را کنترل کنید. در واقع تعویض کلید و پریزها و نصب تجهیزات مدرن حتی روی ایمنی ساختمان نیز تاثیر مهمی دارد.

با توجه به تعدد مدل های گوناگون و ناآگاهی افراد از مدل مورد نیاز و سیستم مورد نظرشان در ادامه ی مطلب ” کلید ها و پریز های هوشمند ” به معرفی کلید و پریز هوشمند و ویژگی های آن ها می پردازیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعات خود را در این زمینه بالاتر ببرید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

کلید و پریز هوشمند چیست؟

در حال حاضر کلید و پریز های هوشمند در حال جایگزینی تمامی کلید و پریز های قدیمی منازل و ساختمان ها هستند. نکته ی مهمی که در مورد این سیستم ها وجود دارد و توسط شرکت های معتبر انجام می شود این است که دقیقا برای سیم کشی از همان مسیر های سیم کشی کلید و پریز های قدیمی استفاده می شود و به مسیر جدیدی نیاز نیست، در واقع از ساختار هایی که در خانه و ساختمان موجود است استفاده می شود.

کلید و پریز های هوشمند کار معمول را که روشن و خاموش کردن چراغ ها و روشنایی است انجام می دهد ولی به افراد اختیار کنترل بیشتر روشنایی و ابزار های مختلف نصب شده را می دهد. کنترل از راه دور این سیستم ها با نصب یک نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمند امکان پذیر می باشد. این سیستم ها با اتصال به شبکه وای فای موجود در محل می توانند با تمامی ابزار های مختلف نظیر لپ تاپ، موبایل، تبلت و … ارتباط برقرار کنند و آن ها را کنترل کرد.

کلید ها و پریز های هوشمند

کلید و پریز های هوشمند قادر به انجام چه فعالیت هایی هستند؟

این مدل کلید و پریز ها می توانند روشنایی را کنترل کنند، در ضمن می توانند بسیاری از سخت افزار های موجود در خانه نظیر شوتینگ زباله، سقف ها و حتی حمام ها را با آن ها کنترل نمود.

کنترل صوتی سیستم ها با استفاده از اسپیکر های هوشمند، کنترل از راه دور ابزار ها با استفاده از تلفن هوشمند، تنظیم زمان روشن و خاموش کردن روشنایی به صورت اتوماتیک در طول روز و تنظیم روشنایی برای زمان های مختلف از دیگر کار هایی است که این سیستم ها انجام می دهند.

ویژگی های نصب کلید و پریز هوشمند چیست؟

  • دارای ظاهری شکیل و برخورداری از پانل های ضد خش از شیشه سکوریت
  • دارای تنوع رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی
  • سازگار با ولتاژ برق داخلی از 80 تا 240 ولت در مناطق مختلف
  • نصب کلید و پریز هوشمند بدون نیاز به تخریب و تعمیرات
  • دارای استاندارد های IOS
  • تنوع در کلید ها از یک پل تا چهار پل جهت کولر، کرکره برقی و …
  • کاهش دهنده ی برق مصرفی
  • ایمنی بالا و ضد انفجار و اتصالی
  • قابلیت کنترل هم زمان هر کلید با ریموت در یک زمان
  • نصب آسان و سازگار با شبکه سیم پیچی سنتی ساختمان

کلید ها و پریز های هوشمند

مزایای نصب کلید و پریز هوشمند

بسیاری از امور خانه با استفاده از لوازم هوشمند، ساده تر می شود. برخی از مهم ترین مزایای نصب هوشمند عبارتند از:

ایجاد ایمنی و حفظ امنیت ساختمان:

  • زمان بندی اجرای خودکار روشن و خاموش بودن سیستم روشنایی، حتی وقتی در خانه نیستید که موجب می شود خانه خالی به نظر نرسد.
  • در صورتی که فراموش کنید یکی از لوازم برقی مثل اتو را خاموش کنید، می توانید از راه دور و توسط گوشی این کار را انجام دهید.
  • برای لوازم گرمایشی و سرمایشی یک برنامه ی زمانی مشخص کنید تا در راس زمان مورد نظر دستگاه خاموش شود.
  • کلید و پریز های لمسی و سنسور دار برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند و ایمنی بیشتری را در مقایسه با تجهیزات کلید و پریز های سنتی دارند.

نصب کلید و پریز هوشمند و صرفه جویی در انرژی

همان طور که می دانید کولر های گازی و آبی از ضروری ترین لوازم در روز های گرم تابستان هستید، در اغلب موارد دستگاه های تهویه، کولر ها، اسپیلیت، پنکه برقی و … تا صبح روشن می مانند در حالی که اصلا نیازی به این امر نیست.

با تنظیم برنامه زمانی روشن و خاموش شدن می توانید مدت زمان روشن بودن دستگاه های پرکاربرد را کنترل کنید. بعد از تعویض کلید و پریز ها و مقایسه ی مصرف انرژی با قبل از تعویض به خوبی متوجه کارکرد این ها خواهید شد. در برخی از برند ها از سنسور سنجش مصرف انرژی استفاده شده که از طریق اپلیکیشن میزان مصرف برق را به کاربر اطلاع می هد.

نصب پریز هوشمند چگونه است؟

روش دیگری که برای نصب پریز های هوشمند وجود دارد که بسیار مقرون به صرفه تر است و از دید زیبایی شناسی، هوشمندانه تر به نظر می رسد.

با طراحی و تولید مدار هایی که قابلیت کنترل موارد مربوطه و همچنین با استفاده از سایز های مختلف سوئیچ قابلیت کنترل، کلید ها و پریز های معمولی به کلید و پریز برق هوشمند تبدیل می شوند به گونه ای که محدودیتی در تعداد پل وجود نداشته باشد و هر نوع کلید و پریزی تحت پوشش قرار گیرد.

با چه شیوه هایی می توان پریز هوشمند را کنترل کرد؟

قطعا شیوه های مختلفی برای کنترل  این پریز ها وجود دارد که بسته به مدل پریزی که استفاده می کنید می تواند متفاوت باشد. برای مثال به صورت فیزیکی با لمس دکمه ی روی پریز یا از طریق اپلیکیشن گوشی و کنترلر مرکزی ساختمان هوشمند و یا به واسطه ی ریموت کنترل. در واقع این دستگاه می تواند یک راه دسترسی آسان به تمام تجهیزات خانه باشد در مواقعی که در منزل حضور ندارید.

کلید ها و پریز های هوشمند

انواع کلید و پریز های هوشمند از نظر کاربرد

به طور کلی کلید و پریز های هوشمند در سه دسته ی صنعتی، اتاق کودک و اداری قرار می گیرند. در ادامه به معرفی انواع این ها می پردازیم.

کلید و پریز های صنعتی

در ساخت کلید و پریز های صنعتی جدید از تایمر استفاده شده است که ضد اشتعال هستند و آستانه ی تحمل فوق العاده بالایی در برابر رطوبت و نوسان برق دارند.

کلید و پریز های اتاق کودک

این نوع از کلید و پریز ها ایمنی بسیار بالایی دارند و قاب آن ها بسیار لوکس و زیباست.

کلید و پریز های اداری هوشمند

کلید و پریز های به کار رفته در محیط های اداری هوشمند به گونه ای است که استفاده ی آسان از آن ها را برای ناشنوایان و نابینایان فراهم می کند. که صفحه ضد خش تعبیه شده است و لمسی نیز هستند.

انواع کلید و پریز های هوشمند از نظر شکل ظاهری

پریز سیم کارتی

عملکرد پریز هوشمند سیم کارت خور به این گونه است که یک سیم کارت داخل پریز قرار می گیرد و شماره یا شماره هایی که قرار است پریز را کنترل کنند در آن ثبت می گردد، سپس با ارسال پیامک پریز عمل می کند. حتی نیازی به وجود اینترنت و یا گوشی موبایل هوشمند هم نداریم و تنها با استفاده از یک گوشی ساده هم می توان فرمان قطع و یا وصل پریز را ارسال کرد که این مزیت بزرگی در این نوع پریز ها محسوب می شود. در پریز های هوشمند سیم کارت خور تعریف زمان وصل یا قطع و همچنین محدوده ولتاژ کاری توسط کاربر امکان پذیر است.

پریز هوشمند Onpiug

این نوع از پریز هوشمند در واقع یک نوع محافظ الکتریکی تایمر دار می باشد که با اپلیکیشن های گوشی موبایل از هر کجا که باشید قابل کنترل است و دارای ویژگی های دیگری همچون نشان دادن مقدار ولتاژ مصرفی دستگاه متصل به آن و تعریف مدت زمان برای روشن و یا خاموش شدن می باشد. اصطلاحا به این پریز ها کنترل از راه دور نیز گفته می شود.

پریز هوشمند وای فای

پریز هوشمند وای فای مانند بقیه پریز های هوشمند این اختیار را به ما می دهد که بتوانیم از راه دور وسایل متصل به آن را کنترل کنیم. عملکرد این نوع پریز به این صورت است که ما پریز وای فای را مانند یک مصرف کننده به پریز متصل می کنیم و سمت دیگر آن یک پریز به ما می دهد که دستگاه مصرف کننده به آن متصل می شود. با به کار گیری پریز های هوشمند در هر مکان، قادر خواهیم بود تا سطح امکانات و امنیت برقی آن فضا را بالا ببریم. اگر مطالعه مطلب ” کلید ها و پریز های هوشمند ” برای شما مفید واقع گردید؛ برای مطالعه سایر مطالب مشابه نیز با ما همراه باشید.

هوشمند سازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *