کنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ی ابزار های آن

کنترل از راه دور آیفون های تصویری و مقایسه ی ابزار های آن

از اولین محصولاتی که جهت برقراری ارتباط با مراجعه کنندگان تولید و ارائه شد، آیفون های صوتی بودند که بعد از پیشرفت تکنولوژی و تولید قطعات با کیفیت، قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی برای آن تولید و به کار گرفته شد و این محصول شناخته شده را به آیفون تصویری رنگی تبدیل کرد. در واقع آیفون های تصویری یکی از به روز ترین درب بازکن هایی است که امروزه در انواع مختلف می توان در بازار یافت.

در گذشته افراد برای این که بتوانند درب منزل را باز کنند باید مسافت طولانی را طی می کردند در حالی که امروزه برای این کار از آیفون تصویری استفاده می کنند. تا چند سال پیش آیفون های تصویری صرفا یک ابزار برای مشاهده مراجعه کننده و باز کردن در ساختمان به شمار می رفت.

کم کم با بررسی هایی که از هدف و خواسته مشتریان صورت گرفت، کارکرد های دیگری نیز به آن افزوده شد. از جمله ی این کارکرد ها می توان به وجود حافظه، باز کردن در پارکینگ، لمسی بودن صفحه نمایش، برقراری ارتباط داخل واحد و اتصال به دو پنل اشاره کرد.

در کنار این موارد، امکان کنترل رفت و آمد ها از راه دور جدا از مانیتور، یکی دیگر از ویژگی های است که آیفون تصویری نسل جدید می توانند داشته باشند. در ادامه مطلب ” کنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ی ابزار های آن ” به بررسی روش های کنترل از راه دور آیفون تصویری و معرفی ابزار های آن می پردازیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعاتتان را در این زمینه بالاتر ببرید با ما در ادامه همراه باشید.

آیفون تصویری چیست؟

در واقع آیفون تصویری از سری وسایل ارتباطی می باشد که جایگزین آیفون های صوتی شد و از سری در باز کن هایی تصویری می باشد که علاوه بر صدا، تصویر را هم با وضوح قابل قبول نمایش می دهد و در دو نوع سیاه سفید و رنگی موجود می باشد. هر آیفون تصویری از چند جز تشکیل شده است که شامل موارد زیر می باشند:

  • دوربین آیفون
  • صفحه کلید ورودی
  • صفحه نمایش و گوشی
  • دستگاه تغذیه و کنترل مرکزی و قفل باز کن
  • کابل مخصوص ارتباطات آیفون تصویری

کنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ی ابزار های آن

اجزای آیفون تصویری

  • باتری آیفون تصویری:

باتری یکی از اصلی ترین ابزار های آیفون تصویری است که وظیفه گشتاور مورد نیاز برای کارکرد آن را بر عهده دارد. باتری آیفون تصویری به مرور زمان و متناسب با استفاده کم می شود و پس از مدتی باید آن را تعویض نمود. در نصب آیفون تصویری باید به باتری آن توجه ویژه ای نمود.

  • بلند گو آیفون تصویری:

در ساختار آیفون تصویری بسیاری فرکانس بلند گو را مهم می دانند، این فرکانس برای افرادی که گوش سنگین دارند بسیار اهمیت دارد. بلند گو یکی از اجزای آیفون تصویری است که صدا را رد و بدل می کند. در واقع درون بلندگو یک هسته مغناطیسی است که متصل به دیافراگم می باشد و دور آن سیم پیچی شده است به صورتی که هسته مغناطیسی به آسانی جابه جا می شود و چنان چه جریان متغیری از درون این سیم پیچ عبور کند، باعث جابه جا شدن هسته آهن و صفحه بلند گو می شود.

  • مدار آیفون تصویری:

آیفون های تصویری دارای یک درب باز کن با ولتاژ 12 ولت هستند که شامل یک زنگ الکتریکی و یک شستی می باشد که شستی در برابر خروجی و به عنوان زنگ قرار می گیرد.

  • صفحه نمایش آیفون تصویری:

آیفون تصویری با توجه به مدل آن و شرکت سازنده آن، دارای صفحه نمایش با کیفیت های مختلف است. به عنوان مثال صفحه نمایش آیفون تصویری به صورت کلی به دو دسته رنگی و سیاه و سفید تقسیم می شود که به مدل آن بستگی دارد. آیفون های تصویری که دارای صفحه رنگی هستند، عموما دارای قیمت بالاتری هستند. موردی که در هنگام خرید آیفون تصویری باید به آن دقت نمود، اندازه صفحه نمایش آیفون تصویری است.

در واقع صفحه نمایش آیفون تصویری وظیفه دارد تا تصویر کاربر را در پشت درب نشان دهد. از طرفی مانیتور آن به چند بخش تقسیم می شود که از جمله آن می توان به درب بازکن، گوشی، دکمه خاموش و روشن کردن، دکمه مخصوص صفحه نمایش و بلند گو برای صدای زنگ اشاره کرد.

انواع آیفون تصویری

آیفون تصویری در دو نوع دیجیتال و آنالوگ وجود دارند و مزیت نوع دیجیتال امکان ضبط تصاویر دیجیتال روی حافظه است. در نوع دیگری از تقسیم بندی آیفون های تصویری به دو نوع تک واحدی و چند واحدی تقسیم می شوند.

کنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ی ابزار های آن

ارتباط آیفون تصویری با موبایل

در واقع این روش را می توان یکی از جدیدترین روش های کنترل آیفون تصویری در نظر گرفت. عملکرد آن به این گونه است که در ابتدا اپلیکیشن معرفی شده از سوی شرکت را بر روی تلفن همراه خود نصب می کنید، سپس با اتصال مانیتور به وای فای منزل می توانید در بازکن را کنترل نمایید.

به این ترتیب با هر بار زنگ خوردن آیفون، پیامی بر روی تلفن همراه خود دریافت می نمایید. شما می توانید با استفاده از آن با مراجعه کننده صحبت کنید، تصویر او را ببینید و حتی در را هم باز کنید.

مزایای ارتباط با موبایل آیفون های تصویری

از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان مکالمه با مراجعه کننده از راه دور
  • مشاهده تصاویر آیفون از هر نقطه دنیا
  • باز کردن در از راه دور تنها با استفاده از تلفن همراه
  • امکان اتصال به سنسور حرکتی
  • قابلیت باز کردن درب دوم با استفاده از تلفن همراه

معایب ارتباط با موبایل آیفون های تصویری

از جمله معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نیاز به روشن بودن برق و وای فای در ساختمان
  • امکان قطع شدن اینترنت و قطعی ارتباط با آیفون

ارتباط با آیفون تصویری از طریق خط تلفن

این نوع ارتباط یکی از روش های خاص کنترل آیفون تصویری است که می تواند تماس صوتی با مراجعه کننده را ممکن سازد. به این صورت که با اتصال به مانیتور در بازکن به خط تلفن منزل می توانید از آن به جای آیفون استفاده کنید. گوشی تلفن در هر جای منزل که باشد قابلیت پاسخ گویی به کاربر را دارد. قطع شدن این ارتباط برخلاف مورد قبلی بسیار کم رخ می دهد و تنها در صورتی خواهد بود که خط تلفن ساختمان دچار مشکل شود و یا اشغال باشد.

آیفون تصویری

 

مزایای ارتباط با آیفون تصویری از طریق خط تلفن

  • اتصال با استفاده از خط تلفن و استفاده از گوشی در هر کجای منزل
  • امکان قطع شدن خط و عدم پاسخ گویی در موارد کم

معایب ارتباط با آیفون تصویری از طریق خط تلفن

  • صوتی بودن تماس و عدم امکان مشاهده تصویری
  • اتصال به آیفون تصویری از طریق گوشی اختصاصی برند سازنده

این ویژگی را می توانید در بعضی درب باز کن های برند های خارجی مشاهده کنید که به نوعی عملکرد دو مانیتور را در یک ساختمان ارائه می کنند. به این گونه که یک گوشی کوچک تر را به همراه مجموعه  مانیتور و پنل خود دریافت می کنید.

این گوشی درست شبیه به مانیتور آیفون تصویری است اما دارای مانیتور کوچک تری نیز می باشد که قابل حمل است. اگر منزل شما از متراژ بالایی برخوردار می باشد، می توانید از این گوشی در هر جای منزل مانند اتاق خواب ها، آشپزخانه و … استفاده کنید.

مزایای ارتباط با آیفون تصویری از طریق گوشی اختصاصی

  • امکان حمل گوشی کوچک در هر جای منزل
  • مشاهده تصاویر آیفون از هر نقطه ی منزل
  • امکان مکالمه با مراجعه کننده از هر جای منزل
  • باز کردن در حتی در اتاق خواب یا آشپزخانه

معایب ارتباط با آیفون تصویری از طریق گوشی اختصاصی

  • عدم امکان اتصال به تلفن همراه و کنترل از راه دور
بهترین برند های آیفون تصویری

کنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ی ابزار های آنکنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ی ابزار های آن

  • آیفون تصویری کوماکس: آیفون کوماکس یکی از مهم ترین محصولات تولید شده توسط این شرکت می باشد که با استفاده از برترین و حرفه ای ترین تکنولوژی ها و با اجرای طرح هایی فوق العاده برای آیفون تصویری خود، موفق به کسب معتبر ترین گواهی نامه ها و استاندارد های جهانی شده است.
  • آیفون تصویری سوزوکی: آیفون تصویری سوزوکی در اندازه های مختلفی طراحی و تولید شده است. در ضمن برخی مدل های آیفون های سوزوکی دارای صفحه لمسی می باشند که این ویژگی یعنی لمسی بودن صفحه در حال حاضر از ویژگی های جذاب و موثر آیفون تصویری به شمار می رود.
  • آیفون تصویری تکنما: این برند یک شرکت ایرانی است که با ارائه محصولاتی با کیفیت توانسته است در بازار آیفون تصویری به محبوبیت برسد.
  • آیفون تصویری سیماران: این شرکت نیز یک شرکت ایرانی است که در دهه ی پنجاه فعالیت خود را آغاز نمود و یکی از نوآور ترین شرکت ها در زمینه ساخت و تولید آیفون تصویری می باشد.

اگر مطالعه مطلب ” کنترل از راه دور آیفون تصویری و مقایسه ابزار های آن ” برای شما مفید واقع گردیده است، برای مطالعه سایر مطالب مشابه با ما همراه باشید.

هوشمند سازی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *