آشنایی با دزدگیر

آشنایی با دزدگیر اماکن و تأثیرات آن بر میزان امنیت ساختمان

برای امنیت خانه، ویلا یا محل کارتان تا چه حد اهمیت قائل اید؟ آیا همانطور که برای ایمنی و امنیت خودروتان هزینه می کنید، تا به حال برای حفاظت از خانه تان نیز اقدامی کرده اید؟دزدگیر اماکن پیشنهاد ما به شماست.

همانطور که می دانید به دلیل شرایط اقتصادی موجود، روز به روز میزان جرائم و سرقت های گزارش شده بالا تر می رود. برای هیچ یک از ما خوشایند نیست که یک شبه اموال و سرمایه خود که سال ها برای کسب آن تلاش کرده ایم را از دست بدهیم.

شاید تصور کنید تجهیز یک ساختمان به ابزارآلات امنیتی، فرآیندی پر دردسر و پر هزینه است که ارزش امتحان کردن ندارد. اما حقیقت آن است که اتفاقات ناگواری همچون سرقت، پیش از وقوع ما را مطلع نمی سازند و بنابراین عقل حکم می کند تا پیش از رخداد چنین اتفاقاتی تدبیری بیاندیشیم. یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین تجهیزات حفاظتی که با استفاده از آن می توانیم سطح ایمنی خانه و محل کار خود را ارتقاء دهیم، دزدگیر اماکن است.

در این مقاله قصد داریم تا مزایای استفاده از دزدگیر اماکن و اجزای این سیستم امنیتی را برایتان شرح داده و چگونگی استفاده از این ابزار را توضیح دهیم. از اینکه با الرت ایران همراهی می کنید متشکریم.

آشنایی با دزدگیر اماکن

استفاده از دزدگیر اماکن چه مزایایی دارد؟

به کار گیری دزدگیر اماکن به هیچ مکان خاصی محدود نمی شود. به عبارت دیگر این تجهیزات برای هر نوع ساختمان و تشکیلاتی قابل استفاده اند و شما را تا حد زیادی از تهیه سایر تجهیزات امنیتی پیشرفته بی نیاز می کنند.

سیستم دزدگیر برای اماکنی چون ساختمان های مسکونی، شرکت ها، اداره جات، هتل ها، فروشگاه ها، مغازه ها و… قابل استفاده بوده و با هر میزان بودجه ای نیز قابل تهیه می باشد. این ابزار در حقیقت مجموعه از تجهیزات امنیتی است که هر یک در عملکرد دقیق و پیشرفته دزدگیر نقش مهمی ایفا می کنند.

اجازه دهید برای آشنایی بیشتر شما با مزیت استفاده از دزدگیر امکان، با بیان یک مثال ساده و واضح شروع کنیم.

تصور کنید منزل تان به دزدگیر مجهز شده است و تصمیم گرفته اید تا برای تعطیلات به مسافرت بروید. در مدت زمانی که شما خانه نیستید یک سارق قصد ورود به ساختمان را پیدا می کند. از آن جایی که دزدگیر اماکن مجموعه ای از تجهیزات امنیتی است، هر یک از این تجهیزات به محض تشخیص حضور فرد سارق به سرعت فعال شده و نقش ویژه خود را ایفا می کنند.

معمولاً فعالیت یک دزدگیر با آغاز عملکرد چشمی و یا سنسور های درب و پنجره شروع می شود. این تجهیزات حضور فرد سارق را تشخیص داده و پیام دریافت شده را به سرعت به دستگاه مرکزی اعلام می کنند.

دستگاه مرکزی که در حقیقت قلب یک دزدگیر به حساب می آید با دریافت سیگنال از سوی چشمی و سنسور، فرمان به صدا در آمدن آژیر داخلی یا خارجی را صادر می کند. در چنین زمانی، سارق با شنیدن صدای آژیر حتی ثانیه ای هم در ترک محل درنگ نکرده و به سرعت از محیط دور می شود.

پکیج دزدگیر اماکن

جالب است بدانید…

این پایان فعالیت سیستم دزدگیر نیست! دستگاه مرکزی پس از دریافت سیگنال خطر از سوی حسگر ها، در صورت مجهز بودن به تلفن کننده، به صورت خودکار به شماره تلفن هایی که شما از پیش برای آن تعیین کرده اید پیام هایی پیش فرض را ارسال می کند. این پیام ها در کمترین زمان ممکن شما را از وجود خطر آگاه می کند و به این ترتیب شما نیز می توانید با وجود دور بودن از خانه تان با پلیس و یا حتی همسایه هایتان نیز تماس بگیرید.

تمام ماجرایی که برایتان شرح دادیم در حالی اتفاق می افتد که فرد سارق از وجود دزدگیر با خبر نباشد. گزارشات پلیس ثابت کرده اند در صورتی که سارق متوجه حضور دزدگیر و تجهیزات امنیتی گردد، با احتمال بالایی از قصد خود منصرف خواهد شد!

حتی اگر سارق متوجه حضور دزدگیر شده و به قطع سیستم برق و خط تلفن دستگاه نیز اقدام نماید، باز هم جای نگرانی وجود ندارد! می پرسید چرا؟

سیستم های دزدگیر اماکن حرفه ای این روز ها از قابلیت استفاده از سیم کارت نیز پشتیبانی می کنند. به این ترتیب اگر سارق خط تلفن ثابت را قطع یا با مشکل مواجه کند، دزدگیر همچنان می تواند با شما تماس حاصل کند. نکته قابل توجه دیگر آن است که برخی از دزدگیر ها از وجود باتری مجزا نیز بهره می برند. به این ترتیب در صورتی که برق ساختمان توسط سارق قطع گردد، اختلالی در عملکرد دزدگیر پیش نخواهد آمد.

اجزای یک دزدگیر اماکن کدام اند؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، کارایی دزدگیر اماکن در کنار مجموعه ای از تجهیزات امنیتی کامل می شود که هر کدام از آن ها عملکرد و تأثیر ویژه ای دارند. در ادامه قصد داریم تا اجزای یک سیستم دزدگیر و نقش آن ها در تأمین امنیت ساختمان را به صورت اجمالی بررسی کنیم:

دستگاه مرکزی دزدگیر

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، دستگاه مرکزی دزدگیر در حقیقت قلب سیستم امنیتی یک ساختمان می باشد. این دستگاه کاملاً قابل برنامه ریزی بوده و کاربر می تواند تنظیمات و فرمان های دلخواه خود را برای آن تعریف کند. دزدگیر ها از طریق اپلیکیشن های موبایل قابل کنترل اند و علاوه بر آن از طریق ارسال SMS نیز با کاربر در ارتباط می باشند. یکی از پرفروش ترین دزدگیر های موجود در بازار دزدگیر اماکن آی تی آر مدل I50 می باشد که البته مشخصات کامل این محصول در الرت ایران قابل مشاهده است.

این دستگاه امکان نامگذاری هر زون را در ختیار کاربر قرار می دهد و به این ترتیب در پیام اخطاری که به شما ارسال می شود، موقعیت دقیق سارق به اطلاع شما می رسد. قابلیت جالب دیگری که برخی از دستگاه های مرکزی دزدگیر در اختیار کاربر می گذارند، گزارش قطعی برق و خط تلفن ثابت ساختمان می باشد.

چشمی

چشمی عضو دیگری از یک سیستم امنیتی است که در دقت عملکرد دزدگیر تأثیر قابل توجهی دارد. چشمی از وجود سنسور های هوشمندی بهره می برد که قادر اند حضور فرد در محیط را تشخیص داده و با سرعت بالایی به سیستم مرکزی و در نهایت شما اطلاع دهد. شما به عنوان کاربر می توانید هر تعداد چشمی که نیاز باشد را در ساختمان نصب کنید تا کنترل بهتری بر محیط داشته باشید.

چشمی آی تی آر

آژیر

برخی از دستگاه های مرکزی دزدگیر دارای آژیر داخلی اند و به خودی خود قادرند تا با صدای ایجاد شده، خطر را به اطلاع افراد ساکن در یک ساختمان برساند. با این وجود واضح است که آژیر داخلی به اندازه یک آژیر خارجی قدرت نداشته و سطح عملکرد پایین تری دارد. آژیر های خارجی با تولید صدایی در محدوده 80 دسی بل یا حتی بیشتر در سارق ایجاد ترس و دلهره کرده و او را ناچار به ترک محل می کند.

آژیر

سنسور درب و پنجره

یکی دیگر از اجزای یک سیستم امنیتی که سیگنال های دریافتی خود را به دستگاه دزدگیر منتقل می سازد، سنسور هوشمند درب و پنجره می باشد. این سنسور ها به لرزش و ارتعاش حساس اند و به محض تشخیص باز و بسته شدن درب و پنجره، پیام خطر خود را به سیستم مرکزی ارسال می کنند.

چگونه خانه یا محل کار خود را به دزدگیر مجهز کنیم؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به یک سوال مهم پاسخ دهیم. چگونه می توانیم با وجود تنوع بالای تجهیزات امنیتی و دزدگیر، بهترین ابزار ها را انتخاب کرده و نصب کنیم؟

در حال حاضر برند هایی همچون آی تی آر و ویزیترون در کنار تولید انفرادی تجهیزات امنیتی، پکیج های جامع و کاملی از دزدگیر اماکن و تجهیزات امنیتی دیگری را نیز روانه بازار کرده اند. با استفاده از این پکیج ها کاربر از جستجو برای یافتن بهترین ابزارهای لازم بی نیاز بوده و هر آنچه که برای ارتقاء سطح امنیت یک ساختمان نیاز است را بدست می آورد.

البته ویزیترون، آی تی آر و برخی دیگر از برند های فعال در بازار تجهیزات حفاظتی مورد نیاز برای نصب یک دزدگیر را به صورت مجزا و جدا نیز عرضه می کنند. بنابراین شما می توانید با بررسی بودجه، نوع موقعیت ساختمان و کارایی که از دزدگیر انتظار دارید، به تهیه انواع متفاوتی از تجهیزات بپردازید.

پکیج دزدگیر

جمع بندی

در این مطلب تلاش داشتیم تا شما را با مزیت استفاده از دزدگیر و تأثیر وجود آن در ارتقاء سطح امنیت خانه یا محل کارتان آشنا کنیم. از آن جایی که تنوع پکیج دزدگیر و تجهیزات حفاظتی بسیار بالا است، در این مقاله فرصتی برای بررسی انواع این ابزارآلات نیافتیم.

اما اگر قصد دارید تا پیش از خرید با مشخصات و کارایی دقیق این تجهیزات آشنایی بیشتری یابید، پیشنهاد می کنیم تا سری به دسته بندی دزدگیر اماکن و پکیج دزدگیر موجود در همین وب سایت بزنید. از اینکه تا انتهای این مطلب با الرت ایران همراه بودید بسیار متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *