آموزش انتقال تصویر بر روی کامپیوتر

با سلام. با یک مطلب آموزشی دیگر در ارتباط با دوربین های مداربسته در خدمت شما هستیم. در این مطلب قصد داریم درباره آموزش انتقال تصویر بر روی کامپیوتر با شما صحبت کنیم. همان طور که می دانیم دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند که نحوه انتقال تصاویر ضبط شده توسط آنها به کامپیوتر بنا بر نوعشان متفاوت است. انتقال تصاویر دوربین مداربسته به کامپیوتر در شبکه داخلی و شبکه نت با یکدیگر تفاوت هایی دارد، لذا لازم است بصورت جداگانه به این موارد پرداخته شود. دوربین های مداربسته سیستم های فوق العاده کارآمد و کاربردی برای حفظ امنیت در فضاهای بسته و باز هستند.

این سیستم های امنیتی تصویری با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی همه روزه پیشرفت می کنند و کیفیت و امکانات جدیدی را در اختیار کاربر قرار می دهند. به دلیل ارتقایی که عموما بصورت مداوم در ارتباط با این دوربین ها رخ می دهد، کیفیت تصاویر از جمله مواردی است که بهبود پیدا نموده و انتقال تصاویرشان نیز نسبت به گذشته تفاوت هایی پیدا نموده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره نحوه انتقال تصاویر دوربین های مداربسته اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

انتقال تصاویر دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر چگونه صورت می گیرد؟

همان طور که پیش تر نیز توضیح داده شد، دوربین های مداربسته به دلیل تفاوت هایی که در مدل و ماهیت ضبط و انتقال تصاویر خود دارند، روش های مختلفی نیز برای انتقال تصاویر دریافت شده توسط آنه وجود دارد. عموما تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته در محلی که این تصاویر دریافت شده اند باقی می مانند و در همین محل قابل رویت هستند. برای اینکه شما قادر باشید تصاویر دوربین های مداربسته را بر روی تجهیزاتی غیر از دستگاه های ضبط ویدیویی مشاهده کنید، باید بتوانید این تصاویر را از دستگاه بر روی سیستم دیگر انتقال دهید. انتقال تصاویر در تمامی سیستم ها مانند لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی تلفن های هوشمند و یا تبلت ها دارای اصول ثابت و یکسانی است.

انتقال تصور بر روی کامپیوتر

نیازمندی ها برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته

دسترسی به دستگاه ضبط ویدیویی دیجیتال که بسته به نوع دوربین و سیستم مداربسته NVR یا DVR نام دارد، اولین نیازمندی ماست و نیازمندی دوم ما وجود اینترنت در محل برای دوربین های تحت شبکه است.

چگونه تصاویر ضبط شده دوربین آنالوگ را انتقال دهیم؟

برای اینکه بتوانیم تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته آنالوگ را انتقال دهیم ابتدا باید به منوی تنظیمات دستگاه یک دسترسی ایجاد کنیم و این دسترسی را باید با استفاده از مانیتور و پی سی میسر سازیم. پس از اینکه دسترسی ایجاد و تصویر دریافت شد باید به منوی تنظیمات که setting یا  configuration نام دارد، برویم. در مرحله دوم باید منوی شبکه یا Network را انتخاب نمائیم. در مرحله سوم باید کد قسمت مربوط به آی پی دستگاه ضبط ویدیوی دیجیتال یا  DVRرا یادداشت کنیم.

از این مرحله که بگذریم باید دستگاه ضبط کننده دیجیتال را به کامپیوتر متصل کنیم. این کار عموما باید با استفاده از سوئیچ و در غیر اینصورت باید بصورت مستقیم صورت گیرد. در مرحله بعدی باید آی پی آدرس دستگاه DVR را مرورگر اینترنت مانند گوگل کروم یا اینترنت اکسپلورر وارد کنیم. پس از زدن آی پی مورد نظر صفحه ثبت نام کاربری باز می شود که یوزر نیم و پسورد را باید در آن وارد نمائیم.

زمانی که یوزرنیم و پسورد را وارد نمودیم، اگر بر روی کامپیوترمان برنامه ACTIVE X فعال باشد، قادر خواهیم بود تا تصاویر دوربین های مداربسته را بر روی مانیتور خود ببینیم.

نکات حیاتی برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته بر روی کامپیوتر

  • تمام دوربین های مداربسته جدید و قدیمی این قابلیت را دارند که تصاویر را روی سیستم عامل ویندوز ارسال کنند. همین طور بسیاری از آنها قادر هستند این کار را بر روی سیستم عامل های مک نیز انجام دهند. در صورتی که دوربین مداربسته شما نتوانست با برخی از نسخه ها ارتباط برقرار نماید، نیاز است تا نرم افزار خود را تعویض نموده و از نرم افزار مناسب استفاده کنید.
  • کیفیت تصاویری که بر روی کامپیوتر انتقال پیدا می کند، تا حد زیادی به دوربین ثبت تصاویر شما و همین طور نرم افزارهای انتقال تصاویر شما بستگی دارد. هر دو مورد ذکر شده مدام توسط شرکت های تولید کننده در حال به روز رسانی و بهبود هستند.
  • سرعت انتقال تصاویر نیز می تواند یکی از آپشن های هر کدام از دوربین ها باشد به طور مثال ممکن است یک برند با استفاده از فناوری های خاص سرعت انتقال تصاویر را افزایش دهد.

نکات حیاتی برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته بر روی کامپیوتر

انواع روش ها برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته

در حال حاضر سه روش برای انتقال تصاویر دستگاه های نظارتی وجود دارد که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت:

روش P2p

در این روش، انتقال تصاویر دوربین مداربسته توسط آی دی یا شناسه ذخیره ساز دستگاه یا دوربین مداربسته تحت شبکه صورت می گیرد. این قابلیتی است که در حال حاضر در بسیاری از دستگاه های نظارتی وجود دارد.

روش آی پی استاتیک

همانطور که پیش تر نیز توضیح داده شد، در این روش، انتقال تصاویر از طریق آی پی ثابتی که از شرکت اینترنتی دریافت می شود صورت می پذیرد.

روش سرویس ساتا

همانطور که می دانید سرویس ساتا یک سرویس ابری کاملا داخلی و ایمن است. شما قادر هستید با ثبت دستگاه ضبط کننده خود از جمله NVR، DVR و XVR به این سرویس متصل شوید و از هر گیرنده متصل به اینترنت تصاویر دوربین مداربسته خود را ببینید. این سرویس بصورت کاملا رایگان تصاویر ارسالی از دوربین را با کیفیت بالا و سرعت فوق العاده به هر وسیله ای که به اینترنت مجهز باشد، انتقال می دهد. ساتا رایگان است و شما تنها هزینه ارسال و دریافت اینترنت را به شرکت های خدمات دهنده اینترنت می پردازید.

ساتا ویژگی هایی دارد که این ویژگی ها عبارتند از :

سرویس ساتا وابستگی به خارج از کشور ندارد و با قطع اینترنت مشکلی برایش پیش نمی آید. اختلال اینترنت برای ساتا بی معنی است. بی واسطه فعالیت می کند. حریم خصوصی و شخصی جز اولویت های اولیه برای ساتا هستند. اتصال و دریافت تصاویر در ساتا بسیار ساده صورت می گیرد.

مراحل انتقال تصاویر دوربین مداربسته

مرحله اول انتقال مربوط به تنظیم دستگاه ذخیره ساز یا دوربین مداربسته تحت شبکه و تنظیمات مرتبط با شبکه آن است. مرحله بعدی آدرس دیفالت گیت وی است که همان آدرس مودم است و معمولا آی پی مودم ها 192.168.1.1 است. رنج آی پی دستگاه مورد نظر ما و مودم باید باهم تطابق داشته باشد.

اطلاعات دیگر مربوط به پورت های وب، سی ام اس و موبایل است. این پورت ها برای مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده دوربین مداربسته هستند که بر اساس نوع برند متفاوت می باشند.

مراحل انتقال تصاویر دوربین مداربسته

مرحله بعدی از انتقال تصاویر دوربین به روی کامپیوتر مربوط به تنظیمات مودم است. برای اینکه بتوانید دوربین ها را از راه دور ببینید و نظارت لازم را داشته باشید، نیاز است تا تنظیماتی را در مودم اعمال کنید. برای دسترسی به تنظیمات مودم لازم است تا با استفاده از مرورگر وارد مودم خود شوید و تنظیمات لازم را طبق دستور العمل انجام دهید.

نکات امنیتی برای انتقال تصاویر دوربین های مداربسته

نیاز است که نام کاربری و پسوردهای پیش فرض دستگاه ها را پس از آنکه نصاب کارش به اتمام رسید، تغییر دهید. اغلب دستگاه ها دارای یوزرنیم و پسورد یکسان هستند یا در کل رمز ندارند. همچنین نیاز است هر چند وقت یکبار نیز این تغییر رمز را انجام دهید. از این مورد که بگذریم باید در مورد خود رمز عبور نیز صحبت کنیم. رمز عبور باید ترکیبی از کاراکترهای خاص و یک تعداد مشخص باشد تا قابلیت حک شدن نداشته باشد. این موارد شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص دیگر می شوند.

دقت داشته باشید که هر فردی که بناست بر تصاویر دوربین مداربسته نظارت داشته باشد، باید اکانت کاربری خاص خود را داشته باشد که سطح دسترسی مشخصی نیز برایش تعریف شده باشد. همچنین سعی کنید تعداد این افراد زیاد نشود و همین طور از اشتراک شناسه یا آی دی دستگاه و آی پی ثابت خود بین افراد خودداری کنید تا امنیت سیستم خود را خدشه دار نکنید.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شمتا مفید واقع گردیده باشد. اگر به این دست آموزش ها علاقمند هستید با دیگر مطالب ما نیز همراه باشید.

آموزش تنظیم مودم ADSL

 

2 thoughts on “آموزش انتقال تصویر بر روی کامپیوتر

  1. هزینه های نصبتون رو میشه اعلام کنید؟
    من الان انتقال تصویر بخوام باید چقدر هزینه کنم؟

    1. سلام شمارتون لطف کنین باهاتون تماس میگیرن کارشناس ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *