مودم مناسب برای دوربین مداربسته

مودم مناسب برای دوربین‌های مداربسته

امروزه با وجود سارقان و عدم امنیت، تحت کنترل داشتن محیط کار یا خانه از اهمیت بسزایی برخوردار است. به وسیله دوربین‌های مداربسته می‌توان آسودگی خاطر و امنیت را فراهم کرد. در عین حال در صورت رخ دادن هر گونه اتفاقی از آن پیشگیری یا سارقان را شناسایی کرد. هنگام خرید دوربین مداربسته تنها خرید دوربین مطرح نیست، بلکه باید تجهیزات مورد نیاز هم خریداری شود. از جمله این تجهیزات جانبی می‌توان به دستگاه ضبط کننده تصویر و مودم اشاره کرد. با وجود داشتن مودم می‌توان در طول شبانه روز تصویر دوربین‌ها را مشاهده کرد. در این مقاله اطلاعاتی درباره مودم مخصوص دوربین و ویژگی‌های آنها ارائه می‌شود‌.

چرا باید از مودم استفاده شود؟

آنچه ما از دوربین مداربسته می‌خواهیم تصویرهای آن است. از این رو باید به نحوی تصویرهای آن را انتقال داد و اینکار توسط اینترنت امکان پذیر است. برای رسیدن به این هدف یعنی انتقال تصویرها باید در کنار دستگاه ضبط کننده و محل دیگری که تصویرها ارسال و پخش گردیده، اینترنت پر سرعت وجود داشته باشد. با وجود اینترنت، تصویرها از مبدا به مقصد یعنی موبایل‌های هوشمند یا سیستم منتقل می‌شود. هر چه سرعت اینترنت در کنار دستگاه ضبط کننده قویتر باشد، تصویرها با سرعت و دقت بیشتری انتقال می‌یابد.

مودم‌‌های متفاوتی می‌توانند برای این کار استفاده شوند. توسط برخی از مودم‌ها می‌توان به صورت وایرلس به اینترنت دسترسی داشت. برای انتقال تصویرها ابتدا باید دستگاه ضبط کننده تصویر یا دوربین تحت شبکه را به اینترنت متصل کرد. در صورت نبودن خط مخابرات می‌توان از دیگر مودم‌ها نظیر ADSL یا مبین نت استفاده نمود. استفاده از خط تلفن برای اتصال به اینترنت ممکن است نویزهایی در هنگام تماس تلفنی ایجاد کند. برای حل این مشکل می‌توان از ابزاری به اسم اسپلیتر بهره برد.

برخی از مودم‌ها خود به این ابزار مجهز بوده و برای دیگر مدل‌ها می‌توان به صورت جداگانه خریداری کرد.  برای وصل کردن این مودم‌ها به دستگاه ضبط کننده تصویر از کابل LAN استفاده می‌شود. به منظور انتقال تصویرها می‌توان از مودم‌های سیمکارت خور نیز بهره برد چرا که قابلیت جابه جایی داشته و دردسر نصب آنتن و دکل را ندارد. مودم‌های سیمکارت خور می‌توانند از انتقال تصویر P2P  و انتقال تصویرها بدون IP و cloud پشتیبانی کند.

و اما به کدام ویژگی‌ها برای خرید مودم برای انتقال تصویر توجه کنیم؟

همانطور که پیش از این مطرح شد برای انتقال تصویرها به اینترنت نیاز است و داشتن برخی از ویژگی‌ها به انتقال هر چه بهتر جزئیات کمک می‌کند. از هر مودمی که از کابل LAN پشتیبانی کند، می‌توان برای انتقال تصویر استفاده کرد‌. برخی از ویژگی‌های مورد نیاز مودم برای دوربین مداربسته عبارتند از:

  • اینترنت قابل حمل
  • مودمی با بسته‌های اینترنت مقرون به صرفه: از آنجاییکه همواره برای مشاهده تصویر‌ها به اینترنت نیاز بوده، بهتر است مودم بسته‌های به صرفه ای ارائه کند.
  • پشتیبانی از کابل LAN: این قابلیت برای اتصال مورد نیاز است. در کل بهتر است از مودم‌هایی استفاده شود که پورت بیشتری داشته باشد. مودم‌هایی که تنها پورت USB سرعت چندان خوبی ندارند.
  • پرسرعت بودن: دریافت تصویرها به اینترنت بستگی دارد. هر چه سرعت اینترنت بیشتر باشد تصویرها قطع نشده و با کیفیت و رزولوشن بالاتری قابل مشاهده است. در صورت قطع و وصلی داشتن ممکن است برخی از جزئیات به درستی منتقل نشوند. سرعت بالای سه مگابایت در صورت ثابت بودن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • داشتن ضمانتنامه: از آنجاییکه مودم یکی از ابزارهای مهم برای انتقال تصویرهاست، بهتر است نوع با ضمانت آن خریداری شود. در چنین شرایطی می‌توان از هزینه‌های جانبی تعمیر و یا خرید مجدد جلوگیری کرد.
  • پشتیباتی از تکنولوژی‌های روز: با پیشرفت تکنولوژی و همزمان با پیشرفت دوربین‌ها، بهتر است از مودم‌هایی استفاده شود که مجهز به تکنولوژی روز باشند واز برند معتبر تهیه شوند. برخی از تکنولوژی‌های روز در مودم ‌ها عبارتند از: ADSL ، 4G ، 5G و VDSL.
  • اتصال بی سیم یا با سیم
  • پشتیبانی از تکنولوژی‌های امنیتی WPA2 و WPA3

انواع مودم

مودم‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. افراد با توجه به بودجه و هدف خود می‌توانند مودم مورد نظر را خریداری کنند. در ادامه مطلب انواع مودم‌ها مطرح و توضیحی درباره آن داده خواهد شد.

مودم بی سیم یا Wifi

این نوع مودم‌ها اینترنت را از طریق کابل دریافت می‌کند اما اشتراک گذاری آن به شکل وایرلس است. یکی از مزایای این مودم وصل شدن تعداد نامحدودی دستگاه می‌باشد.

مودم با سیم یا wire

این مودم جز ارزان ترین گروه ADSL می‌باشد. این نوع مودم تنها قابلیت سرویس دهی به یک سیستم را دارد. درضمن از نوع اقتصادی و به صرفه نیز هست. هر کدام از این مودم‌ها می‌توانند به کابل LAN یا USB و یا هر دو مجهز باشند.

مودم سیمکارت خور

استفاده از این نوع مودم‌ها امروز رایج شده و بسیاری از افراد به آن رو آورده اند. آزادی در دسترسی به اینترنت در هر زمان ومکانی از جمله مزیت‌های آن است. این مودم‌ها نیاز به ارتقا نداشته و کار کردن با آن بسیار ساده است. مدل‌های مختلف مودم نیز عبارتند از: دانگل و LTEثابت و جیبی.

مودم روتر یا وایمکس

این مودم‌ها با سیمکارت داخلی به اینترنت متصل می‌شوند. از مزایا آن می‌توان به پهنای باند و گستردگی پوشش اشاره کرد.

مودم روتر TD-LTE

این نوع مودم از تکنولوژی روز بهره برده و به صورت وایرلس اینترنت را ارائه می‌دهد.

کلام آخر

از دیگر تجهیزات جانبی لازم برای داشتن دوربین مداربسته می‌توان به مودم برای دسترسی به اینترنت اشاره کرد. بدین صورت که از طریق مودم سیگنال‌های لازم منتقل می‌شود. مودم‌ها انواع مختلفی داشته که شامل بی سیم، سیم دار، سیمکارت خور و روتر می‌شود. در هنگام خرید مودم نیز باید دقت به خرج داد. بدین صورت که مودم ویژگی‌های لازم ذکر شده را داشته باشد تا بدون اختلال تصویرها منتقل شده و بتوان نهایت استفاده را از دوربین مداربسته برد. به طور کل از هر نوع مودمی که مجهز به پورت LAN باشد می‌توان استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *