تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

دوربین های مداربسته نقش زیادی در ایجاد امنیت فضاها دارند و در مراکز مختلفی همچون اماکن عمومی و مکان های شخصی و … از این چنین محصولاتی استفاده می شود و به طور کلی در کسب و کار های زیادی از دوربین های مدار بسته استفاده می شود.

در حال حاضر دوربین های مدار بسته مختلفی در بازار وجود دارند و شناخت دوربین های مدار بسته با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بهتر است از دوربین های مدار بسته با کیفیت استفاده شود چرا که در برخی موارد، مشتریان از دوربین های بی کیفیت و ارزانی استفاده می کنند که ممکن است کیفیت پایین دوربین، امنیت مورد نظر در فضا را برقرار نسازد و سرقت و اقداماتی که در فضای مورد نظر صورت می گیرد قابل بررسی مجدد از طریق دوربین نباشد.

در این مواقع استفاده نمودن از دوربین هایی که کیفیت بالایی دارند از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. برند های مختلفی دوربین های مدار بسته تولید می کنند و در انتخاب یک دوربین مدار بسته لازم است به تکنولوژی به کار رفته در دوربین مورد نظر دقت شود و از دوربین های با کیفیت و مناسبی استفاده شود. در ادامه مطلب ” تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه ” به بررس ویژگی های دوربین های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه و تفاوت های که با هم دارند، می پردازیم. اگر شما از علاقمندان به این حوزه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین های مدار بسته آنالوگ، نسل قدیمی دوربین های مدار بسته هستند که جهت دریافت اطلاعات و ارسال آن ها از امواج آنالوگ استفاده می کنند. به این صورت که امواج آنالوگ دریافتی در دوربین مدار بسته به وسیله حسگر ها به یک تقویت کننده ارسال شده و به خروجی فرستاده می شود. کیفیت تصویر خروجی در این دوربین ها تابعی از وضعیت امواج آنالوگ می باشد.

رزولوشن و کیفیت تصاویر دوربین آنالوگ با تی وی لاین بیان می شود، هر چه رزولوشن دوربین مدار بسته بیشتر باشد، عدد تی وی لاین نیز بیشتر می باشد. در واقع یکی از معایب دوربین های مدار بسته آنالوگ رزولوشن پایین آن ها می باشد. با این وجود دوربین های مدار بسته آنالوگ به دلیل قیمت ارزان و سادگی همچنان مورد توجه بسیاری از افراد برای کاربری های غیر حرفه ای می باشند. از مزایای دوربین های مدار بسته آنالوگ می توان به قیمت پایین، سهولت نصب و پهنای باند کم آن ها اشاره نمود.

از معایب دوربین های مدار بسته آنالوگ نیز می توان به کیفیت پایین نسبت به دوربین های مدار بسته تحت شبکه، نویز پذیر بودن، امنیت پایین، طول عمر کوتاه، هزینه های بالای سیم کشی، افت کیفیت تصویر در گذر زمان و محدودیت در محل نصب به دلیل محدودیت در مسافت ارسال اطلاعات روی کابل اشاره نمود.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

اجزای تشکیل دهنده سیستم آنالوگ

اجزای تشکیل دهنده سیستم های نظارتی آنالوگ شامل موارد زیر می باشند:

  • دوربین مدار بسته آنالوگ: تصاویر را از محیط دریافت کرده و آن ها را به صورت سیگنال های آنالوگ به دستگاه می فرستد.
  • دستگاه ضبط تصویر( دی وی آر): سیگنال های دریافتی از دوربین را دریافت کرده و به صورت دیجیتال در می آورد. نمایش تصویر، ضبط آن ها و دیگر تغییرات در این دستگاه انجام می شود.
  • منبع تغذیه: وظیفه تبدیل برق شهری به 12 ولت و تغذیه دوربین را بر عهده دارد.
  • هارد دیسک: برای ذخیره تصاویر به آن نیاز داریم.
  • کابل برق
  • کابل تصویر
  • اتصالات

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه چیست؟

دوربین های مدار بسته تحت شبکه را با نام های زیادی همچون دوربین های مدار بسته شبکه ای، دوربین های مدار بسته وب کم،دوربین های پروتکل اینترنتی و … می شناسند. دوربین های مدار بسته تحت شبکه بر خلاف دوربین های سی سی تی وی قدیمی، مزایای متعددی در اختیار کاربران قرار می دهند. دوربین مدار بسته تحت شبکه طرز کار بسیار متفاوتی با دوربین های مدار بسته آنالوگ دارد. همان طور که گفتیم دوربین های مدار بسته آنالوگ سیگنال ویدیو را از طریق یک کابل هم محور به واحد دی وی آر ارسال می کنند، در این سیستم ها دی وی آر مسئول رمز گذاری و ضبط سیگنال های ویدیویی گرفته شده توسط دوربین می باشد.

نرم افزار های دی وی آر

دی وی آر با نرم افزاری طراحی شده است که تنظیمات و گزینه های مختلف را مدیریت می کند. در واقع در یک سیستم امنیتی آنالوگ، وجود دی وی آر برای ضبط ویدیو و تماشای آن ضروری می باشد. این بدان معناست که دی وی آر، مرکز سیستم دوربین های مدار بسته آنالوگ است. در مقابل دوربین مدار بسته تحت شبکه یک واحد همه کاره است که می تواند با دسترسی به آدرس آی پی دوربین کار کند.

این سبب می شود دوربین های مدار بسته تحت شبکه مشابه با سایر دستگاه هایی باشند که نیاز به اتصال به شبکه از طریق کامپیوتر یا سایر دستگاه هایی که به اینترنت متصل می شوند را دارند. در مواقعی که نصب بیش از یک دوربین مدار بسته تحت شبکه نیاز باشد، می توان از یک ان وی آر برای مشاهده و ذخیره چندین خروجی ویدیو استفاده نمود، در واقع ان وی آر تا حدودی شبیه به دی وی آر می باشد. البته در دوربین های مدار بسته تحت شبکه، دوربین ها خودشان مسئول رمز گذاری ویدیو ها هستند.

تفاوت های دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ

یکی از مهم ترین تفاوت های دوربین های مدار بسته تحت شبکه با دوربین های مدار بسته آنالوگ مربوط به کیفیت تصویری است که در دوربین های مدار بسته تحت شبکه وجود دارد. تصاویری که به وسیله ی دوربین های آنالوگ ذخیره می شوند، قابلیت بزرگ نمایی ندارند و بخش های خاصی از یک تصویر با وجود بزرگ نمایی از کیفیت پایینی برخوردار است.

در دوربین های مدار بسته تحت شبکه از ساختار پیشرفته تری در ضبط و دریافت تصاویر استفاده می شود و به همین دلیل تصاویر تعداد پیکسل های بیشتری دارند، همچنین تصاویر با کیفیت خیلی بالاتری ضبط می گردند. دوربین های مدار بسته ی تحت شبکه پورت SD-Card دارند و در مواردی که سرور قطع می شود و یا اینکه دستگاه ذخیره سازی دچار مشکل می شود، تصاویر به وسیله این پورت به طور کامل ذخیره می گردند و هیچ کدام از اطلاعات در این زمینه از بین نمی رود.

قابلیت های مختلف دوربین مداربسته

در دوربین های مدار بسته تحت شبکه قابلیت های مختلفی وجود دارند که یکی از این قابلیت ها انتخاب کردن جسمی خاص می باشد که با تغییر دادن این جسم یا هر نوع حرکت آن، آلارمی به ایمیل کاربر ارسال می شود تا از تغییرات صورت گرفته در محیط مطلع شود. از مزیت های دیگر استفاده از دوربین های مدار بسته تحت شبکه انتقال دادن صدای دو طرفه این دوربین های مدار بسته می باشد.

تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه

مکالمه کاربران با این نوع دوربین های مدار بسته به راحتی ضبط شده و دوربین مدار بسته مجهز به میکروفونی می باشد که با خروجی بلندگو، صدای مورد نظر را ذخیره می کند که از مهم ترین تفاوت های این دوربین های با دوربین های آنالوگ می باشد. دوربین های مدار بسته آنالوگ قابلیت های خاصی دارند، دو زوج کابل در این دوربین های مدار بسته موجود می باشند که نیاز به پرداخت هزینه ی جداگانه ای برای خرید هر کابل می باشد.

ایجاد امنیت توسط دوربین های تحت شبکه راحت تر صورت می گیرد و دزدیدن و استفاده نمودن از تصاویر موجود در دوربین های مدار بسته تحت شبکه به سختی انجام می شود زیرا هر دوربینی آدرس آی پی اختصاصی خود را دارد. دوربین مدار بسته آنالوگ به شکل مجزایی به دستگاه های دی وی آر وصل می گردد، اما اتصال دوربین مدار بسته تحت شبکه با دستگاه ان وی آر به راحتی صورت می پذیرد.

دوربین های مدار بسته آنالوگ بعد از نصب

دوربین های مدار بسته آنالوگ بعد از نصب قابلیت انعطاف پذیری ندارند و به آسانی نمی توان تجهیزات دوربین را جابه جا نمود و تغییر داد اما در دوربین های مدار بسته تحت شبکه این اقدام به راحتی انجام می شود و انتقال دوربین مدار بسته به مکانی دیگر با توجه به قابلیت انعطاف پذیری آن آسان تر صورت می پذیرد. دوربین های مدار بسته تحت شبکه از سیستم پیشرفته POE به طورکامل پشتیبانی می کنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

در کل در مقایسه دوربین های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه می توان گفت که دوربین های مدار بسته آنالوگ دارای قیمت پایین تری هستند، اما از کیفیت و طول عمرکمتری برخوردار می باشند. به طور کلی داشتن امنیت فیزیکی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و این اقدام با وجود دوربین های مدار بسته امکان پذیر می گردد. اگر مطالعه مطلب ” تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه ” برای شما مفید واقع گردیده است، برای مطالعه سایر مطالب مشابه با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته پلاک خوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *