دوربین مداربسته بدون برق

با سلام خدمت شما. با یک مطلب آموزشی دیگر در ارتباط با دوربین های مداربسته در خدمت شما هستیم. در دنیای امروز مسئله امنیت و نظارت به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است و می توان گفت متداول ترین روش برای حل این مشکل استفاده از دوربین های مدار بسته می باشد و انواع دوربین های مدار بسته قادر هستند تا در غیاب شما بر محیط های مسکونی یا تجاری نظارت کنند.

در بیشتر موارد برای انتقال تصویر و برق رسانی برای روشن نمودن دوربین های مدار بسته از کابل هایی استفاده می شود و به طور کلی به دو نوع کابل برای این امر نیازمند هستیم. نوع اول کابل هایی برای انتقال تصویر که نوع این کابل ها باید بر اساس نوع دوربین مدار بسته انتخاب شود و نوع دوم کابل برق برای روشن نمودن دوربین های مدار بسته.

خرید دوربین مداربسته

 

شاید اکنون این سوال برای شما پیش آمده باشد که دوربین مداربسته بی سیم مگر به برق نیاز دارند؟  بسیاری فکر می کنند که دوربین های مدار بسته بی سیم نیازی به استفاده از برق ندارند که تصوری اشتباه می باشد و در واقع برای فعال کردن دوربین های مدار بسته باید منبع تغذیه ای وجود داشته باشد. به طور معمول از دوربین های مدار بسته که به طور مستقیم از برق استفاده نمی کنند در محیط هایی استفاده می شود که تامین جریان برق با مشکل مواجه می باشد.

در ادامه مطلب ” دوربین مدار بسته بدون برق “ به معرفی این نوع دوربین ها و کارکرد آن ها می پردازیم. اگر شما هم علاقمند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره این دوربین های مداربسته داشته باشید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نحوه کارکرد دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته برای کار کردن نیازمند به یک منبع انرژی هستند و به طور عمده این دوربین ها برای برقراری ارتباط به دو نوع کابل نیاز دارند که به وسیله یکی از آن ها به برق شهری متصل شده و به واسطه دیگری امکان انتقال داده ها را پیدا می کنند. البته گفتنی است در برخی دوربین های مدار بسته آنالوگ با منبع تغذیه POC و دوربین های تحت شبکه با منبغ تغذیه POE انتقال داده های تصویری و جریان برق به صورت همزمان به وسیله ی یک کابل صورت می پذیرد.

منبع تغذیه دوربین های مدار بسته

دوربین های مدار بسته را با توجه به منبع تامین کننده انرژی آن ها می توان به سه گروه تقسیم نمود که عبارتند از:

  • دوربین های مدار بسته متصل به برق: این دوربین ها انرژی خود را از برق شهری تهیه می کنند و مدام به برق متصل هستند. در صورتی که برق برود اما توان ادامه فعالیت ندارند و خاموش می شوند.
  • دوربین های مدار بسته باتری دار: این دسته از دوربین ها علاوه بر اینکه به برق شهری متصل می شوند، در داخل آنها یک باتری تعبیه گردیده که در زمان قطعی برق یا نبود آن بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که همین موضوع یک مزیت رقابتی مهم برای این دوربین ها محسوب می گردد.
  • دوربین های مدار بسته خورشیدی: این دسته دوربین ها برای ادامه فعالیت از انرژی خورشیدی استفاده می کنند و درون آنها پنل خورشیدی تعریف شده که نیاز انرژی دستگاه را در خود ذخیره می کند.

در محیط هایی که منابع برق و سیم کشی برق وجود ندارد می توان از دوربین های مدار بسته شارژی و باتری دار استفاده نمود. در ادامه مطلب دوربین مدار بسته بدون برق ” درباره این سه نوع دوربین توضیحات مفصل تری خدمت شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

دوربین های مدار بسته خورشیدی

در واقع دوربین های خورشیدی، دوربین مداربسته ای هستند که بدون نیاز به انرژی برق و با استفاده از انرژی خورشید فعالیت می کنند. پنل خورشیدی که در این دوربین ها تعبیه شده است، انرژی خورشید را دریافت کرده و به جریان مستقیم تبدیل می کند. این جریان به کمک اینورتر به جریان متناوب تبدیل می شود و سپس برای تامین انرژی دستگاه دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد.

اغلب دوربین های مدار بسته خورشیدی به باتری پشتیبان مجهز شده اند و پنل خورشیدی در آن ها هم باعث تامین انرژی دوربین و هم شارژ باتری پشتیبان می شود و در هنگام شب یا مواقع بارندگی و نبود نور خورشید، این باتری پشتیبان انرژی دستگاه دوربین را تامین خواهد کرد. یکی از انواع دوربین های مدار بسته خورشیدی، دوربین مدار بسته خورشیدی مدل Reolink Argus 2 می باشد که این دوربین دارای یک باتری شارژی نیز می باشد.

دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین های مدار بسته آداپتوری

دوربین های مدار بسته آداپتوری نوعی از دوربین های مدار بسته هستند که به سیم کشی نیاز دارند و پس از سیم کشی این دوربین ها به یک منبع تغذیه متصل می شوند و در واقع اتصال این دوربین ها به یک منبع تغذیه یعنی متصل نمودن آن ها به جریان برق.

در این دوربین ها کابل دیگری نیز وجود دارد که دوربین ها را به شبکه متصل می کند و برای عملکرد دستگاه شبکه نیز به جریان برق نیاز دارند. در دوربین های مدار بسته برای کمبود برق یا قطعی برق، تمهیداتی فراهم شده است و این دوربین ها از باتری های پشتیبان برخوردار هستند، ولی این باتری ها انرژی مشخصی دارند و اگر ذخیره ی انرژی آن ها تمام شود و مشکلات قطعی برق برطرف نشود، دوربین از کار می افتد. این نوع دوربین ها با وجود اینکه در این شرایط از باتری های پشتیبان استفاده می کنند، اما همچنان قادر به ارسال اطلاعات نیستند، زیرا برای عملکرد دستگاه شبکه همچنان به برق نیاز دارند.

دوربین های مدار بسته باتری دار

همانطور که پیش تر اشاره شد در بسیاری از دوربین مداربسته، یک باتری پشتیبان تعبیه شده است که در مواقع قطعی برق انرژی دستگاه دوربین را تامین می نماید. با این تفاسیر اگر در جایی به هیچ عنوان جریان برق وجود نداشته باشد، راه حل، استفاده از دوربین مداربسته باتری دار است. این نوع از دوربین مداربسته برای عملکرد خود به باتری داخلی متکی هستند و باتری این نوع از دوربین ها به طور معمول قابل شارژ می باشد و با متصل شدن به جریان برق و یا به واسطه انرژی دریافتی از پنل های خورشیدی، شارژ می شود.

در انواعی از این دوربین مداربسته که باتری آن ها غیر قابل شارژ است، توجه به عمر و دوام باتری نکته بسیار مهمی می باشد. از قابلیت های قابل ذکر این نوع از دوربین های مدار بسته به امکان دریافت تصاویر از راه دور و بدون دسترسی به اینترنت و جریان برق می باشد. ارتباط در این نوع دوربین های مدار بسته بر پایه شبکه سیم کارت می باشد و تصاویر دوربین در هر مکانی بر روی تلفن های همراه قابل مشاهده می باشد.

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین های مداربسته بدون برق

از اصلی ترین ویژگی های دوربین های مدار بسته بدون برق می توان به قابلیت تشخیص حرکت آن ها اشاره نمود. همانطور که پیش تر گفته شده دوربین های مدار بسته بدون برق، برای ثبت تصاویر به باتری داخلی متکی هستند و از آن جایی که اگر دوربین مدار بسته تصاویر را به طور مداوم ثبت نماید، شارژ باتری آن ها تمام می شود، دوربین های مدار بسته بدون برق به تکنولوژی تشخیص حرکت مجهز شده اند.

در واقع این دوربین ها در مواقع تشخیص حرکت فعال شده و تصویر را ضبط می کنند و پیغام هشدار را ارسال می نمایند و اگر ورودی غیر مجاز اتفاق افتاده باشد می توان از تصویر ثبت شده به عنوان مدرک استفاده کرد. با این وجود باید حساسیت دوربین را به درستی تنظیم نمود تا با ایجاد کوچکترین حرکتی تحریک نشود و هشدار اشتباه نفرستد.

قابلیت تشخیص حرکت در دوربین های مدار بسته بدون برق

سخن آخر

امروزه ایمن سازی خانه و املاک و دارایی های ما موضوعی اساسی است که همیشه باید در نظر داشته باشیم و اگر دوربین مدار بسته شما دچار مشکل می شود به خصوص در مواقع قطعی برق، باید تمهیدات لازم برای درست کار کردن آن را فراهم کنید. اگر از سیستم های دوربین مدار بسته بی سیم استفاده می کنید که ایده بسیار خوبی است و اگر نه برای مشاغل و مکان های حساس، در صورت قطع برق باید مولد های آماده به کار فراهم کنید.

بیمارستان و دیگر مراکز مراقبتی حساس به باتری های پشتیبان نیاز دارند زیرا این مکان ها دارای مناطقی هستند که به طور مداوم نیازمند نظارت هستند و در نتیجه داشتن یک سیستم پشتیبان مناسب و آماده به کار در این مکان ها بهترین راهکار می باشد. اگرمطالعه مطلب ” دوربین مداربسته بدون برق “ برای شما مفید و جالب توجه بوده است و شما از علاقمندان به این حوزه و موارد مشابه هستید، برای مطالعه سایر مطالب به وب سایت ما مراجعه فرمائید.

نصب دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *