دزدگیر اماکن یا دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

همانطور که مستحضر هستید سالهاست سیستم های امنیتی متعددی برای برقراری امنیت در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهم ترین و پر کاربردترین سیستم های امنیتی می توان به سیستم دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن اشاره نمود که می توان بنا بر نیاز هر کدام از این سیستم ها را نصب و اجرایی نمود. دوربین های مداربسته، سیستم هایی هستند که سالهاست در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند، دزدگیرها نیز جز پر کاربردترین سیستم ها برای حفاظت از اموال و اعلام هشدار هستند که می توانند در پیشگیری از جرم یا اعلام جرم یا عمل غیر قانونی اتفاق افتاده مفید واقع شوند. اما برای بسیاری شاید این سوال پیش بیاید که ما اگر بخواهیم امنیت فضای مورد نظرمان را تامین کنیم، خرید دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را به شما بدهیم.

 

پکیج دزدگیر اماکن

 

این سوال که دوربین مداربسته یا دزدگیر برای جلوگیری از سرقت موثرتر است ؟ سوالی است که ممکن است ذهن بسیاری را مشغول کرده باشد. در ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم، زمانی که قصد حفاظت از فضایی را دارید، باید ابتدا اولویت های خود را مشخص کنید و بدانید که دقیقا چه نوع حفاظتی مد نظرتان است تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در ابتدا کمی درباره دزدگیرهای اماکن صحبت خواهیم نمود

 

دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن

 

دزدگیر اماکن

یکی از دستگاه های حفاظتی و امنیتی مناسب و کارآمد برای جلوگیری از انجام سرقت یا وقوع جرم مورد نظر دزدگیر اماکن است. در سالهای اخیر به دلیل پیشرفت های تکنولوژی و افزایش برندهای تولید کننده دزدگیر، گزینه های متعددی در این زمینه وجود دارد که علاوه بر ارائه قابلیت ها و ویژگی های متعدد، گستره انتخاب فوق العاده ای نیز وجود دارد و کاربر می تواند با توجه به نیازهای خود انتخاب خود را انجام دهد.

دزدگیرهای اماکن در واقع دستگاه هایی هستند که با اعلام هشدار، وقوع اتفاقی که در پیش فرضش برای آن ممنوع تعریف شده است را گزارش می دهد. این دستگاه ها در گذشته فقط می توانستند با به صدا در آوردن آژیر، خطر را اعلام کنند اما دستگاه های امروزی امکانات بالاتری را نیز در اختیار دارند که امکان وقوع سرقت یا جرم را تا حد ممکن کاهش می دهند.

یکی از اولیه ترین امکانات یاد شده، تلفن کننده است. تلفن کننده در سالهای اولیه تولید و ارائه اش، بصورت یک دستگاه جداگانه به بازار عرضه می شد اما پس از گذشت مدتی با خود دستگاه دزدگیر ادغام گردید. این امکان بدین شکل عمل می نمود که در زمان وقع خطر، سرقت یا جرم، به شماره ای که از پیش برای آن تعریف شده بود زنگ می زد و مورد را اطلاع می داد. این امکان به دو صورت سیم کارتی یا تلفن ثابت موجود است که بنا بر نیاز، کاربر می توانست از آن استفاده کند.

 

 

دزدگیر اماکن

همانطور که می دانید

در دزدگیرهای اماکن امکانات دیگری نیز بر پایه تماس تعبیه شده است که از جمله آن می توان به پیامک قطع برق شهر، اتمام شارژ باتری سنسورهای وایرلس و دیگر موارد این چنینی تعبیه شده است. از دیگر لوازم جانبی که اهمیت بالایی در کارکرد دزدگیرهای اماکن دارد، باتری است.

یکی از راه هایی که مجرمان برای از کار انداختن دستگاه های دزدگیر مورد استفاده قرار میدادند، قطع نمودن برق دستگاه ها بود که این موضوع تولید کنندگان را به این فکر انداخت تا برای دستگاه ها باتری تعبیه کنند تا در زمان قطعی برق نیز دزدگیرها به فعالیت خود ادامه دهند.

سنسورهای متعددی نیز برای دزدگیرهای اماکن تعبیه شده اند که از جمله مهم ترین آنها می توان به سنسور تشخیص حرکت اشاره نمود. از دیگر سنسورهای مورد استفاده در سیستم های دزدگیر می توان به سنسور تشخیص لرزش، سنسور دود، سنسور مگنتی و موارد این چنینی اشاره نمود. اغلب این سنسورها در دو نوع باسیم و بی سیم در بازار موجود هستند که می توانند به سیستم های دزدگیر کمک کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند و درصد خطا را به پایین ترین حد ممکن برسانند. خوب از دزدگیرهای اماکن که بگذریم نوبت به سیستم امنیتی دیگری می رسد که علاقمندان و کاربران بسیاری در سراسر جهان دارد. بله درست حدس زدید، دوربین های مداربسته. در ادامه مطلب ” خرید دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟ ” با ما همراه باشید.

 

خرید دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته

همانطور که می دانید، دوربین های مداربسته از پرکاربرد ترین سیستم های برقراری امنیت در فضاها هستند که سالهاست در اقصی نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین مداربسته از زمان جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گیرد. البته تاریخچه ان زیاد فایده ای برای ما ندارد زیرا سیستم هایی که امروز در اختیار ما قرار گرفته است، از زمین تا آسمان با آنچه حتی 10 سال پیش موجود بود تفاوت می کند.

دوربین های مداربسته امروزی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. سیستم های آنالوگ سیستم های به نسبت قدیمی تر هستند. این سیستم بر مبنای فناوری آنالوگ بنا گذاشته شده است. جالب است بدانید فیش های ارتباط دهنده سیستم های مداربسته آنالوگ بسیار شبیه فیش های آنتن های قدیم هستند. از این موارد که بگذریم این دوربین های مداربسته توسط چند شرکت چینی توسعه داده شده و CVI و  Turbo Hd نامیده شده است. کیفیت تصاویر در این سیستم ها پایین بود که در سالهای اخیر با تکنولوژی های متعدد، این کیفیت تصاویر بالاتر رفته است گرچه به پای کیفیت دوربین های IP نمی رسد.

 

دوربین مداربسته

 

اما دوربین های تحت شبکه

که به دوربین های IP معروف هستند کیفیت تصاویر بالاتر و البته قیمت گران تری نیز دارند. دوربین های مداربسته بنا بر نیازهای کاربران می توانند خدمات مختلفی را ارائه دهند. بطور مثال، دوربین های مداربسته جدید ویژگی های مانند خواند پلاک، تصویربرداری رنگی در نور کم، عبور از خط، تشخیص حرکت، تشخیص حرارت دارند که می توانند تمام نیازهای کاربران را به خوبی پوشش دهند.

دوربین های IP در دنیای پیشگیری از جرائم نیز کاربرد فراوانی دارند. به طور مثال این دوربین ها می توانند با استفاده از الگوهای حرکتی که برای آنها در نظر گرفته می شود، مواردی را تشخیص دهند. به این معنا که اگر در محوطه تعیین شده کسی رفت و آمد کندف دوربین می تواند او را تشخیص داده و با هشدار به اپراتور از وقع جرم جلوگیری یا پیشگیری کند. تا به اینجا بصورت مختصر و مفید با دو مورد از سیستم های امنیتی پر کاربرد در جهان آشنا شدیم. دوربین های مداربسته و دزدگیرهای اماکن.

همانطور که پیش تر نیز توضیح دادیم عموما این سوال برای همه پیش می آید که کدام مورد برای حفاظت از فضای مورد نظر من بهتر است و من باید کدام را انتخاب کنم. این سوال پاسخی دارد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم.

 دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن، مکمل هم

دوربین مداربسته یا دزدگیر اماکن دو مورد از پر استفاده ترین سیستم های حفاظتی امنیتی هستند اما آنچه در این بین اهمیت دارد این است که اجزای امنیتی فضاها را نمی توان از یکدیگر جدا دانست و به عبارتی گفت که کدام بهتر یا بدتر است. به عبارتی نمی توان گفت اگر شما یک محیط اداری را در اختیار دارید پس دوربین مداربسته برای برقراری امنیت در آن کافی است یا فقط دزدگیر نصب کنید و از امنیت آن فضا مطمئن شوید.

سیستم های برقراری امنیت و حافظت از اماکن هر دو مکمل یکدیگر هستند و نمی توان آنها را از هم جدا نمود. توصیه برای افرادی که قصد برقراری امنیت در یک فضا را دارند این است که به یک سیستم امنیتی اقتضا نکنند و هر تجهیزاتی که برای این مورد لازم است را به کار ببندند. به عبارت دیگر پکیج دزدگیر اماکن و دوربین های مداربسته جدا از هم نیستند و مکمل هم هستند. بنابراین بهتر است از هر دو سیستم برای قوی تر نمودن امنیت یک فضا استفاده نمود و این دو را از یکدیگر جدا نکرد.

بنابر پژوهشی که انجام گردیده است، میزان سرقت یا انجام اعمال مجرمانه در فضاهایی که از هر دو سیستم امنیتی بهره می برند، به شدت پایین تر از فضاهایی است که یکی از این سیستم ها را به کار گرفته اند.

امید است مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد و توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. با دیگر مقاله های اموزشی ما نیز همراه باشید.

 

نصب دوربین مداربسته

2 thoughts on “بین دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن بهتر است کدام را انتخاب کنیم؟

  1. عجب
    چه دوربین های باحالی
    صدای 2 طرفه دارد؟

    1. دوربین بیبی کم صدای دو طرفه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *