دوربین مداربسته Baby Cam

در دنیای امروز با توجه به پیشرفت هایی که هر روزه در دنیای علم و تکنولوژی روی می دهد، تنوع در ظاهر و کارایی دوربین های مدار بسته بسیار زیاد شده است، به گونه ای که می توان برای هر مکان با توجه به شرایط محیطی و کاربری که در محل وجود دارد، دوربین مدار بسته ای متناسب با نیاز و شرایط کاری کاربر انتخاب نمود؛ اما برای این که این امر به درستی انجام شود بهتر است از افراد متخصص در این زمینه مشورت گرفته شود و بهترین دوربین با توجه به شرایط مصرف کننده انتخاب گردد.یکی از دوربین های مدار بسته ای که در سال های اخیر وارد بازار شده است، دوربین مداربسته Baby Cam می باشد که قابلیت نصب در تمامی نقاط یک مکان و حتی استفاده به صورت رو میزی را دارا می باشد .

این دوربین مدار بسته همان طور که گفته شده از خانواده دوربین های مدار بسته بی سیم می باشد که در بیشتر خصوصیات نیز با دوربین های بی سیم مشابه است و به دلیل ظاهر کوچک و زیبایی که دارد به آن دوربین مدار بسته Baby Cam می گویند، البته در مواردی به این دوربین مدار بسته، دوربین مدار بسته عروسکی نیز گفته می شود.

 

دوربین بی سیم

 

در ادامه مطلب ” دوربین مدار بسته Baby Cam ” به بررسی خصوصیات و ویژگی های این نوع دوربین های مدار بسته می پردازیم. اگر شما از علاقمند هستید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

دوربین مداربسته baby cam چیست؟

دوربین مدار بسته baby cam یا دوربین مدار بسته عروسکی، یکی از انواع دوربین های مدار بسته پی تی می باشد که دارای قابلیت های pan و tilt است. این دوربین ها به خاطر ظاهر کوچک و زیبایی که دارند با این نام خوانده می شوند.

دوربین های مدار بسته عروسکی از پر فروش ترین دوربین های مدار بسته به شمار می روند زیرا از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار هستند و در کنار دارا بودن ویژگی نصب راحت، می توانند کاربرد های بسیاری برای نظارت داشته باشند و در ضمن قیمت این نوع از دوربین های مدار بسته بسیار مناسب است و همین ویژگی سبب می شود تا شما بتوانید به راحتی از یک دوربین مدار بسته baby cam برای نظارت بر محیط خود استفاده کنید.

 

دوربین مداربسته Baby Cam

قابلیت های دوربین مداربسته baby cam

دوربین های مدار بسته عروسکی به دلیل قابلیت های بسیار زیادی که دارند، بسیار پر طرفدار می باشند و مجموعه این قابلیت ها سبب شده است تا دوربین مدار بسته baby cam به یک محصول پر فروش و پر کاربرد تبدیل گردد. از جمله این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان نمایش تصاویر محیط از راه دور و نمایش تصاویر در هر مکانی که قرار داشته باشید.
  • قابلیت انتقال تصاویر بر روی گوشی های موبایل
  • قابلیت اتصال چند گوشی موبایل به صورت هم زمان
  • قابلیت اتصال به وای فای و بدون نیاز به سیم کشی
  • قابلیت انتقال صدای محیط
  • قابلیت ارتباط صوتی با محیط
  • قابلیت چرخش و کنترل از راه دور
  • امکان ذخیر تصاویر بدون نیاز به دستگاه دی وی آر دوربین های مدار بسته از طریق حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه
  • قابلیت اتصال به پاور بانک جهت تامین برق اضطراری دوربین مدار بسته
  • ارائه تصاویر با رزولوشن قابل قبول

دوربین مدار بسته عروسکی یک دوربین تحت شبکه آی پی است که می تواند به طور مستقیم از طریق کابل و یا وای فای به اینترنت متصل شود و شما می توانید تصاویر آن را در هر کجای دنیا ببینید. کیفیت تصاویر در دوربین مدار بسته عروسکی 2 مگا پیکسل می باشد که رزولوش تصاویر آن ها به صورت اچ دی است و کیفیت خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد و کاربر می تواند جزئیات تصویر را به خوبی دریافت کند.

زاویه دید دوربین مداربسته baby cam

زاویه دید دوربین های مدار بسته عروسکی به صورت عمودی 90 درجه می باشد و با توجه به این که سر این دوربین قابلیت چرخش دارد، این دوربین در حالت افقی توانایی فیلمبرداری زاویه 360 درجه را دارا می باشد.

پورت های دوربین مداربسته baby cam

  • ورودی فیش آداپتور برق: ورودی فیش آداپتور برای تامین انرژی الکتریکی قرار داده شده است که گفتنی است ولتاژ ورودی مورد نیاز دوربین baby cam برابر 5 ولت می باشد.
  • درگاه کارت حافظه: دوربین مدار بسته عروسکی همچون سایر دوربین های بی سیم در صورتی که به دستگاهی برای انتقال تصویر متصل نباشد، می توان از کارت حافظه میکرو اس دی برای دیدن تصاویر دریافتی استفاده نمود. همچنین حداکثر ظرفیت مورد پشتیبانی در دوربین مدار بسته عروسکی، 64 گیگا بایت می باشد.
  • پورت شبکه: از این دستگاه می توان برای انتقال تصاویر به اینترنت و دستگاه ضبط مرکزی ان وی آر استفاده نمود.

 

بیبی کم

چگونگی انتقال تصاویر در دوربین مداربسته baby cam

همان طور که گفته شد دوربین های عروسکی از انواع دوربین های بی سیم هستند که می توان از طریق ارتباط بی سیم وای فای با اتصال به گوشی هوشمند کار انتقال تصویر را انجام دهند و کاربران می توانند با نصب نرم افزار مربوط به دوربین مدار بسته به طور همزمان امکان انتقال تصویر و کنترل دوربین را در اختنیار داشته باشند.

همچنین به دلیل این که دوربین مدار بسته عروسکی برای اتصال بی سیم به دو آنتن نیازمند می باشد، میزان تبادل اطلاعات در این دوربین های مدار بسته زیاد می باشد و می توان چندین دستگاه بی سیم را برای تبادل اطلاعات به دوربین متصل کرد. در کنار انتقال بی سیم بر روی این دوربین ها پورت شبکه قرار گرفته شده است که می توان با استفاده از آن تصاویر را از طریق شبکه به اینترنت انتقال داد و در ضمن می توان با اتصال آن به دستگاه مرکزی ان وی آر، روش دیگری برای انتقال تصاویر در اختیار داشت.

دوربین مداربسته baby cam مناسب چه مکان هایی می باشد؟

دوربین های مدار بسته Baby cam برای مکان هایی با متراژ کم و کوچک که کاربر می خواهد با هزینه ای کم و بدون نیاز به سیم کشی و تجهیزات زیاد به محل خود نظارت داشته باشد، مناسب است. از آن جایی که این دوربین مدار بسته بی سیم می باشد کاربر می تواند دستگاه های نظارتی را هم به صورت دیواری و هم به صورت رو میزی قرار دهد. از جمله مواردی که از از این دوربین ها استفاده می شود می توان به نصب برای مراقبت از راه دور کودک، نظارت تصویری دفتر کار و محل کسب اشاره نمود.

قابلیت گفت و گوی دو طرفه و هم زمان

یکی از مزایای بسیار خوب این نوع دوربین های مدار بسته، توانایی ارتباط صوتی دو طرفه می باشد به این صورت که شما از این طریق می توانید ضمن شنیدن صدای محیط، ارتباط صوتی دو طرفه داشته باشید و با افرادی که در آن محیط قرار دارند، صحبت کنید.

برخورداری از میکروفون و بلند گوی با کیفیت امکان گفت و گوی 2 طرفه و تماس صوتی همراه با تماس تصویری آنلاین را به راحتی در اختیار کاربران قرار می دهد. برای مثال اگر از این دوربین ها برای کنترل کودک استفاده شود، شما می توانید به راحتی از محل کار خود زمان رفت و آمد کودک را بررسی کنید و با فرزند خود صحبت کنید. میکروفون این دوربین ها دارای فیلتر سر و صدا بوده و ارتباط صوتی بسیار شفاف و خوبی را برقرار می کند.

نحوه ی عملکرد دوربین مدار بسته Baby Cam

دوربین های مدار بسته baby cam یک عدد ورودی برای کارت حافظه و مموری کارت اس دی دارند که تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته بر روی آن ذخیره می گردد. برای مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته بی سیم و همچنین مکالمه و شنود صداها باید در نزدیکی دوربین اینترنت وایرلس بی سیم داشته باشیم و همچنین جهت چرخاندن و تغییر زاویه دوربین نیازمند به نرم افزار می باشیم. برای مشاهده تصاویر گذشته این دوربین ها نیز می توانیم از طریق اینترنت و نرم افزار های مربوطه اقدام کنیم و یا اینکه می توانیم کارت حافظه دوربین را در کامپیوتر قرار دهیم.

 

بیبی کم

مزایای استفاده از دوربین های مداربسته baby cam
  • انتقال اطلاعات به صورت بی سیم به گوشی های هوشمند
  • ارائه تصاویر با کیفیت خوب
  • جابجایی آسان
  • عدم نیاز به سیم کشی و هزینه های مربوطه
  • عدم نیاز به دانش فنی و تخصص برای نصب و راه اندازی آن
  • برقراری ارتباط دو طرفه به دلیل استفاده از میکروفون و اسپیکر بر روی دوربین مدار بسته

به طور کلی برای استفاده از این نوع دوربین ها کافی است آن را در محل مورد نظر یا به صورت ایستاده و یا به صورن آویزان از سقف و دیوار متصل نموده و با اتصال موبایل و دوربین عروسکی به اینترنت مراحل نوشته شده در دفترچه راهنما را انجام داده تا ارتباط برقرار گردد. اگر مطالعه مطلب ” دوربین مدار بسته Baby Cam ” برای شما مفید واقع گردید، برای مطالعه دیگر مطالب مشابه به وب سایت ما مراجعه فرمائید.

 

نصب دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *