دوربین مداربسته یونی آرک Uniarch

 برند دوربین مداربسته یونی آرک Uniarch

برند یونی آرک زیر مجموعه برند یونی ویو است. شرکت یونی ویو در چین قرار دارد و رتبه دوم را در سیستم‌های نظارتی چین به خود اختصاص داده است.  این نسل دوربین‌ها به تازگی وارد بازار شده اند. به نوعی می‌توان گفت ورژن اقتصادی یونی ویو هستند اما از کیفیت بالایی برخوردارند. یونی آرک فقط روی تولید دوربین IP تمرکز کرده است. در دوربین‌های IP از دستگاه ضبط کننده NVR استفاده می‌شود‌. با وجود اینکه این برند تنها دوربین‌های IP تولید می‌کند، اما برای انواع  پروژه‌ها، بزرگ و کوچک، مناسب هستند. دوربین‌های آنالوگ نیز کیفیت خوبی دارند اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های IP کاربردی‌تر هستند. برند یونی آرک در ایران با گارانتی ردکا عرضه می‌گردد.

خرید دوربین مداربسته یونی آرک

برای مشاهده آخرین قیمت‌های برند یونی آرک کلیک کنید.

 

در ابتدا این شرکت روی تنوع محصول تاکید داشت اما اکنون به خصوص در تولید برند یونی آرک کیفیت را در اولویت قرار داده است. یونی آرک ۸ مدل دوربین و۹ مدل دستگاه ان وی ار روانه بازار کرده است. ویژگی‌هایی که در این راستا پیشرفت کرده‌اند عبارتند از: کیفیت تصویر، زاویه دید و نصب آسان. از دیگر مزایا محصولات یونی آرک محیط کاربری آسان و به دور از پیچیدگی است‌.

 

 دوربین مداربسته یونی آرک Uniarch

دوربین‌های یونی آرک 

دوربین‌های مداربسته دام ظاهری به شکل نیم کره دارند و برای فضاهای داخلی مناسب هستند. البته برای فضاهای باز مناسب هستند اما نیاز به محافظ دارند، چرا که بدنه مقاومی برای خطرات احتمالی ندارند.

دوربین‌های بولت استوانه ای شکل هستند و برای فضای باز طراحی شده‌اند، چرا که ضد اب و گرد و غبار هستند. در ضمن در برابر آسیب ناشی از ضربه مقاومت بیشتری نسبت به دوربین‌های دام دارند.

دستگاه ضبط کننده این برند NVR است. اغلب افراد فکر می‌کنند این دستگاه تنها در ذخیره سازی تصویر‌ها کاربرد دارد، اما مدیریت تصویر، شمارش افراد، تشخیص پلاک،  تشخیص چهره… را نیز انجام می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این دستگاه، بازیابی تصویرها بر اساس تاریخ و زمان است.

دسته بندی دستگاه NVR

همانطور که دوربین‌های مداربسته متنوعی تولیده شده است، دستگاه‌های NVR متفاوتی نیز برای اتصال به دوربین وجود دارند. این تفاوت به پهنای باند و تعداد کانال برمی‌گردد. هر چه کیفیت دوربین بالاتر باشد، ترافیک شبکه را نیز باید دقیق‌تر محاسبه کرد. به طور کلی، هر چه تعداد کانال‌ها بیشتر باشد، حجم اطلاعات دریافتی و فشرده سازی متفاوت خواهد بود.

نمایشگر یا مانیتور یونی آرک

اولین اقدام برای داشتن دوربین مداربسته ، خرید دوربین و دستگاه NVR است. قدم بعدی خرید نمایشگر مناسب برای نمایش تصویرها می‌باشد. هر چه کیفیت نمایشگر بهتر باشد،جزئیات را با دقت بیشتری نمایش می‌دهد. دادن دستورات به دوربین نیز با موس و کیبور امکان پذیر است.

نکته ای که در هنگام خرید مانیتور باید در نظر داشت، کیفیت و نور است. گاهی نیاز است تا به مدت طولانی دوربین‌ها تحت نظر باشند و باعث  خستگی چشم نشوند.

اندازه نمایشگر‌های یونی آرک ۲۲ و ۲۴ اینچی است و هر دو LED FHD می‌باشند. عوامل تاثیرگذار در اندازه نمایشگر دوربین آرک عبارتند از: فاصله نمایشگر تا بیننده، تعداد دوربین‌های نمایش داده شده در تصویر، رزولوشن و حساسیت دوربین مداربسته.

 

نمایشگر یا مانیتور یونی آرک

سوئیچ یونی آرک

سوئیچ یونی آرک در بسترسازی کاربرد دارد. زمانی که باید چندین دوربین یا نمایشگر را به دستگاه NVR متصل کنیم، از سوئیچ استفاده می‌کنیم. برای اتصال شبکه‌ها به یکدیگر نیز از سوئیچ شبکه استفاده می‌شود. تعداد سوئیچ‌ها در پیکیربندی یک شبکه می‌تواند متغیر باشد.

استفاده از سوئیچ امنیت سیستم و شبکه را افزایش می‌دهد، چرا که اطلاعات تنها برای یک نفر ارسال می‌شود‌.

سوئیچ‌های یونی آرک، از تکنولوژی POE بهره می‌برند. با استفاده از این تکنولوژی اطلاعات و انرژی الکتریکی توسط یک کابل منتقل می‌شود.

مدل‌های سوئیچ یونی آرک به شرح زیر است:

  • SW-2110-P
  • SW-2106-P

مدل اول ۱۰ پورت POE و مدل دوم ۶ کابل POE، دارد.

کابل شبکه یونی آرک

برای راه اندازی دوربین مداربسته به کابل شبکه نیاز داریم. تصویر‌ها توسط این کابل به دستگاه ضبط کننده NVR منتقل می‌شوند. کابل شبکه از چند رشته سیم زوج بهم بافته شده، تشکیل شده است. یکی از دلایل این درهم تنیدگی پیشگیری از نویز است. برای دوربین مداربسته یونی آرک از کابل CAT6 و E5  استفاده می‌شود.

ویژگی‌های این دوکابل عبارتند از:

  • تقریبا ۳۰۵ متر طول
  • دارای پوشش PVC

نرم افزار دوربین یونی آرک

راه اندازی دوربین مداربسته تنها با کابل، سوئیچ و دستگاه NVR کامل نمی‌شود. برای کنترل دوربین‌های مداربسته دو دسته نرم افزار وجود دارد:

  • نرم افزار برای انواع برندها
  • نرم افزار مخصوص یک برند خاص

و این نرم افزارها در کامپیوتر، لپتاپ و گوشی موبایل قابل اجرا هستند.  هدف از نصب این برنامه‌ها کنترل و مدیریت دوربین مداربسته است. برخی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند. در برنامه های پولی، کاربران برای استفاده از برخی قابلیت‌ها ماهانه یا سالانه باید هزینه‌ای پرداخت کنند. البته دسترسی رایگان به نرم افزار این شرکت ( برای لپتاپ و گوشی) برای کاربران فراهم شده است.

زنگ هشدار، صدای دو طرفه، نمایش زنده تصویرها و استفاده چند کاربر از یک حساب کاربری تنها بخشی از قابلیت‌های نرم افزار یونی آرک است. درضمن برخی از ویژگی‌های نسخه ویندوز و اندروید با یکدیگر متفاوت می‌باشد. در ضمن برای مشاهده تصویرها از راه دور، دسترسی به اینترنت ضروری است.

 

نرم افزار دوربین یونی آرک

 

کلام آخر

یونی آرک نسخه مقرون به صرفه و اقتصادی دوربین یونی ویو است. با وجود اینکه ورژن اقتصادی نام گرفته، کیفیت مطلوبی دارد. دلیل کیفیت بالا و عدم پیچیدگی محصول، تمرکز روی کیفیت محصول است نه تنوع گسترده آن. یونی آرک با داشتن تنوع کم، برای هر سلیقه و نیازی دوربین تولید کرده است. دوربین‌های دام و بولت نمونه‌ا‌ی از این تنوع هستند. این نکته حائز اهمیت است که حتی دستگاه‌های NVR مورد نیاز برای دوربین‌ها نیز وجود دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *