تاثیر نصب دوربین و دزدگیر بر کاهش حوادث احتمالی

همانطور که می‌دانید، امروزه برقراری امنیت در فضاها از اهمیت بالایی برخوردار است و سیستم های امنیتی متعددی بدین منظور به کار بسته می‌شوند. فضاهای اداری، فضاهای تجاری و همین طور فضاهای مسکونی از مهم ترین فضاهایی هستند که عموما نیاز به برقراری امنیت دارند و باید مورد حفاظت قرار بگیرند. تجهیزات و سیستم های متعددی در سراسر جهان بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند که از مهم ترین و پر کاربردترین آنها می‌توان به دوربین های مداربسته و دزدگیرها اشاره نمود.

سیستم های امنیتی یاد شده به طور معمول دو کاربرد مهم دارند که یکی از این کاربردها پیشگیری از جرم و دیگری تشخیص و پیدا نمودن مجرمان است. در ادامه مطلب ” تاثیر نصب دوربین و دزدگیر بر کاهش حوادث احتمالی ” قصد داریم بیشتر درباره اهمیت خرید و نصب دزدگیر و دوربین های مداربسته با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

چنانچه پیش تر نیز گفته شد، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن می‌تواند نقش پیش گیرنده در مورد جرم هایی مانند سرقت و خرابکاری داشته باشد. به طور مثال زمانی که یک فرد مجرم برای سرقت از منزل شما وارد عمل می‌شود با دیدن پکیج دوربین مداربسته از سرقت آن ساختمان خودداری می‌نماید. یا اگر همان سارق متوجه شود که محل مورد نظر به دزدگیر مجهز است، عموما ریسک به صدا در آمدن آژیر را نمی‌پذیرد و صحنه را ترک می‌کند. اینجاست که ضرورت نصب دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن برای پیشگیری از وقوع جرم نمود عملی پیدا می‌نماید.

تاثیر نصب دوربین و دزدگیر بر کاهش حوادث احتمالیتاثیر نصب دوربین و دزدگیر بر کاهش حوادث احتمالی

حال فضایی را فرض کنید که

به دوربین مداربسته مجهز است. در حالت کلی نصب و راه اندازی دوربین مداربسته زمانی می‌تواند پیشگیرانه باشد که دو شرط زیر در آن محقق گردد:

شرط اول این است که مجرم از وجود دوربین در محل آگاهی داشته باشد. بدین منظور توصیه متخصصین این حوزه این است که دوربین در مکانی نصب شود که از تمام فواصل به راحتی دیده شود و مکان آن به آسانی قابل تشخیص باشد. در چنین وضعیتی زمانی که فرد مجرم وارد فضا می‌شود سریعا دوربین را می‌بیند و برای اینکه به دردسر نیفتد مکان را ترک می‌کند.

شرط دوم این است که مجرم باید باور داشته باشد که وجود دوربین یک خطر واقعی برای دستگیری اش است. بدین منظور متخصصین توصیه می‌کنند تا دوربین و متعلقات آن در فضایی نصب شود تا فرد مجرم به آن دسترسی نداشته باشد چراکه اگر این فرد به آسانی به دوربین دسترسی داشته باشد، می‌تواند به آسانی آن را از کار انداخته و فعالیت خود را انجام دهد. اما اگر دوربین در مکانی نصب شود که مجرم به آن دسترسی نداشته باشد و در عین حال به راحتی آن را ببیند، قطعا احساس خطر نموده و باور می‌کند که اگر در آن فضا بماند دستگیر خواهد شد، لذا فضا را ترک می‌کند.

ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته در کاهش حوادث احتمالی

از زمانی که دوربین های مداربسته به بازارهای جهانی معرفی شدند تا کنون مطالعات زیادی بر روی این سیستم ها انجام گرفته است. اکثر این مطالعات نقش دوربین مداربسته را در پائین آوردن نرخ جرم تایید نموده اند. این مطالعات همچنین اعلام نموده اند که بیشترین بازدارندگی توسط دوربین مداربسته در سرقت ها و جرائم رانندگی صورت گرفته است. در یک مطالعه موردی نیز این نتیجه حاصل شد که پس از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته در پارکینگ ها، جرائم تا میزان 90 درصد کاهش یافته است.

اگر دوربین مداربسته در کنار دیگر روش های نظارتی و امنیتی مانند دزدگیرها مورد استفاده قرار گیرد، نقش دوربین مداربسته در بازدارندگی از جرائم بیشتر نیز خواهد شد، بنابراین توصیه اکثر کارشناسان حوزه امنیت این است که سیستم های حفظتی و امنیتی همگی در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند. اما اگر بنا به هر دلیلی، فقط امکان اجرای یکی از سیستم های امنیتی وجود داشت، توصیه ما این است که شرایط و نیازهای فضای مورد نظر بررسی و در نهایت تصمیم گیری گردد که کدام یک از این سیستم ها می‌توانند نیاز فضا را به تنهایی برطرف نمایند.

ضرورت خرید و نصب دوربین مداربسته در کاهش حوادث احتمالی

همانطور که می‌دانید

با توجه به کاربرد ها و کارایی های فوق العاده دوربین های مداربسته، این سیستم های حفاظتی از برترین سیستم ها برای محافظت از اماکن هستند و امروزه برای صاحبین ملک و کسب و کار که قصد محافظت از فضاهای خود را دارند، ضروری محسوب می‌شوند و تقریبا کمتر کسی است که صحبت از امنیت به میان بیاید و این دستگاه ها به ذهنش نرسد. اما دزدگیرها نیز در بسیاری از مواقع، گزینه های مناسبی هستند و می‌توانند امنیت فضاهای مورد نظر را تضمین کنند.

دزدگیرها از گذشته تا کنون بسیار پیشرفت نموده اند و به واسطه سنسورهایی که به آنها اضافه گردیده، توانایی تشخیص جرم آنها بالاتر رفته و همین موضوع کمک نموده تا آنها نیز مانند دوربین های مداربسته گزینه های بسیار مناسبی برای محافظت از اماکن باشند.

با توجه به موارد ذکر شده باید گفت که خرید دوربین های مداربسته و دزدگیرهای اماکن جز ضروری ترین گزینه ها برای برقراری امنیت در فضاها و پیشگیری از جرائم محسوب می‌شود و همواره باید مد نظر قرار گیرد.

نصب دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

اولین گام در برقراری امنیت فضاها، رسیدن به این نتیجه گیری است که این تجهیزات مهم ترین تجهیزاتی هستند که باید برای محافظت و پیشگیری از وقوع جرم مورد استفاده قرار گیرند. در واقع رسیدن به این درک و دریافتن ضرورت خرید این تجهیزات گام اول است اما گام دوم نصب صحیح دوربین های مداربسته و دزدگیر اماکن است. این موضوع بدین معناست که این تجهیزات باید به بهترین شکل نصب و راه اندازی شوند تا بالاترین بازدهی را داشته باشند. این بازدهی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول پیشگیری از وقوع جرم و بخش دوم پیگیری جرم اتفاق افتاده برای دستگیری مجرمان می‌باشد. ضرورت نصب این تجهیزات بر کسی پوشیده نیست اما چگونگی نصب آنها هم بر کسی پوشیده نیست.

بسیاری معتقدند اگر تجهیرات امنیتی به درستی و با جانمایی صحیح در مکان های مورد نظر واقع شوند، می‌توانند تا میزان زیادی از وقوع جرم بکاهند و از اتفاقات احتمالی بعدی جلوگیری کنند. بنابراین جانمایی می‌تواند یکی از مهم ترین گزینه ها در کاهش جرم باشد اما چگونه؟

نصب دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

تصور کنید که

سارقی به حیاط یک خانه مراجعه می‌کند و وارد آن می‌شود. اگر این فضا به دوربین داربسته مجهز باشد و دوربین در مکانی نصب شده باشد که هم دیده شود و هم امکان دسترسی به آن به آسانی وجود نداشته باشد، کمتر سارق یا مجرمی جرات می‌کند تا به کار خود ادامه دهد و مکان را ترک خواهد کرد.

یا اگر سارق مورد نظر زمانی که قصد ورود به فضایی را داشت، متوجه پکیج دزدگیر اماکن و سنسورهای آن بشود قطعا از ادامه مسیر و فعالیت خود انصراف می‌دهد و آنجا را ترک می‌کند.

حال تصور کنید مکان مورد نظر شما هم به دوربین مداربسته مجهز باشد و هم به دزدگیر اماکن. قطعا می‌توان اطمینان داشت که کمتر مجرمی جرات ورود به چنین فضایی را پیدا می کند و امنیت آن بخوبی حفظ هخواهد شد.

خرید و نصب دوربین مداربسته در کنار خرید و نصب دزدگیر اماکن می‌تواند تا حد زیادی امنیت فضاها را تامین نماید.

مزایای نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین های مداربسته مزایای فراوانی دارد که از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوربین های مداربسته
  • کمتر شدن ترس از وقوع یک جرم
  • کمک در تحقیقات پلیس و نیروهای امنیتی
  • کمک کردن به کادر پرشکی
  • جمع آوری اطلاعات لازم

مزایای نصب دزدگیر اماکن

دزدگیرهای اماکن نیز مزایای فراوانی دارند که از جمله این مزایا می‌‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آرامش ذهنی مالک از عدم وقوع جرم
  • قرار گرفتن در پوشش بیمه
  • امکان کنترل از راه دور
  • امکان اتصال به سنسورهای متعدد برای جلوگیری از امور مختلف

 

حال که مزایای خرید و نصب تجهیزات امنیتی از جمله دوربین های مداربسته و همین طور دزدگیر اماکن را دانستید، فرض کنید که هر دوی این سیستم ها در فضای مورد نظر شما نصب و راه اندازی شده اند. در اینصورت تا حد بسیار بالایی احتمال وقوع جرم پایین می‌آید و بدین ترتیب امنیت فضای شما به طور کامل برقرار می‌شود. امید است از مطالعه این مطلب لذت برده باشید، اگر این مطلب برای شما مفید بود، با دیگر مطالب آموزشی ما نیز همراه باشید.

6 thoughts on “دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر اماکن؟ بررسی مزایای نصب هرکدام.

  1. ایا دوربین و دزدگیر به صورت جدا هستند یا به هم کمک می کنن؟
    به هم مرتبط هستند؟

    1. بله جدا هستن اما برای بهتر بودن هم پوشانی دارند

  2. تخفیف هم دارید روی پکیج هاتون؟

    1. بله لطفا تماس بگیرید

  3. به نظرم هر دو خوبن به هم کمک می کنن تا امنیت رو بالا تر ببریم

    1. بله دقیقا ممنون از نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *