تکنولوژی دید در شب

مشاهده بیشتر با نظارت شبانه (تکنولوژی دید در شب)

دوربین های مداربسته روز به روز در حال پیشرفت هستند و به صورت مداوم به تکنولوژی های متعددی مجهز می شوند که یکی از کاربردی ترین این تکنولوژی ها قابلیت دید در شب دوربین مداربسته است. همانطور که مستحضر هستید، دوربین های مداربسته عمدتا برای محافظت از یک فضا و اطمینان از امنیت آن فضا نصب می شوند. در طول شب به دلیل اینکه نور وجود ندارد، سارقین و تبهکاران بیشتری برای اعمال مجرمانه دست به کار می شوند.

خرید دوربین مداربسته

در گذشته های دور به دلیل اینکه دوربین های مداربسته مجهز به تکنولوژی های کنونی نبودند، قابلیت اینکه تصاویر را در تاریکی شب ضبط کنند نداشتند یا تصاویر را با کیفیت بسیار پایینی ضبط می نمودند، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مداربسته مجهز به تکنولوژی دید در شب گردیده اند و می توان با اطمینان کامل به آنها، تصاویر با کیفیتی را در تاریکی شب در اختیار داشت. در ادامه مطلب ” مشاهده بیشتر با نظارت شبانه (تکنولوژی دید در شب) ” با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در ارتباط با این تکنولوژی در اختیار شما قرار دهیم.

دید ر شب

قابلیت دید در شب دوربین مداربسته چیست؟

همانطور که گفته شد در تاریکی شب اتفاقات تبهکارانه و مجرمانه بیشتری صورت می گیرد، بنابراین دوربین های مداربسته می توانند نقش مهمی را در برقراری امنیت در تاریکی شب بازی نمایند. توصیه این است در زمان خرید دوربین مداربسته به قابلیت دید در شب دوربین مداربسته توجه داشته باشید تا بتوانید در تاریکی شب نیز از فضای مورد نظر خود محافظت نموده و در صورت وقوع هرگونه اتفاق بتوانید فرد مجرم را شناسایی کنید.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب چگونه کار می کند؟ دوربین های مداربسته دید در شب از طریق سنسورهای مادون قرمز یا IR خود می توانند در تاریک ترین نقاط تا یک برد مشخص، هرگونه حرکت مشکوکی را ثبت نمایند. برای عملی شدن این امکان، در اطراف دوربین مداربسته لامپ هایی نصب می شوند که نور مادون قرمز را از خود منعکس می کنند. اشعه های مادون قرمزی که از دوربین تابیده می شوند، در کنار یکدیگر جمع شده و تقویت می شوند و این امکان را به کاربر می دهند تا بتواند تصاویر را در تاریکی شب به خوبی مشاهده نمایند.

نکته قابل توجه برای دوربین های مداربسته ای که به تکنولوژی دید در شب مجهز هستند این است که این لامپ ها موجب آشکار شدن محل قرار گرفتن دوربین مداربسته نمی شوند و فقط نور مورد نیاز برای ضبط تصاویر را فراهم می آورند.

نصب دوربین های مداربسته با تکنولوژی دید در شب

خوب امید است تا به اینجای مطلب توانسته باشیم اطلاعات خوبی درباره دوربین های مداربسته با تکنولوژی دید در شب در اختیار شما قرار دهیم. آنچه درباره دوربین های مداربسته با این قابلیت مهم است، نحوه نصب، جانمایی و راه اندازی این گروه از دوربین های مداربسته است. چرا که کوچکترین خطا در نصب می تواند کیفیت تصاویری را که کاربر انتظار دارد تامین نکند. بنابراین برای برخورداری از بالاترین و بهترین کیفیت در کنار وضوح بالا در تاریکی شب بهتر است نکات زیر را رعایت نمائید:

تکنولوژی دید در شب

  • از تابیدن نور بصورت مستقیم در لنز جلوگیری کنید.

حتما زمانی که قصد دارید تا دوربین را نصب کنید، دقت نمائید دوربین در مکانی نصب نشود که در معرض تابش مستقیم نور به لنز باشد. چرا که اگر نوری مانند نور خورشید بصورت مستقیم به لنز بتابد، باعث می شود دید دوربین تار شده و کیفیت تصاویر دریافتی تقریبا نصف شود. اهمیت این موضوع بر روی کیفیت تصاویر دریافتی از دوربین مداربسته بسیار مهم است. چرا که سارقین می توانند با یک نور زیاد مانند نور چراغ قوه، دوربین را از کار بیندازند.

  • نور مادون قرمز کمکی برای دوربین نصب کنید.

یکی از راه هایی که شما می توانید به کمک آن تصاویر بسیار با کیفیتی را در مکانی که تاریکی مطلق است در اختیار داشته باشید، اضافه نمودن منابع متعدد نور مادن قرمز است، چرا که نور مادن قرمز توسط چشم انسان دیده نمی شود اما در عوض می تواند به ضبط تصاویر با کیفیت برای دوربین شما کمک بسزایی بنماید. با انجام این عمل شما تصاویر روشن، با کیفیت و رنگی در اختیار خواهید داشت که دقیقا همان چیزی است که اکثریت کاربران دوربین های مداربسته به دنبالش هستند.

  • شیشه لنز دوربین را همیشه بدون لک و تمیز نگه دارید.

برای اینکه همیشه کیفیت تصاویر دوربین مداربسته شما در بهترین حالت خود قرار داشته باشد، توصیه این است که شیشه جلوی دوربین مداربسته خود را همیشه تمیز نگه دارید. به طور مثال حشرات و عنکبوت ها به دلیل علاقه شدیدی که به دوربین های مداربسته و نور مادون قرمز دارند، تارهایی را در جلوی لنز دوربین می تنند که مانع دید می گردد. بنابراین بهتر است سطح دوربین مداربسته را چند بار در سال تمیز کنید تا بهترین کیفیت تصویر را برای خود تضمین نمائید.

  • دوربین مداربسته را در مجاورت پنجره نصب نکنید.

متاسفانه یکی از اشتباهات رایجی که در زمان نصب دوربین های مداربسته روی می دهد این است که این دوربین ها در مجاورت پنجره نصب نشوند. زمانی که دوربین در مجاورت پنجره نصب می شود، در شب نور مادون قرمز دوربین به پنجره برخورد نموده و بازتاب می شود و دوباره به خود دوربین باز می گردد. لذا کیفیت تصاویر به شدت کاهش می یابد.

برد دوربین مداربسته با تکنولوژی دید در شب چقدر است؟

منظور از برد دوربین مداربسته با تکنولوژی دید در شب نهایت عمق دیدی است که دوربین قادر به مشاهده آن است. به طور کلی برد دید دوربین مداربسته دید در شب، نهایت عمقی است که دوربین می تواند به اصطلاح ببیند. به طور کلی برد دید دوربین مداربسته مادون قرمز به دو عامل بستگی دارد:

ال ای دی و میزان حساسیت چیپ ست دوربین به امواج IR

عموما برد مفید دوربین مداربسته دید در شب نسبت به آنچه معمولا در کاتالوگ دوربین می آید کمتر است. اگر بخواهیم بصورت میانگین یک عدد اعلام کنیم، برد مفید دوربین با قابلیت دید در شب عموما بیشتر از 30 متر نیست.

مزایای دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب

  • دوربین های مداربسته با قابلیت دید در شب هزینه بالایی ندارند، به همین دلیل اکثریت دوربین های مداربسته امروزی به این قابلیت مجهز هستند.
  • مزیت اصلی این دوربین ها مجهز بودن به نور مادون قرمز است. بنابراین در فضایی که نور وجود ندارد، وجود دوربین مداربسته با نور مادون قرمز می تواند کمک کند بدون اینکه کسی متوجه شود، تصاویر با کیفیتی توسط دوربین ضبط شود.
  • تکنولوژی به کار رفته در دوربین های مداربسته دید در شب ساده است. به همین دلیل اکثر تولید کنندگان می توانند این دوربین ها را تولید کنند و به تولید این دست دوربین ها علاقه نشان می دهند.
  • دوربین های مداربسته دید در شب به دلیل اینکه مقاومت خوبی دارند می توانند هم در فضاهایی درونی و هم در فضاهای بیرونی استفاده شوند.
  • دوربین های مداربسته نیازمند انرژی بالایی نیستند از این رو هزینه بسیار کمی دارند اما در عین حال تنوع بالایی نیز دارند.

مزایا دید در شب

دوربین مداربسته رنگی با قابلیت دید درشب

به طور کلی دوربین های مداربسته دید در شب رنگی، تصاویر را به دو صورت به شکل رنگی ایجاد می نمایند:

سخت افزاری: دوربین مداربسته در سخت افزار خود به شکلی طراحی شده که تصاویر رنگی در شب تولید کند. سخت افزار به کار رفته در این دست دوربین ها می تواند در کنار یک نصب مناسب، کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. تنها موضوعی که درباره این دوربین ها وجود دارد این است که این دوربین ها قیمت بسیار بالایی دارند.

نرم افزاری: در این دست دوربین ها، از طریق نرم افزار یک سری عملیات پردازش بر روی تصاویر صورت می گیرد. وجود سنسور AHD در دوربین مداربسته این امکان را به کاربر می دهد که از طریق دستکاری و تغییر تنظیمات تصاویر به صورت نرم افزاری کیفیت تصاویر را در شب به خوبی ارتقا دهد و حتی به راحتی بتواند پلاک ماشین را نیز بخواند. نکته قابل توجه درباره این دوربین ها این است که این دوربین ها بسیار مقرون به صرفه و ارزان هستند.

نکات قابل توجه در زمان خرید دوربین مداربسته دید در شب

اولین نکته ای که باید در زمان خرید دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب به آن توجه کنید، رزولوشن دوربین است. توصیه این است دوربین هایی که برای فضاهای باز انتخاب می کنید رزولوشن بالایی داشته باشند.

دومین نکته ای که باید بدان توجه داشته باشید، برد دید در شب دوربین است. برد دوربین نکته بسیار پر اهمیتی است. توجه داشته باشید که برد اسمی داخل کاتالوگ از برد مفید کمتر است.

سومین نکته نیز زاویه دید دوربین است. چنانچه قصد دارید دوربین دید در شب تمام زوایای محیط را در بر بگیرد، باید به زاویه دید دوربین توجه ویژه ای داشته باشید. زاویه دید دوربین به شما کمک می کند تا مناطق وسیع تری را مشاهده کنید.

امید است مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع گردیده باشد. توصیه می کنیم با دیگر مطالب ما در زمینه دوربین های مداربسته نیز همراه باشید.

درخواست اعطاء نمایندگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *