گارانتی دوربین مداربسته

 

گارانتی‌های دوربین مداربسته، شرایط و تشخیص آن‌ها

در جوامع امروز دوربین‌ مداربسته مورد استقبال مردم قرار گرفته و هر فردی متناسب با هدف وبودجه خود نوع دوربین را انتخاب و خریداری می‌کند. اما تنها خرید دوربین مطرح نیست بلکه خدمات پس از فروش و گارانتی نیز حائز اهمیت است. بسیاری از افراد دانشی در این حوزه نداشته و برخی دیگر نگران هزینه‌های خراب شدن دوربین خود هستند؛ از این رو گارانتی این مشکل را حل می‌کند. دلایل زیادی برای خراب شدن یا از کار افتادن دوربین‌ها وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از: نوسانات برق، نصب غیر اصولی، استفاده از آداپتور‌های غیر استاندارد و…. این مقاله اطلاعاتی درباره گارانتی دوربین‌ها، شرایط و چگونگی تشخیص آن‌ها ارائه می‌دهد.

گارانتی در وسایل الکترونیک از اهمیت به سزایی برخوردار است. وسایل الکترونیک حساس بوده و به دلایل زیادی، امکان خراب شدن آن‌ها وجود دارد از این رو داشتن گارانتی معتبر نه تنها خالی از لطف نیست بلکه هزینه‌های جانبی را نیز کاهش می‌دهد.

قبل از آنکه مفهوم گارانتی‌ و کاربرد آن مطرح شود، بهتر است به دلایل استفاده آن پرداخته شود.  پیش از این به برخی از دلیل خراب شدن دوربین‌ها اشاره شد حال بهتر است به تفضیل درباره آن صحبت شود. اغلب سارقان سعی دارند دوربین را از کار انداخته یا به آن آسیب بزنند. برخی از دلایل از کار افتادن دوربین‌ها به شرح زیر است:

اشکال در منبع تغذیه: یکی از راه‌های شناسایی این مشکل، وجود اختلال در تصویرهای خروجی است. برخی از دلایل به وجود آمدن این اختلال عبارتند از: نوسانات برق، استفاده از آداپتور های غیر استاندارد و خرابی کابل‌ داخلی.

اشکال در پخش تصویرها: شناسایی این مشکل کار چندان دشواری نیست. یکی از علائم آن قطع و وصل شدن تصویر است. برخی از دلایل ایجاد این اختلال عبارتند از: قطعی کابل، اشکال در BNC، وجود نویز و اشکال در دستگاه ضبط کننده تصویر. گاه پیش می‌آید تصویر پخش شده اما رنگ مناسبی ندارد. این اتفاق زمانی می‌افتد که فیلتر ICR دچار مشکل شود.

گارانتی چیست؟

گارانتی برگه ضمانتی است که روی کالا وجود دارد. اما این برگه گارانتی صرفا یک برگه نیست بلکه در ازای این برچسب یا برگه، شرکت مورد نظر ضمانت می‌کند در صورت وجود خرابی یا اختلال، دوربین را تعمیر یا تعویض نماید. مدت زمان گارانتی نیز بسته به نوع شرکت متفاوت است.

داشتن گارانتی بسیار مهم است زیرا آسودگی خاطر خریدار و فروشنده را به همراه دارد. از جهتی دیگر خریدار دیگر نگران هزینه‌های جانبی نخواهد بود. درضمن نشان می‌دهد محصول از کیفیت خوبی برخوردار است.

باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از محصولات گارانتی داشته اما خدمات جامعی ارائه نمی‌دهند؛ از این رو بهترین گارانتی متعلق به شرکت‌هایی است که نمایندگی فعالی در ایران داشته باشند. به همین دلیل بهتر است گارانتی از سوی خود شرکت سازنده باشد. برخی از شرکت‌ها شرایطی برای استفاده از گارانتی دارند که یکی از آن‌ها نصب دوربین توسط تکنسین‌های خود شرکت است.

همانطور که گفته شد گارانتی‌های هر شرکت متفاوت بوده و برخی از چیزهایی که ممکن است شامل گارانتی نشوند عبارتند از: دستکاری دوربین و دستگاه ضبط کننده، شکستگی، ضربه خوردن، خرابی برد به علت پارگی کابل، خرابی کانکتور به علت عدم نصب صحیح، ریختن آب روی قطعات الکترونیکی و استفاده از آداپتورهای غیر استاندارد. البته هر شرکت در کنار عرضه دوربین‌های خود کاتالوگی نیز دارد که با خواندن آن می‌توان از شرایط گارانتی آگاه شد.

تشخیص گارانتی معتبر

گارانتی‌های متفاوتی در بازار برای دوربین‌های مداربسته وجود دارند. برای اطمینان خاطر از نوع گارانتی بهتر است افراد از فروشگاه‌های معتبر، دوربین مداربسته را تهیه کنند.

کلام آخر

امروزه خواهان دوربین‌های مداربسته افزایش یافته چرا که آسودگی خاطر و امنیت را فراهم می‌کنند. این دوربین‌ها در مدل‌ها و قیمت‌های متفاوتی وجود دارند. از آنجایی که دوربین مداربسته از جمله وسایل الکترونیکی است، حساس بوده و برای صرفه جویی در هزینه‌های جانبی بهتر است شامل گارانتی شود. گارانتی‌های متنوعی داخل بازار وجود دارند. مدت زمان و شرایط هر گارانتی با توجه به شرکت مورد نظر متفاوت است. برای اطلاع از زمان و شرایط آن می‌توان کاتالوگ محصول را مطالعه کرد. درضمن بهتر است چنین دوربین‌هایی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و آن برند نمایندگی فعالی در داخل ایران داشته باشد.