همه چیز درباره دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن

وجود انواع دزدگیر اماکن که در بازار وجود دارد با تنوع بالا و تکنولوژی های مختلف، باعث سردرگمی بسیاری از خریداران سیستم های امنیتی شده است. دزدگیر های اماکن شامل انواع مختلفی همچون سیم کارتی، بی سیم، آژیری و … هستند که با توجه به استقبالی که مردم برای ایمن سازی اماکن، فروش محصولات برند های برتر دزدگیر اماکن مانند فایروال و پارادوکس روز به روز در حال افزایش می باشد. به طور کلی وظیفه ی دزدگیر اماکن یا همان سیستم اعلام سرقت، اعلام ورود غیر مجاز به یک مجموعه یا حریم شخصی طی شکستن یک در یا قفل با ایجاد صدا یا نور یا یک تماس تلفنی می باشد.

دزدگیر های موجود در بازار هرچند از لحاظ ظاهر در انواع و اشکال مختلفی ارائه شده اند ولی به طور کلی همگی آن ها دارای یک ساختار مشترک می باشند یعنی اکثر دزدگیر ها دارای خط تحریک باز و تحریک بسته هستند و دارای کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور جهت روشن و خاموش کردن دستگاه می باشند. در ادامه مطلب ” همه چیز درباره دزدگیر اماکن ”  به معرفی انواع دزدگیر می پردازیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، با ما در ادامه همراه باشید.

شما می‌توانید پکیج دوربین مداربسته را به صورت کامل تهیه فرمایید.

 

پکیج دزدگیر اماکن

بخش های مختلف انواع دزدگیر

بخش های مختلف انواع دزدگیر شامل موارد زیر می باشد:

  • تجهیزات و سنسور هایی که دسترسی غیرمجاز و یا ورود غیرمجاز را تشخیص می دهند.
  • پنل مرکزی دزدگیر که کلیه سنسور ها و تجهیزات به آن متصل می باشند.
  • منبع تغذیه پنل مرکزی و سنسور ها
  • باتری یا یو اس پی برای مواقع ضروری
  • تجهیزات هشدار دهنده و ایجاد آلارم
  • تجهیزات تلفن کننده
  • انواع چشمی دزدگیر
  • انواع شوک سنسور یا سنسور های حساس به لرزش و کوبش
  • انواع مگنت بسته به نوع و کاربرد دزدگیر

نکته ی قابل توجه این است که دزدگیر های نسل جدید دارای یک ارتباط دو طرفه با مالکین خود هستند، یعنی علاوه بر هشدار دادن دارای قابلیت فرمان پذیری نیز می باشند.

همه چیز درباره دزدگیر اماکن

انواع دزدگیر اماکن

همان طور که می دانید دزدگیر اماکن سیستمی است که به منظور شناسایی ورود افراد غیر مجاز به ساختمان یا سازمان طراحی شده است. بازار فروش دزدگیر منازل، دزدگیر اماکن تجاری، دزدگیر شرکت و … با توجه به افزایش سرقت ها در جامعه ی امروز دائما در حال گسترش است. انواع دزدگیر های اماکن و شناخت آن ها برای خرید یا نصب دزدگیر از موضوعاتی است که همواره مشتریان به دنبال آن هستند مانند هر محصول هوشمند دیگری انواع مختلفی دارند که شرکت های بزرگ اقدام به گسترش و ساخت آن کرده اند. به طور کلی دسته بندی آن بر اساس تکنولوژی ساخت به شرح زیر است:

  • دزدگیر اماکن ساده مبتی بر آژیر و هشدار محلی
  • دزدگیرهای اماکن با سیستم آلارم با استفاده از خطوط تلفن ثابت
  • انواع دزدگیر اماکن سیم کارتی
  • انواع دزدگیر اماکن بی سیم
  • انواع دزدگیر اماکن تحت شبکه

دزدگیر اماکن آژیر دار

در واقع این مدل از دزدگیر های اماکن، قدیمی ترین و ساده ترین نوع دزدگیر می باشند که هیچ گونه آلارم و هشدار راه دوری را ارسال نمی کنند. در این نوع دزدگیر ها تنها آژیر به صدا در آمده به وسیله ی پنل دزدگیر نقش محافظت از محیط را بر عهده دارد. اما از آن جایی که سارقان به راحتی می توانند این سیستم ها را از کار بیندازند، چنین سیستم هایی از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند. قبل از تصمیم برای خرید یک دزدگیر آژیر دار، بهتر است به محله ای که در آن می خواهید دزدگیر را نصب کنید فکر کنید.

دزدگیر اماکن آژیر دار

دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از طریق خط تلفن ثابت

نسل پیشرفته تری نسبت به انواع دزدگیر اماکن آژیری، که با استفاده از سیستم های خطوط تلفن ثابت هستند. در این نوع سیستم ها، علاوه بر به صدا در آوردن آژیر و هشدار محلی برای فراری دادن سارقین، اقدام به تماس با شماره تلفن های ذخیره شده در تلفن ثابت می کنند. مشکلی که در این نوع دزدگیر ها وجود دارد سهولت قطع شدن خطوط تلفن ثابت توسط سارقین می باشد. با این وجود هنوز هم از انواع دزدگیر های مبتنی بر آلارم خطوط تلفن ثابت به دلیل ارزان قیمت بودن در بسیاری از اماکن استفاده می شود.

دزدگیر های سیم کارتی

از جدید ترین و به روز ترین سیستم های امنیتی ضد سرقت، دزدگیر اماکن سیم کارتی می باشد. در واقع دزدگیر های سیم کارتی به دزدگیر هایی گفته می شود که در زمان اعلام خطر، دزدگیر مرکزی از طریق سیم کارت تعبیه شده داخل دستگاه شروع به ارسال اس ام اس و یا تماس با شماره های ثبت شده در حافظه دستگاه می نماید. موارد استفاده از این نوع دزدگیر در منازل، دفاتر کار و مغازه ها می باشد.

دزدگیر اماکن سیم کارتی که یکی از انواع دزدگیر اماکن می باشد از مهم ترین ارکان هوشمند سازی ساختمان نیز محسوب می شود. با پیشرفت تکنولوژی و ابداع سیم کارت های تلفن همراه، راهکار دومی را برای اطلاع رسانی هنگام سرقت در نظر گرفتند. این دزدگیر ها در واقع نسل پیشرفته تر دزدگیر اماکن معمولی هستند با قابلیت هایی همچون ارسال اس ام اس، اعلام قطع برق دزدگیر، اعلام اتمام باتری چشمی بی سیم متصل به پنل مرکزی دزدگیر، امکان فعال و غیرفعال کردن دزدگیر از طریق اس ام اس و یا نرم افزار گوشی هوشمند و ….

دزدگیر اماکن بی سیم

همان طور که از نام این دزدگیر ها مشخص است، ارتباط وایرلس یا بی سیم بین پنل مرکزی و سنسور ها برقرار می شود. استفاده از چشمی های بی سیم به دلیل سهولت اجرای فرآیند نصب آن با استقبال خوبی همراه شده است. طرز کار دزدگیر بی سیم که از انواع پر فروش به حساب می رود به این صورت است که بلافاصله بعد از تشخیص ورود سوژه به محل سرقت با ارسال پالس های تحریک چشمی به دزدگیر، فرمان آلارم و شماره گیری اضطراری صادر می شود.

همه چیز درباره دزدگیر اماکن

سنسور های این دزدگیر ها، برای تغذیه از باتری استفاده می کنند و از طریق سیگنال های رادیویی با کنترل پنل ارتباط برقرار می کنند. دزدگیر های اماکن بی سیم در دو نوع با فرکانس کاری 315 مگا هرتز و 433 مگا هرتز موجود هستند. هر چند سیستم های امنیتی بی سیم نسبت به انواع آن گران تر هستند و برای سنسور ها و کنترل پنل باید از باتری داخلی استفاده کرد، اما در سیستم های دزدگیر سیم دار باید برای نصب از سیم کشی استفاده کرد که ممکن است نیاز به صرف هزینه ی زیادی داشته باشد.

از مزایای استفاده از دزدگیر های بی سیم می توان به شکیل بودن، کاهش هزینه های خرید سیم و اجرت سیم کشی، قابلیت نصب و توسعه در مکان های جدید بعد از نقل مکان، امکانات بالای امنیتی و کنترل از راه دور به وسیله گوشی اشاره کرد. از معایب این دوربین ها نیز می توان به اختلال در عملکرد در موارد نادر به دلیل مشکلات مخابراتی و نویز های محیطی اشاره کرد.

دزدگیر اماکن تحت شبکه

از این دزدگیر ها برای تجمیع با سیستم های هوشمند ساختمانی استفاده می شود و امکان مدیریت و مانیتورینگ مجتمع از راه دور را برای کاربران فراهم می آورد. این دزدگیر ها کاربری مخصوصی دارند و معمولا در سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار گیرند. در صورت تحریک هر سنسور و یا آلارم توسط افراد غیر مجاز گزارش دقیق رخداد ها از طریق ایمیل و یا سایت امنیتی به اطلاع ماموران کنترل می رسد.

انواع دزدگیر اماکن با توجه به برند سازنده

برخی از شرکت های تولید کننده دزدگیر ها که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند عبارتند از:

  • دزدگیر فایروال:

شرکت فایروال از برترین تولید کنندگان سیستم های حفاظتی به شمار می رود و با چندین دهه تجربه در زمینه ی تولید و توزیع انواع آن و دوربین های مداربسته فعالیت می کند. از مزیت های که دستگاه دزدگیر فایروال را نسبت به دیگر برند ها متمایز می کند می توان به گارانتی 5 ساله، قابلیت ست کردن تجهیزات بی سیم و … اشاره کرد.

  • دزدگیر GMK:

شرکت GMK نیز از تولید کنندگان مطرح تجهیزات امنیتی در ایران است که تا کنون مدل های مختلفی از انواع دزدگیر اماکن را عرضه کرده است. از مشخصات فنی این دزدگیر ها می توان به کنترل کردن سه منطقه ی مجزا با یک دستگاه، گزارش ورود و خروج و اعلام قطع و وصل شدن با تماس سخن گو یا اس ام اس، تجهیز شده با سیستم حفاظت اس پی و … اشاره کرد.

  • دزدگیر اماکن پارادوکس:

از بهترین دزدگیر های اماکن ساخت کشور کانادا است که نسبت به دیگر دزدگیر ها قیمت بالایی دارد و از این نوع دزدگیر ها معمولا در سازمان ها یا شرکت های بزرگ استفاده می شود.

اگر مطالعه مطلب ” همه چیز درباره دزدگیر اماکن ” برای شما مفید واقع گریده است، برای مطالعه سایر مطالب مشابه با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته پلاک خوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *