دوربین مداربسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه

دوربین مداربسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه

در حال حاضر آمار ها نشان می دهد که در مکان هایی که دوربین مداربسته وجود دارند، نرخ جرایم بسیار پایین تر از مکان هایی است که فاقد این دوربین ها هستند. دوربین  مداربسته کاربرد های فراوانی دارند که یکی از عمده ترین آن ها در اماکن و ساختمان های اداری است. از جمله کاربرد های دوربین مداربسته در این اماکن می توان به کنترل عبور و مرور ارباب رجوع، بالا بردن بازدهی کارمندان، نظارت بر امور انجام شده و … اشاره نمود.

به طور کلی از زمان های گذشته تا کنون داشتن امنیت کامل در اماکن تجاری و محیط هایی با فضای گسترده به دغدغه ای بزرگ برای صاحبان این اماکن تبدیل شده است و مراکز تجاری و فروشگاه ها از مهم ترین مراکزی هستند که نیازی مبرم و همیشگی به نظارت و کنترل توسط دوربین مداربسته دارند.

با فراهم شدن بستر اینترنت و نرم افزار های تصویر خوان، دوربین مداربسته می توانند تصاویر محیط را در هر لحظه به صورت آنلاین نشان دهند و همین دلیل سبب شده تا ضریب امنیت در فضاهای اداری بسیار بیشتر گردد. در ادامه مطلب ” دوربین مدار بسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه ” به معرفی انواع دوربین ها و کارکرد آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

خرید دوربین مداربسته

انواع دوربین های مدار بسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه ها

بهترین نوع دوربین های مدار بسته برای کارخانه ها و مراکز صنعتی، انواعی می باشند که از وضوح تصویری بسیار بالایی برخوردار هستند. دوربین های مدار بسته آنالوگ برای این فضاها نامناسب، دوربین های مدار بسته اچ دی، دوربین مدار بسته ای اچ دی، دوربین مدار بسته فول اچ دی و دوبین مدار بسته تحت شبکه آی پی برای این امر مناسب هستند. از انواع دوربین های مدار بسته مناسب برای این فضاها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دوربین مداربسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه

دوربین های مدار بسته لامپی:

دوربین های مدار بسته لامپی یکی از رایج ترین انواع دوربین های مدار بسته هستند که با فراهم کردن امکان جمع آوری اطلاعات به صورت 360 درجه نقشی مهم در کنترل تردد و نظارت بر امور دارند. دوربین های مدار بسته لامپی کاملا شبیه به لامپ های رشته ای هستند که بر روی سر پیچ لامپ نصب شده اند و تفاوت آن ها با لامپ های معمولی به سختی معلوم می گردد. عدم شناسایی و تشخیص این نوع دوربین ها و همچنین زاویه دید آن ها سبب شده است این دوربین ها گزینه مناسبی برای سازمان های حفاظتی و محیط ها و فضاهای جاسوسی باشند.

 

دوربین مدار بسته PTZ:

این نوع از دوربین های مدار بسته که بیشتر با نام دوربین مدار بسته اسپید دام شناخته می شوند، یکی دیگر از انواع دوربین های مدار بسته مناسب اماکن تجاری و فضاهای اداری می باشند. دوربین های مدار بسته اسپید دام عموما برای فضاهای باز مناسب هستند، چرا که می توانند فضای زیادی را تحت پوشش قرار دهند.

برای مثال اگر در یک مرکز تجاری این دوربین را نصب کنید، توانایی پوشش دهی چند برابر یک دوربین معمولی را دارد و در ضمن این دوربین ها قابلیت زوم اپتیکال و دیجیتال را دارند تا بتواند جزئیات چهره و اشیا را بیشتر نمایش دهد، در نتیجه بهتر است برای فضاهای باز دوربین های مدار بسته اسپید دام در اولویت انتخاب قرار گیرند.

ptz

دوربین مدار بسته AHD:

دوربین های مدار بسته AHD یکی از بهترین دوربین های مدار بسته آنالوگ هستند که برای انتقال تصاویر از تکنولوژی سیستم های تلوزیونی دیجیتال استفاده می کنند. این گروه از دوربین های مدار بسته برخلاف سایر دوربین های مدار بسته آنالوگ، به دلیل استفاده از سیستم کد گذاری قادر به ارسال تصاویر با حجم و رزولوشن بالا می باشند. دوربین های مدار بسته AHD بر اساس رزولوشن تصاویر و شکل ظاهری در گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند و هر یک دارای ویژگی های متفاوتی هستند.

دوربین های مدار بسته تحت شبکه IP:

دوربین های مدار بسته تحت شبکه دارای سیستم عامل می باشند که می تواند به کامپیوتر و اینترنت متصل شوند و تمام اطلاعات زیر نظر اینترنت و شبکه رد و بدل می شود. وجود اینترنت و کار با آن سبب شده است تا این دوربین ها بتوانند راحت تر تصاویر دیجیتال را دریافت کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های این دوربین ها این است که امنیت در این دوربین ها بسیار بالا می باشد چرا که رمز گذاری شده اند و هر کسی نمی تواند به راحتی به اطلاعات ذخیره شده در آن ها دسترسی پیدا کند.

در ضمن چون این دوربین ها بر پایه اینترنت کار می کنند، در هر فضایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید و اطلاعات دوربین را وارد کنید، می توانید تصاویر را در اختیار داشته باشید. دوربین های مدار بسته تحت شبکه با توجه به امنیت بالایی که دارند، قیمت بیشتری نسبت به دیگر دوربین ها دارند.

ویژگی های دوربین های مدار بسته مناسب برای مراکز تجاری و کارخانه ها

  • برخورداری از قابلیت زوم کردن: داشتن قابلیت بزرگ نمایی فیلم ضبط شده و یا حتی تصاویر لایو زنده.
  • قابلیت serach smart: قابلیتی که امکان جست و جوی صحنه یا اشیایی خاص را برای شما فراهم می کند.
  • قابلیت Stream dual: امکان ضبط دو استریم به شکل مجزا که در این صورت عملکرد شبکه نیز بهبود می یاد.
  • قابلیت Back up Avl: با وجود این قابلیت امکان پخش فیلم بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر بدون نیاز به نصب نرم افزار وجود دارد.
  • قابلیت PTZ: این قابلیت که با نام اسپید دام شناخته می شود و پیش تر نیز به آن اشاره نمودیم، امکان کنترل سیستم دوربین های گردان را در اختیار ما قرار می دهد.

دوربین مدار بسته در اماکن تجاری

در محیط های تجاری که اغلب اشیا و اجناس گران قیمت وجود دارد، به دوربین هایی با کیفیت بالای ضبط تصاویر و نظارت دقیق بر آمد و شدها نیاز است. در گام نخست خرید دوربین مدار بسته برای این اماکن به مشورت و حضور یک کارشناس در محیط مربوطه، برای در نظر گرفتن نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته، تعداد دوربین، جهت قرار گیری و محل نصب نیاز است. پس از مشخص شدن موارد ذکر شده نوبت به نوع لنز و کیفیت تصاویر انتقالی از نمایشگر دوربین و همچنین حجم فضای ذخیره سازی آن می باشد که با توجه به نوع نیاز خریدار تعریف می شود.

بهترین گزینه برای لنز دوربین های مورد استفاده در این اماکن، چشمی 3.6 میلی متری به بالا می باشد تا امنیت محیط را با قدرت بالا تامین نماید. برخورداری از قابلیت تصویر برداری در شب نیز یکی دیگر از پارامترهای مهمی می باشد که باید در هنگام خرید دوربین های مدار بسته به آن توجه نمائید.

دوربین مدار بسته در کارخانه ها و فضاهای بزرگ

دوربین های مدار بسته ای که برای فضاهایی با متراژ های بالا خریداری می شوند، باید بالاترین کیفیت ممکن را در لنز،کیفیت و در بدنه داشته باشند. در کارخانه ها، فضاهای بزرگ، سوله و انبار های غذایی باید دوربین های مدار بسته نصب شوند تا در پایان ساعات اداری به کمک نیروهای حفاظتی و نگهبانی مجموعه آمده و در صورت بروز حوادثی همچون آتش سوزی و یا سرقت اموال و اجناس در سریع ترین حالت ممکن از اتفاقات محیطی با خبر شوند و از بروز این مشکلات جلوگیری کنند و یا در صورت رخ دادن این مشکلات به خوبی آن ها را مهار کنند.

دوربین مداربسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه

نتیجه گیری نهایی

در نهایت با شناخت بهترین سیستم های نظارتی برای کارخانه ها، انبار و اماکن تجاری بزرگ و کوچک، باید قبل از خرید به مواردی که در کارکرد صحیح دوربین های مدار بسته خریداری شده تاثیر گذار است، نهایت دقت به عمل آید و در ضمن باید قبل از نصب، تمامی زوایای اماکن تجاری و انبارها شناسایی شود. همچنین استفاده از دوربین هایی با بروز ترین تکنولوژی ها که تصاویر با کیفیت بالایی را برای شما فراهم کنند و توجه به نوع قاب دوربین مدار بسته که در سه نوع بولت، دام و پی تی زد تولید می شوند، از مواردی است که باید به آن ها توجه ویژه داشت.

در ضمن در صورت خریداری دوربین بولت و دام باید از لنز های بسیار با کیفیت استفاده نمود تا نیازهای امنیتی و حفاظتی هر فضا به خوبی برطرف گردد. دوربین های مدار بسته در حال حاضر کمک شایانی به صاحبان اماکن تجاری همچون طلا فروشی ها، صرافی ها، بانک ها، فروشگاه ها و دیگر فضاها می نمایند و از بروز بسیاری از مشکلات مانند دزدی ها، سرقت ها و دیگر امور مجرمانه ممانعت به عمل می آورند. این ادوات همچنین در صورت بروز چنین اتفاقاتی کمک می کنند تا هر چه سریع تر مجرمان دستگیر و تحویل قانون گردند.

به همین دلیل در حال حاضر وجود این دوربین ها در همه ی مراکز تجاری و کارخانه ها از ملزومات مهم و اولیه به شمار می روند. در ضمن حتما برای خریداری و نصب این دوربین ها در مراکز بزرگ باید از افراد متخصص کمک گرفته شود تا این ادوات بهترین بازدهی را برای خریدار داشته باشند. اگر مطالعه مطلب ” دوربین مدار بسته مناسب اماکن تجاری و کارخانه “ برای شما مفید بود، برای مطالعه دیگر مطالب مشابه به وب سایت ما مراجعه فرمائید.

نصب دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *