دوربین مداربسته مخفی

دوربین مدار بسته مخفی

در دنیای امروز با پیشرفت هایی که دنیای علم و تکنولوژی نموده اند، همه روزه لوازم و تجهیزات جدیدی مطابق با نیازهای انسان ساخته می شود. از جمله تجهیزاتی که در حال حاضر در حال تولید می باشند، دوربین های مدار بسته هستند که در ابعاد و اندازه های مختلفی در حال تولید هستند؛ هم اکنون دوربین مداربسته مخفی با اندازه های بسیار کوچک تولید می شوند که کیفیت های بسیار بالایی دارند و این مزیت برای برخی کاربران مفید است برای بسیاری نیز مفید نمی باشد.

خرید دوربین مداربسته

 

این نوع از دوربین های مدار بسته یکی از تکنولوژی های برتر امروزه به شمار می روند زیرا با کمک این دوربین ها می توان فعالیت، حرکت و گفتار افراد را بدون این که بدانند ضبط و نگهداری کرد. همانطور که از اسم این دوربین ها مشخص است، این دوربین ها مخفی می باشند پس باید از دید مردم دور باشند و کسی از نصب آن ها آگاهی نداشته باشد. البته قابل ذکر است که برای نصب و استفاده از دوربین های مدار بسته مخفی که غیر قابل رویت می باشند، مجوز قانونی نیاز است و استفاده بدون مجوز از آن ها جرم محسوب می شود.

در ادامه مطلب ” دوربین مدار بسته مخفی “ به بررسی ویژگی ها و خصوصیات این دوربین ها می پردازیم. اگر شما نیز از علاقمندان به این حوزه هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع دوربین های مدار بسته مخفی

دوربین های مدار بسته مخفی دارای انواع مختلفی هستند و طرح ها و مدل های مختلفی از آن ها در بازار موجود می باشد. شماری از انواع این دوربین ها عبارتند از:

دوربین مداربسته مخفی

  • دوربین مدار بسته مخفی سوزنی:

    دوربین های مدار بسته سوزنی از پرکاربرد ترین دوربین های مدار بسته می باشند و برای نصب آن ها کافی است که سوراخی بسیار ریز در مکان مورد نظر ایجاد کنید. دوربین های سوزنی به خاطر بدنه ای که دارند، باید در پشت یک سطح غیر شفاف نصب گردند و به خاطر داشتن لنزی کوچک، می توانند به راحتی فیلم برداری کنند.

    از جمله معایب این دوربین های مدار بسته مخفی این است که از این دوربین ها نمی توان برای تصویر برداری در شب استفاده نمود و برای ضبط فیلم، این دوربین ها نیاز به نور کافی دارند. این دوربین ها دارای لنز ثابت و سوزنی بوده که فاصله کانونی آن در حدود 3.7 میلی متر می باشد و زاویه دید این دوربین ها 69 درجه می باشد.

    نصب دوربین مداربسته

  • دوربین مدار بسته مخفی مینیاتوری:

    این نوع از دوربین های مدار بسته مخفی انواع گوناگونی دارند. دوربین مداربسته مخفی مینیاتوری پین هول از جالب ترین دوربین های مدار بسته ی مینیاتوری می باشد، زیرا بعد از نصب این دوربین ها دیگر نمی توان وجود آن ها را تشخیص داد و از آن جایی که لنز حفره ای دارند به راحتی می توانند تصاویر را ضبط کنند، بدون اینکه ظاهر آن ها معلوم باشد. ویژگی خوبی که این دوربین ها دارند این است که تصاویر را با بالاترین کیفیت موجود ضبط می کنند و این امر سبب می شود که این دوربین ها هزینه بالایی داشته و گران تر باشند. این دوربین ها ساده ترین تکنولوژی را دارند و بیشتر برای کاربری های شخصی قابل استفاده هستند.

    نوعی از دوربین های مدار بسته مخفی مینیاتوری، دوربین های مدار بسته مخفی آینه ای می باشند که در اصل به شکل یک آینه محدب می باشند اما در داخل این آینه یک دوربین کار گذاشته شده است. این نوع دوربین ها به نور حساس هستند و برای بالا بودن کیفیت تصویر در آن ها، حتما باید نور مکان تنظیم شود. دوربین های مدار بسته مخفی مینیاتوری هالوژنی یا لامپی نیز نوعی از این دوربین ها هستند که باید در داخل یک لامپ یا هالوژن کار گذاشته شوند و می توانند تصاویر را با کیفیت بالا ثبت نمایند. دوربین های مدار بسته لامپی دارای وای فای بوده و می توان به آسانی تصاویر زنده و ضبط شده را بر روی تلفن های همراه مشاهده نمود.

  • دوربین های مدار بسته مخفی دتکتوری:

    این نوع دوربین های مدار بسته مخفی دارای ظاهری متفاوت هستند و تشخیص آن ها غیر ممکن است زیرا این دوربین ها در ظاهر همانند سیستم های اعلام حریق یا اعلام سرقت هستند.

  • دوربین های مدار بسته مخفی در پریز برق:

    این نوع دوربین های مدار بسته مخفی به دلیل فضایی که در آن قرار گرفته اند، قابلیت های محدود تری نسبت به سایر دوربین مداربسته مخفی دارند. یکی از مزایای قابل توجه دوربین مداربسته مخفی در پریز برق، عدم نیاز به باطری و منبع تغذیه خارجی است زیرا برق این دوربین ها توسط پریز تامین می گردد. این دوربین ها به گونه ای طراحی می شوند که با چشم غیر مسلح قابل شناسایی نیستند.

  • دورببن مدار بسته مخفی بی سیم:

    دوربین های مدار بسته مخفی نیز دارای انواع با سیم و بی سیم هستند. دوربین های مدار بسته مخفی با سیم به وسیله کابلی به دستگاه گیرنده متصل می شوند، اما دوربین های مدار بسته مخفی بی سیم می توانند تصاویر ضبط شده را در محدوده مشخصی منتقل کنند و به دستگاه گیرنده برسانند.

    کنترل این نوع دوربین ها به صورت دستی و از راه دور به وسیله ریموت کنترل صورت می پذیرد و از این دوربین ها به طور معمول برای کنترل و نظارت بر یک مکان از راه دور استفاده می شود و به سبب بی نیازی این دوربین ها به کابل کشی های طولانی، قیمت این نوع دوربین های مدار بسته نسبت به انواع با سیم، کمتر می باشد و همچنین نصب آن ها نیز با سهولت بیشتری صورت می گیرد. از جمله ویژگی های این نوع دوربین های مدار بسته بی سیم می توان به کنترل و نظارت بر محیط به صورت آنلاین، عدم نیاز به دستگاه ضبط کننده تصویر، پشتیبانی از ظرفیت بالای حافظه و قابلیت بزرگ نمایی و زومینگ بالا اشاره کرد.

کاربرد های دوربین مدار بسته مخفی

دوربین های مدار بسته مخفی به طور معمول در محیط هایی که نیاز به مشاهده تصویر به صورت غیر محسوس دارند، استفاده می شوند. این دوربین ها به گونه ای نصب می شوند که از دید افراد پنهان باشند و گاهی درون وسیله ای قرار می گیرند تا قابل شناسایی نباشند و از آن جایی که لنز این دوربین ها کوچک است، معمولا می توان از طریق ایحاد سوراخی کوچک، دوربین ها را مخفی نمود.

برای مثال در محیط های صنعتی که ممکن است امکان مشاهده برخی از قسمت های فرایند وجود نداشته باشد، می توان از دوربین های مدار بسته مخفی استفاده نمود. استفاده در ویترین مغازه و استفاده برای کنترل رفتار پرستار با کودک در غیاب والدین از دیگر کاربرد های این نوع دوربین ها می باشد.

دوربین مداربسته مخفی

مکان های مناسب برای نصب دوربین های مدار بسته مخفی در منزل

مکان های مناسب جهت نصب دوربین های مدار بسته مخفی در خانه عبارتند از درب ورودی، اتاق کار، اتاق نشیمن، درب حیاط یا تراس و یا محل نگهداری اشیا با ارزش. از آن جایی که درب ورودی خانه پر رفت و آمد ترین بخش خانه است، با استفاده از یک دوربین مدار بسته مخفی می توان ورود و خروج افراد را به طور نا محسوس کنترل کرد.

 

مزایای دوربین های مدار بسته مخفی

از مزایای این نوع دوربین ها می توان به کوچک بودن و نصب آن ها در مکان های دلخواه بدون آن که قابل شناسایی باشند، اشاره کرد. در ضمن به طور معمول قیمت این نوع دوربین ها نسبت به دیگر انواع دوربین های مدار بسته کم تر است.

معایب دوربین مداربسته مخفی

از جمله معایب این دوربین ها، غیر واقعی بودن و یا محدب بودن تصاویر در فاصله های نزدیک می باشد زیرا هر چه لنز دوربین ها قطر بیشتری داشته باشد، در فاصله های نزدیک تصویر واقعی تری را ارائه می دهد. هم چنین این دوربین ها به طور معمول فاقد قابلیت دید در شب می باشند.

نحوه قیمت گذاری دوربین مداربسته مخفی

عوامل موثر بر قیمت دوربین مداربسته مخفی عبارتند از رزولوشن دوربین، قابلیت ضبط صدا، قابلیت دید در شب، اندازه دوربین که هر چه قدر کوچک تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است و داشتن قاب. همانطور که در ابتدا گفته شد طبق اصل 25 قانون اساسی، نصب و استفاده از دوربین های مدار بسته مخفی بدون داشتن مجوز های لازم جرم محسوب می شود و هم چنین تصاویری که توسط این دوربین ها ضبط می شود، قابل استناد نبوده و صاحب آن ها مجرم محسوب می شود. اگر مطالعه مطلب ” دوربین مداربسته مخفی “ برای شما مفید و قابل توجه بوده است و شما از علاقمندان به این حوزه هستید، برای مطالعه سایر مطالب مشابه به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

1 thoughts on “دوربین مداربسته مخفی و کوچک به صورت جاساز چه ویژگی‌های دارد؟

  1. لطف کنید قیمت چند هست من شدیدا لازم دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *