خرید پینهول

دوربین مداربسته PinHole

با توجه به پیشرفت تکنولوژی دوربین‌های مداربسته زیادی روانه بازار شده اند. طراحی هر یک از دوربین‌ها متفاوت بوده و برای محیط‌های خاصی مناسب هستند. یکی از این مدل‌ها دوربین پینهول می‌باشد. نام دیگر این دوربین‌ها سوزنی نیز می‌باشد. این مدل دوربین در دو نوع تحت شبکه و HD روانه بازار شده است. کیفیت تحت شبکه آن به مرتب از HD بیشتر می‌باشد.

اندازه این دوربین تقریبا به مانند یک قوطی کبریت است. ابعاد آن نیز 3×3 سانتی متر بوده  و دارای میکروفون نیز می‌باشد.

 

 

عمده کاربرد این دوربین‌ها در مکان‌هایی است که باید به صورت نامحسوس تحت کنترل باشد. اما از آنجایی که ضبط تصویرها بدون اطلاع جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد، بهتر ابتدا مجوز تهیه کرده و سپس بدین منظور برای داشتن سند و مدرکی خاص از تصویرهای آن استفاده شود.

از سوی دیگر هنگامی که فضای کافی برای نصب دوربین نباشد، می‌توان از این دوربین استفاده کرد. درضمن برای ضبط برخی از فعالیت‌های صنعتی که با دوربین‌ معمولی امکان پذیر نیست، می‌توان این دوربین را مد نظر داشت. پنهان کردن این دوربین‌ها زیر صندلی، تابلو،میز و دیگر اشیا کار چندان سختی نیست.

البته باید این نکته را مد نظر داشت که دوربین‌های پینهول کیفیت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های بولت و دام داشته واز برخی از تکنولوژی‌ها پشتیبانی نمی‌کند. برای مثال تکنولوژی دید در شب در این دوربین وجود ندارد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که اگر لنز به هر دلیلی آسیب ببیند امکان تعویض لنز وجود ندارد. هنگام خرید این دوربین باید مد نظر داشت که نور محیط باید مناسب باشد در غیر این صورت تصویرها کیفیت بالایی نخواهند داشت. البته در نوع تحت شبکه آن می‌توان قابلیت ضد نور یا کاهش نویز را فعال کرد.

 

پینهول داهوا

دوربین پینهول چه ویژگی‌هایی دارد؟

قیمت این دوربین‌ها با توجه به امکانات آن‌‌ها متفاوت بوده و هر چه امکانات بیشتر و اندازه کوچکتری داشته باشند، به طبع گران‌تر هستند. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از داشتن قاب( قاب چشمی، قاب شارژر، قاب خودکار و…)، مجهز به منوی OSD، قابلیت ضبط صدا و رزولوشن بالا.

لنز این نوع دوربین‌ها ثابت بوده و قابل تعویض نیست. اگر لنز 2.8 میلیمتر باشد زاویه دید 83 درجه را در اختیار کاربر قرار داده؛ و اگر لنز 3.6 میلیمتر باشد زاویه دید آن 75 درجه خواهد بود.

اینگونه دوربین‌ها می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند. برخی از کاربرد‌های آن عبارتند از: استفاده در صنایع، محیط زیست، حیات وحش، طبیعت، دنده عقب ماشین، ضبط فیلم سینمایی، لحظات ورزشی و ضبط  نامحسوس.

نصب این دوربین‌ها نیز مانند دیگر دوربین‌های مداربسته نیاز به اداپتور ۱۲ ولتی، کابل تصویر و صدا دارد؛ سپس دوربین به دستگاه ضبط کننده تصویر متصل شده و مشاهده تصویرها از طریق تلویزیون امکان پذیر است. برخی دیگر از آن‌ها بدون سیم بوده و تصویر‌ها از طریق امواج ارسال می‌شود. در چنین شرایطی دیگر هزینه‌ای صرف سیم کشی و تهیه کابل نمی‌شود.

 

دوربین مخفی

کلام آخر

دوربین‌های مداربسته متنوعی هم اکنون در بازار وجود داشته و هر کدام کارایی مخصوص به خود را دارند. دوربین پینهول یک از این دوربین‌هاست. همانطور که پیش از این مطرح شد، این دوربین بسیار کوچک بوده و می‌توان برای زیر نظر گرفتن افراد یا محلی از آن بهره برد. البته برای اینکار باید مجوز قضایی داشت. این دوربین در دو نوع HD و IP وجود دارد. امکانات این نوع دوربین نسبت به دوربین‌‌های دام و بولت کمتر بوده و کیفیت تصویر پایین تری دارد. درضمن برای استفاده از این دوربین باید نور محیط برای تصویربرداری مناسب باشد. قیمت این دوربین‌ها نیز با توجه به امکانات و اندازه آن ها متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *