استارلایت

استارلایت در دوربین مداربسته

در حال حاضر با پیشرفت هایی که در تکنولوژی رخ می دهد(استارلایت) و آمدن فناوری های جدید، هر روزه شاهد تولید تجهیزات و لوازم جدیدی هستیم که برای بر طرف نمودن نیاز های انسان طراحی و ساخته شده اند. از جمله مهم ترین نیاز های انسان از دیر باز تا کنون نیاز به امنیت و آرامش بوده است که برای رفع این نیاز ادوات بسیاری طراحی و ساخته شده است. یکی از مهم ترین و کار آمد ترین تجهیزات ساخته شده برای رفع این نیاز دوربین های مدار بسته می باشند که در سال های اخیر بسیار استفاده می شوند و تقریبا در هر مکانی می توان آن ها را مشاهده نمود.

دوربین های مدار بسته از زمان ساخت تا کنون هر روزه دچار تغییرات اساسی شده اند و انواع مدل های مختلف آن ها با توجه به نیاز های مختلف ساخته شده اند. ممکن است در حوزه دوربین های مدار بسته به تکنولوژی ای به نام استارلایت برخورده باشید، در واقع با آمدن دوربین های استار لایت و سوپر استار لایت همه چهار چوب های تکنولوژی نور به هم ریخت. با این فناوری دیگر برای دیدن تصاویر رنگی در شب نیازی به پرژکتور نمی باشد و به راحتی می توان با حداقل نور تصاویر با کیفیت رنگی داشت. در ادامه مطلب ” استار لایت در دوربین مدار بسته “ به معرفی این نوع از دوربین ها و ویژگی های آن ها می پردازیم. اگر شما نیز از علاقمند هستید تا در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته استارلایت چیست؟

از جمله چالش های دوربین های مدار بسته، تصویر برداری در شب و نور بسیار کم می باشد. به طور کلی دوربین های مدار بسته برای ثبت تصاویر در شب از نور مادون قرمز استفاده می کنند، هنگامی که نور در محیط اطراف دوربین کاهش می یابد ال ای دی های مادون قرمز روشن می شوند و تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شوند. هر چه میزان وضوح یک تصویر افزایش یابد، ارائه ی یک تصویر با نور کم بسیار دشوار تر خواهد شد؛ لذا کمپانی هایک ویژن برای رفع و مقابله با این مشکل، تکنولوژی استار لایت را معرفی نمود.

دوربین های مدار بسته استار لایت برای تصویر برداری در محیط های بسیار کم نور تعبیه شده اند. ساختار فنی دوربین های مدار بسته استار لایت به شکلی می باشد که تصاویر با کیفیتی را در شب ضبط می کند. در واقع به عبارتی دوربین های مدار بسته استار لایت در مقایسه با سایر دوربین های مدار بسته دیافراگم گشاد تری دارند که این عامل سبب می شود که نور بیشتری از طریق لنز به سنسور دوربین منتقل شود. در این حالت دوربین مدار بسته استارلایت می تواند تصاویر رنگی و با کیفیت بالایی را ضبط نماید.

تکنولوژی استارلایت چیست؟

عملکرد استار لایت دوربین به این صورت می باشد که به سنسور CCD این توانایی را می دهد که در شرایط نور بسیار کم محیطی، تصاویر رنگی و واضح بگیرد. تمامی سنسور های سی سی دی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند سطح روشنایی را به حداقل محدود کنند و یا در اصطلاح حساسیت 3 تا 2 لوکس را با یک لنز ایجاد کنند. دی اس پی اختصاصی این دوربین ها می تواند سرعت شاتر سی سی دی را به میزان 8 ثانیه تا 80 ثانیه کاهش دهد.

بر اساس قانونی در فیزیک، هر چه زمان باز بودن شاتر بیشتر باشد فوتون های بیشتری به سی سی دی وارد می شوند. نکته ی بسیار مهم در مورد سنسور های استار لایت این است که این سنسور ها برای تولید تصویر رنگی نیاز به نور کم دارند تا بتوانند درست عمل کنند، چرا که تصویر دوربین استار لایت در تاریکی مطلق بسیار ضعیف خواهد بود.

ویژگی های دوربین های مداربسته استارلایت

از مهم ترین ویژگی های دوربین های استار لایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت بالای تصاویر: به دلیل استفاده از سنسور های پیشرفته در داخل دوربین های مدار بسته استار لایت کیفیت آن ها نسبت به دوربین های مادون قرمز بسیار بهتر می باشد. شما می توانید تصاویر را در هنگام شب مشاهده کنید و به راحتی چهره افراد را شناسایی کنید. این دوربین های مدار بسته انتخاب مناسبی برای محیط بیرون از خانه می باشند.
  • دید در شب بهتر: بهره گیری از تکنولوژی استار لایت در این دوربین های مدار بسته سبب شده است جزئیات تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده شوند. این دوربین ها می توانند هنگام شب تا برد طولانی تصاویر را ثبت کنند و شما می توانید با استفاده از این دوربین ها تصاویر را به صورت واضح مشاهده کنید.
  • کارایی بهتر: از آن جایی که جزئیات تصاویر در این دوربین ها قابل تشخیص می باشند، از این ویژگی جهت شناسایی چهره افراد یا پلاک خودرو ها استفاده می شود.
  • امنیت بیشتری دارند: دوربین های مدار بسته استارلایت با توجه به سنسور های پیشرفته ای که دارند، تصاویر مناسبی را ثبت می کنند و همین موضوع سبب می شود تا پلاک خودرو ها یا چهره افراد به راحتی شناسایی شوند.
  • ارائه ی تصاویر رنگی در محیط های تاریک و شب.
  • کم شدن هزینه های جانبی همچون پرژکتور و برق مصرفی.

مجموعه ی این قابلیت ها و ویژگی ها سبب شده است تا محبوبیت این نوع از دوربین های مدار بسته و ماندگاری آن ها در بازار بیشتر شود. بنابراین این سری دوربین های مدار بسته برای آن دسته از کاربرانی که جزئیات تصاویر به خصوص در شب برایشان اولویت دارد، بهترین گزینه می باشد.

 

استارلایت

تفاوت دوربین های مداربسته استارلایت و دوربین های مداربسته عادی چیست؟

به طور کلی یک دوربین استار لایت نام تجاری دوربین آنالوگ می باشد که از سنسور Stravis که توسط سونی طراحی شده است، استفاده می کند. این سنسور سبب تمایز این دوربین ها از دیگر دوربین های مدار بسته آنالوگ می شود زیرا حساسیت، کیفیت تصویر و قابلیت اطمینان سنسور ها بالا می باشد. اگر برای شما یا صاحب سیستم برای گرفتن عکس های رنگی در شب مهم باشد باید از این نوع دوربین های مدار بسته استفاده کنید.

تفاوت دوربین مداربسته استارلایت با دوربین مداربسته مادون قرمز چیست؟

دوربین های مدار بسته مادون قرمز در شب تصاویر قابل قبولی را ارائه می دهند اما این نوع دوربین های مدار بسته قادر نیستند در شرایط نور کم، تصاویر با کیفیتی را به نمایش بگذارند اما دوربین های مدار بسته استار لایت با کمک سنسور های پیشرفته ای که دارند، کیفیت بسیار خوبی را در نمایش تصاویر ارائه می دهند. دوربین های مدار بسته ای که دارای قابلیت دید در شب رنگی می باشند، می توانند در تاریک ترین محیط ها، جزئیات تصاویر را به نمایش بگذارند.

اساس تصاویر ارائه شده در دوربین های مداربسته استارلایت چیست؟

در دوربین های تی وی لاینی آنالوگ، سنسور هایی با قابلیت دی اند ان با لوکس نور پایین به دوربین کمک می کردند تا با کم ترین نور محیط، تصویر اشیا و افراد را با بیشترین جزئیات در قسمت حساس به نور منعکس نماید. در دوربین های استار لایت هم نقش اصلی را نور بر عهده دارد و در اصل مقدار نوری که سنسور دریافت می کند تعیین کننده ی وضوح تصاویر در تاریکی می باشد. در واقع تفاوت اصلی ای که وجود دارد در زمان و مکان دریافت نور در ساختار سنسور ها می باشد. در استار لایت ها به جای اینکه نور در انتهای کار به تصویر دریافتی اضافه شود در همان ابتدا با آن آمیخته می شود و در پردازش های بعدی یک تصویر با کیفیت و رنگی از دوربین خارج می شود.

مزایای دوربین های مدار بسته استار لایت

  • داشتن تصاویر رنگی در تاریکی نسبی
  • تفکیک جزئیات و اشیا و افراد در تاریکی و نور کم
  • شناسایی رنگ اشیا و افراد در دید کم
  • کم کردن هزینه های جانبی پروژه مثل پروژکتور ها و برق
  • بالا بردن سطح هوشیاری کاربران در استفاده مداوم از تصاویر در شب
  • قابلیت بهره برداری از این تکنولوژی در دوربین های مدار بسته آنالوگ اچ دی
همه چیز درباره تکنولوژی استارلایت
معایب دوربین های مداربسته استارلایت
  • قیمت بالای این محصول به دلیل قابلیت هایی که دارد.
  • شکننده شدن تصاویر در مقابل نویز هایی که در محیط وجود دارد.
  • استفاده بیش از پیش از پردازشگر دوربین مدار بسته
  • کم بودن تفکیک اجزای تصویر در هنگام حرکت
  • از بین رفتن تصویر در تاریکی مطلق و نزدیک به مطلق
کاربرد های دوربین مداربسته استارلایت

از دوربین های استار لایت می توان در محیط های مختلفی همچون پارک ها، بزرگراه ها، خیابان ها، فرودگاه ها، حیاط ساختمان ها، سالن های کنفرانس، پارکینگ ها، مکان های عمومی و به طور کلی هر محیطی که نیاز به مراقبت و حفظ امنیت دارد استفاده نمود.

اگر مطالعه مطلب ” استارلایت در دوربین مداربسته “ برای شما مفید واقع گردیده است، برای مطالعه سایر مطالب مشابه با ما همراه باشید.

 

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *