نکاتی قبل از خرید دوربین مداربسته

نکاتی قبل از خرید دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته و تجهیزات نظارتی در سال های اخیر به جزئی بی بدیل و جدا نشدنی از زندگی انسان ها تبدیل شده اند. در واقع دوربین مدار بسته وسیله ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمائید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده نمود.

دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند به چند دسته گوناگون تقسیم می گردند. دوربین های مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت به دوربین مدار بسته آنالوگ معمولی، دوربین مدار بسته آنالوگ اچ دی و دوربین مدار بسته تحت شبکه تقسیم می شوند. با توجه به تنوعی که در دوربین های مدار بسته وجود دارد، انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم دوربین مدار بسته کار بسیار مشکلی می باشد.

در واقع خرید دوربین مدار بسته مناسب برای محل نصب شما و هم خوانی با اهداف شما، نیاز به یک انتخاب دقیق و آگاهانه دارد. خرید دوربین مدار بسته یک خرید تخصصی می باشد و بهتر است در این زمینه از افراد متخصص کمک گرفته شود و قبل از آن تحقیقات لازم جهت انجام این خرید انجام گردد. در ادامه مطلب ” نکاتی قبل از خرید دوربین مدار بسته ” به بررسی نکاتی که قبل از خرید دوربین مدار بسته می بایست به آن توجه نمود می پردازیم. اگر شما از علاقمندان به این حوزه هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

خرید دوربین مداربسته

مناسب ترین نوع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته در مکان ها و شرایط مختلفی استفاده می شوند. کاربر باید توجه داشته باشد که دوربین انتخابی او با نیاز ها و شرایطش متناسب باشد. برای انجام این مهم، نکاتی موجود هستند که می بایست توجه کافی در مورد آنها صورت گیرد. از جمله این نکات برای انتخاب مناسب ترین نوع دوربین مدار بسته عبارتند از:

  • توجه به هزینه خرید و بودجه و نصب دوربین مدار بسته:

    طبیعی است که در خرید هر وسیله ای قیمت آن وسیله برای شما اهمیت داشته باشد، در خرید دوربین مدار بسته نیز باید به این نکته توجه شود و قبل از هر چیزی همه ی جوانب سنجیده شود. در این بررسی ها باید توجه نمود که قدرت خرید شما چه قدر است و همچنین اینکه در صورت نبودن دوربین مدار بسته احتمال خسارتی که قرار است دوربین از وارد شدن آن به مکان مورد نظر جلوگیری کند، چقدر است. بعد از حساب کردن این دو مورد و برآورد رقمی معقول می توانید نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید.

  • توصیه می شود از خریدن دوربین های مدار بسته ارزان قیمت و بی کیفیت تا حد ممکن بپرهیزید، چرا که هر چه از دوربین های بهتری استفاده کنید احتمال سرقت و جنایت پایین تر می آید و درصد ضرری که قرار است وارد شود به حداقل مقدار ممکن کاهش می یابد.

البته نا گفته نماند که هزینه ای که قرار است به این منظور پرداخت شود تنها برای خریدن دوربین مدار بسته نمی باشد، بلکه برای نصب دوربین مدار بسته نیز باید مبلغی را در نظر بگیرید. این هزینه ها شامل دستمزد نصب وسیله های جانبی مثل سیم، منبع تغذیه و … که قرار است خریده شوند می باشد. البته علاوه بر تمامی این موارد بعد از اتمام کار هزینه مراقبت و نگه داری از دوربین مدار بسته که همواره وجود خواهد داشت را نیز باید در نظر بگیرید.

دوربین مداربسته

  • انتخاب دوربین مدار بسته متناسب با کاربرد آن:

    در حال حاضر در بازار می توان انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته را با قابلیت ها و کیفیت های مختلفی مشاهده نمود. خریداران باید در مرحله اول دوربینی را انتخاب نمایند که با شرایط محیطی که قرار است تحت نظر گرفته شود متناسب باشد. برای هر یک از محیط های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی نوع خاصی از دوربین های مدار بسته پیشنهاد می شود. همچنین اگر قرار باشد دوربین مدار بسته در محیطی تاریک نصب شود و یا انتظار ضبط تصاویر در شب را نیز داشته باشید، باید از دوربین های مدار بسته با قابلیت دید در شب استفاده کنید. این دوربین ها با ساطع کردن امواج مادون قرمز از خود باعث می شوند تا در مکان های تاریک نیز توانایی فیلم برداری را داشته باشند.

  • خرید دوربین مدار بسته با خدمات پس از فروش:

    دقیقا مانند هر وسیله ی الکتریکی دیگری باید در خرید دوربین مدار بسته نیز دقت کافی داشته باشید. امروزه دوربین های مدار بسته با گارانتی های نا معتبر و بدون خدمات پس از فروش توسط برخی شرکت ها به فروش می رسند.

آن چه سبب می شود تا برخی افراد به سمت خرید این دوربین ها کشیده شوند، قیمت به نسبت ارزان آن ها می باشد. در این مورد باید گفت که به هیچ وجه کیفیت و اصالت کالا را قربانی قیمت ارزان آن نکنید. اطمینان داشته باشید که خرید دوربین مدار بسته گران تر با شرایط بهتر در مقایسه با خرید دوربین مدار بسته ای با گارانتی نا معتبر و بدون خدمات پس از فروش قطعا به صرفه تر خواهد بود.

  • بررسی ویژگی ها و قابلیت های دوربین مدار بسته:

    سعی کنید که حتما قبل از این که برای خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید مطالعات ابتدایی در مورد ویژگی ها و قابلیت های دوربین های مدار بسته داشته باشید. از جمله ویژگی هایی که باید به آن ها توجه نمایید اندازه لنز دوربین، زاویه دید دوربین مدار بسته و میزان حجم حافظه دوربین مدار بسته می باشد، چرا که توجه نمودن به این موضوع ها از اصلی ترین مواردی است که می تواند کیفیت دوربین مدار بسته شما را تحت تاثیر قرار دهد. از تاثیراتی که این موارد دارند این است که برای این که بتوانید محیط وسیع تری را به کمک دوربینی که نصب می کنید مشاهده کنید، باید اندازه لنز دوربین شما بزرگ باشد و یا واضح است که هر چه میزان حجم حافظه دوربین شما بیشتر باشد، قابلیت بیشتری در ضبط تصاویر بیشتر خواهد داشت.

  • توجه به تکنولوژی به کار رفته در دوربین مدار بسته:

    به طور کلی در بازار خرید و فروش دوربین مدار بسته 3 نوع دوربین مدار بسته وجود دارد که عبارتند از دوربین های مدار بسته آنالوگ، دوربین های مدار بسته آنالوگ اچ دی و دوربین های مدار بسته IP. این دوربین ها از لحاظ کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند و اگر شرایط محیط شما به گونه ای باشد که فقط احتیاج به بررسی معمولی دارید و ضبط جزئیات تصاویر توسط دوربین برای شما اهمیت چندانی ندارد، می توانید از دوربین های مدار بسته آنالوگ استفاده کنید تا از صرف هزینه های اضافی نیز جلوگیری شود.

اما اگر جزئیات تصاویری که قصد دارید توسط دوربین مدار بسته به دست آورید برای شما مهم است باید اندکی هزینه بیشتری بپردازید و دوربین های اچ پی یا IP خریداری کنید. علاوه بر وضوح تصاویر و بزرگ نمایی دوربین های پیشرفته تر مثل IP توانایی وصل شدن به اینترنت وفرستادن تصاویر ضبط شده به گیرنده هایی مثل موبایل را نیز دارند.

  • انتخاب شرکت های معتبر برای خرید دوربین های مدار بسته:

    برای این که بتوانید مناسب ترین نوع دوربین مدار بسته را برای خود انتخاب کنید توصیه می کنیم تا از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. تا حد ممکن از رفتن به شرکت های نا معتبر و شناخته نشده جلوگیری کنید و با مراجعه به نمایندگی ها و دفاتر فروش معتبر نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته اطلاعات لازم و بیشتری را در این مورد کسب نمائید چرا که انتخاب برند مناسب معمولا گمراه کننده ترین قسمت کار می باشد. در صورتی که به دنبال سیستم مدار بسته با کیفیت می باشید حتما از برند هایی که معتبر می باشند دوربین را خریداری کنید.

نکاتی قبل از خرید دوربین مداربسته

آیا خرید و نصب دوربین مداربسته پیگرد قانونی دارد؟

نصب دوربین مدار بسته در ایران تا زمانی که حریم خصوصی دیگران را نقض نکند مجاز می باشد. اگر دوربین مدار بسته را به صورت دوربین مدار بسته مخفی و دوربین جاسوسی نصب نکرده باشید احتمال این موضوع خیلی کم است. مراجع قانونی معمولا نگاه بسیار مثبتی در مورد سیستم های مدار بسته دارند، البته در صورتی که در یک محیط مشاع مثل پارکینگ ساختمان اقدام به نصب دوربین مدار بسته کرده باشید باید رضایت اکثریت اعضای ساختمان را داشته باشید.

در نهایت با توجه به نکات فوق می توان نتیجه گرفت که ابتدا هدف خود را از خرید دوربین مدار بسته مشخص کنید، سپس نسبت به هدف خود کیفیت مورد نظر و مدت ضبط را مشخص نمائید و در نهایت با توجه به بودجه خود، استاندارد مناسب دوربین مدار بسته و لنز مناسب را انتخاب نمائید. اگر مطالعه مطلب ” نکاتی قبل از خرید دوربین مدار بسته ” برای شما بود و توانست اطلاعات لازم و کافی را در مورد دوربین های مداربسته در اختیار شما قرار دهد، با دیگر مطالب ما نیز همراه باشید.

نصب دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *